הכנסת אישרה: הסוף לביטוחים הכפולים לספורטאים שאינם תחרותיים?

מדובר בבשורה אמיתית למאות אלפים שעוסקים בספורט עממי, שמשלמים במצטבר מיליוני שקלים בשנה על ביטוחים כפולים, ח"כ רזבוזוב שקידם את הצעת החוק טוען כי השינוי יביא לתחרות והתייעלות השוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה טרומית את הצעת חוק הספורט של חבר הכנסת יואל רזבוזוב ושל קבוצת חברי כנסת, בנוגע לפטור מביטוח לעוסקים בספורט עממי ומאפשרת לספורטאי לבטח את עצמו. עוד הוצע לקבוע כי אם אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות, איגוד או הספורטאי עצמו רכשו ביטוח עבור הספורטאי, יהיו הגופים האחרים פטורים מלבטח אותו. כמו כן, הוצע כי יש להוסיף לרשימת הספורטאים הפטורים מביטוח, את הספורטאים המשתתפים בפעילות ספורט שאין בגינה תשלום שכר או כל תמורה אחרת ("ספורט עממי").

"חוק הספורט קובע כי אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות ואיגוד, כהגדרתם בחוק, חייבים לבטח את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות בידם או מטעמם, "נכתב בדברי ההסבר, "ואולם כיום, רבים מאזרחי ישראל רוכשים לעצמם באופן פרטי ביטוח שעל פי רוב מקיף יותר ולעתים גם זול יותר. כך, יכול להיווצר מצב בו ספורטאים מחזיקים בשני ביטוחים המכסים את אותם רכיבים ביטוחיים. על כן, מוצע לאפשר גם לספורטאי לבטח את עצמו כאשר הוא נוטל חלק בתחרויות ספורט. כך, כאשר הספורטאי יציג את אישור המבטח על הביטוח, יהיו פטורים שאר הגופים המצוינים בחוק מלבטח את אותו ספורטאי פעם נוספת. הדבר יפתח את השוק הביטוח לתחרות גדולה יותר כשחברות הביטוח יתחרו ביניהן על כל ספורטאי וספורטאי ולא רק על גופי הספורט – דבר שיוזיל את עלויות הביטוח."

ח"כ יואל רזבוזוב מסר כי מדובר בבשורה אמיתית למאות אלפים שעוסקים בספורט עממי, "הספורטאים העממיים לא נחשבים כמקצוענים, לא מקבלים על זה שכר ובכל זאת משלמים מיליוני שקלים בשנה על ביטוחים כפולים". בהצעה הטרומית תמכו 50 חברי כנסת ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט.

לביטוח ולבדיקת זכאותך




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג