הג'ודוקא אורי ששון קיבל מנשיא המדינה את לפיד המכביה

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק הבוקר בבית הנשיא בירושלים את לפיד המכביה ה-20 שתתקיים ביולי שנה הבאה, יחד עם אורי ששון, הג'ודוקא הישראלי, זוכה מדליית ארד במשחקים האולימפיים של ריו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק הבוקר בבית הנשיא בירושלים את לפיד המכביה ה-20 שתתקיים ביולי 2017, יחד עם אורי ששון, הג'ודוקא הישראלי, זוכה מדליית ארד באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו ואסף יסעור הנער שאיבד את שתי ידיו, ושואף לייצג את ישראל ולזכות במדליה במשחקים הפראלימפיים בטאקוונדו.

"שירות אמיץ לספורט". הנשיא ריבלין (מימין) ואורי ששון עם לפיד המכביה | צילום: איתמר גרינברג

"כמה סמלי הוא מרוץ הלפיד אשר מתקיים דווקא בחג האורות. חגה של הגבורה היהודית, ניצחונו של הרוח על החומר", אמר הנשיא ריבלין שנשא דברים באירוע, "חג אשר בדומה למרוץ הלפיד מסמל את ערכי הציונות והלאום היהודי, מדגיש את החירות, את המשכיות קיום העם בארצו, את האור ואהבת המולדת, את הנחישות האלמותית. למעלה מאלפיים שנה שאנו זוכרים ומזכירים את סיפורי גבורת המכבים – ניצחון המעטים על הרבים, ניצחונה של האמונה על הספק. הגבורה והנחישות היהודית איננה מתבטאת רק בגבורתם של לוחמים בשדה הקרב, זוהי גם גבורה ציבורית ואזרחית, אישית וקולקטיבית. יומיומית, שגרתית. כזו שנוגעת לכל תחומי החיים. הגבורה לרצות ולהגיע לישראל, על אף דיווחים לא אוהדים בחדשות. התעוזה לקחת חלק באירועים ישראליים על אף ביקורות והתנגדות מגורמים שונים ומשונים. הנחישות להתחבר למורשת היהודית, להרגיש חלק מהעם היהודי בארץ ישראל. זו איננה גבורה של הגוף לבדו, זו גבורתה של הרוח. זו התעצמותה של הנפש. אני שולח ברכות חמות לכל באי המכביה, אשר בבואם והשתתפותם, עושים שירות אמיץ לספורט, למדינת ישראל, ולאזרחיה".

גם יו"ר המכביה אמיר פלד, אמר בטקס: "השקת לפיד המכביה על ידי ראובן ריבלין, נשיא המדינה, ליציאתו למסע ברחבי העולם היהודי ובעריה המרכזיות של המכביה בארץ ובראשן ירושלים, מהווה שיא בפתיחת אירועי המכביה ה-20. זהו הלפיד שיכנס ב- 6 ביולי לאיצטדיון טדי בירושלים וידליק את אש המשחקים".

מבית הנשיא הלפיד יוצא למסע ברחבי קהילות יהודיות בעולם ובישראל וביום רביעי הקרוב, הלפיד יעבור לקברות המכבים, שם יתקיים טקס חגיגי בהשתתפות אורי ששון ובהשתתפות 9 מדליקי משואות המייצגים מצוינות בתחומם: מורן סמואל, עדי סופר תאני, עדי אלטשולר, שחר איילון, אורלי פורמן, ליאו דן בנסקי, נופר הוניגמן ואלחנדרו אשכנזי. לאחר מכן, הלפיד ימשיך לנמל תל אביב להפנינג גדול, תהלוכת לפידים, והדלקת נר חמישי של חנוכה בהשתתפות 2,000 חניכים ומדריכים מתנועת הנוער "המכבי הצעיר". עד שיגיע בחזרה לטקס פתיחת המכביה שיתקיים ב- 6 ביולי באצטדיון טדי בירושלים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג