ללכת עד הסוף

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ננסי קולטר פרקר




כוח הסבולת בקרב ספורטאים הוא למעשה אנרגיה חשובה שמצריכה טיפול לא רק מתוך אימון פעיל ואירובי, אלה גם בדרכים נוספות, יוגה יכולה לסייע בשיפור הסבולת. ככול שתשפרו את כוח הסבולת האירובית והאנאירובית שלכם, כן תוכלו להתמיד בפעילות למשך זמן רב יותר







שמעון בן-אבי מתרגל יוגה באלהיוגה צילום: איתמר גרינברג



מה עולה לנו בראש כאשר אנו שומעים את המילה "סבולת"? ריצת מרתון ללא התנשפות מאומצת, יכולת לבצע מספר אינסופי של תרגילי לחיצת חזה, או אולי בסך הכל השלמת שיעור ספינינג מבלי להרגיש גמורים לגמרי? קלייטון הורטון, מנהל הסטודיו Greenpath Yoga בסן פרנסיסקו, טוען כי סבולת היא בסך הכל "היכולת לשמר אנרגיה", בין אם מדובר בפעילות אירובית או אנאירובית.



אתגרים גופניים רבים הנם שילוב של פעילות אירובית ואנאירובית. פעילויות אנאירוביות ממוקדות, כמו ספרינטים ותרגילי משקולות אורכות פחות מדקה בממוצע. עם זאת, ככל שזמן הפעילות אורך מעבר למספר דקות, תרומת המטבוליזם האנאירובי יורדת, בעוד שזו של המטבוליזם האירובי עולה. תרגיל שמצריך ארבע-חמש דקות, כמו ריצת מייל או שחיית 400 מטרים בסגנון חופשי, מסתמך על שתי מערכות האנרגיה.



פעילויות המצריכות מעל ל-20 דקות נחשבות בדרך כלל לפעילויות אירוביות. כדורסל לדוגמה, מצריך סבולת אירובית כמו גם מהירות מתפרצת ויכולת לקפוץ שהיא אנאירובית. ככול שתשפרו את כוח הסבולת האירובית והאנאירובית שלכם, כן תוכלו להתמיד בפעילות למשך זמן רב יותר. שיפור הסבולת יכולה לייעל את תפקוד מערכות הנשימה והלב-ריאה ולהקטין הן את קצב הלב במנוחה והן את רמות המתח, כמו גם להגביר את המטבוליזם, לסייע בשמירה על יציבה בריאה, להפחית עייפות ולמנוע פציעות ובעיות גב.



יוגה יכולה לסייע בשיפור הסבולת בשל תרומתה להגברת העמידות במספר רמות שונות – פיסית, פסיכולוגית ומנטלית – בהתאם לצרכיו הייחודיים של כל אדם. אחד המפתחות לסבולת הנו שימוש יעיל יותר בצריכת החמצן. הגוף זקוק לחמצן לשם הפקת אנרגיה בזמן פעילות ועל כן לאדם בעל סבולת משופרת יש יכולת טובה יותר להעביר חמצן לשרירים במהלך הפעילות.



לדברי הורטון, יוגה משפרת מערכת הנשימה על ידי יצירת מקום רב יותר לתפקוד. "קשה לקחת נשימה עמוקה כאשר הגוף אינו מאפשר זאת", הוא אמר. הורטון מדמה את הגוף למיכל שאותו אנו מנסים להרחיב. "אם הצלעות או עמוד השדרה הנם נוקשים, קיבולת הריאות מצטמצמת עם המגבלות והתעוקות הגופניות. נשימת יוגה מאריכה את גופינו בעזרת שאיפות ונשיפות עמוקות, כאילו שאנו מרחיבים את גופנו מבפנים החוצה ובכך מפנים מקום רב יותר במיכל לנשימה טובה יותר".



"מודעות לנשימה מאפשרת לגופנו לנשום טוב יותר, נשימה מודעת מלמדת אותך להעניק תשומת לב לאיכות הנשימה, ואתה אף למד לשלוט בה בצורה מתוחכמת במהלך פעילות גופנית", מסביר הורטון. עם זאת, סבולת אינה תלויה רק בנשימה טובה יותר. פיתוח השרירים כך שיהיו חזקים וגמישים יותר הנו חשוב לא פחות. הורטון ממליץ על תנוחות אסאנאס המסייעות להארכת השרירים בגוף, כמו גם על תנוחות ייצוב וחיזוק המפתחות את כוח הליבה. יוגה מסייעת לסיבולת גם על ידי הרגעות, שימור אנרגיה וריכוז טוב יותר.





אלהיוגה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג