גלגלי אהבה: רוכבים למען הילדים

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן, משלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי שטח במגוון רמות רכיבה ונחשב לאירוע צדקה עם מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Photo:Tomer Feder

"גלגלי אהבה" משלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי שטח במגוון רמות רכיבה ונמשך חמישה ימים. מטרת המסע היא גיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים. זהו אירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי המורכב ביותר בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם. השנה ישתתפו במסע כ-750 רוכבים מישראל ומ-15 מדינות ונכון למועד זה גויסו כבר קרוב ל-800 אלף דולר.

750 רוכבים מישראל ומ-15 מדינות | צילום: תומר פדר

במשך ארבעת הימים הראשונים המסלול יכלול כביש ושטח מאתגרים באזור הצפון וביום החמישי יעלו הרוכבים אל ירושלים דרך אזור בית שמש, במסלולי כביש ושטח. המסע מאפשר לתורמים ליהנות מרכיבה מאתגרת, באווירה ייחודית ומרגשת למען הילדים המשתקמים בבית חולים אלי"ן. חלק מהילדים מצטרפים גם הם למסע חלקם באופני טנדם, חלקם באופני יד או באופניים רגילות כל אחד על פי יכולתו ובליווי של מתנדבים ובוגרים.

אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך עם השנים את גלגלי אהבה למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים. בשנת 2016, גויסו תרומות של כ-2.7 מיליון דולר – התרומות המגויסות מועברות ישירות לתמיכה בטיפול ובשיקום של ילדי אלי"ן ומשפחותיהם. המסע עובד במתכונת המודל של "רכיבה למען מטרה", בו כל רוכב מתחייב לגייס מינימום של 3,000 דולר למען ילדי אלי"ן. בנוסף, מוצע לרוכבים מסלול רכיבה חד יומי "גלגאלי"ן" המיועד לרוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע בדמי רישום של 300 שקל ולגייס לפחות 750 שקל. המשתתפים במסע מזמינים את מעגל החברים שלהם, בני משפחות ועמיתים בעבודה, לתרום בשמם עבור בית החולים אלי"ן ובכך למעשה גם להעניק חסות להשתתפותם במסע.

כמו בכל שנה, גם השנה יצטרפו ילדי אלי"ן לרכיבה המרגשת, כל אחד לפי יכולתו. חלקם ירכבו ביום א' למסע וישתלבו עם רוכבי הכביש, וחלקם יחברו למסלול שטח מאתגר עם רוכבי השטח. ביום האחרון למסע, כל הרוכבים (כולל הילדים הרוכבים) יגיעו לנקודת מפגש משותפת וירכבו ביחד לבית החולים, שם ימתינו להם ילדי בית החולים שלא רכבו, עובדי בית החולים, משפחות וחברים. אירוע זה הוא אירוע ייחודי ואין עין אחת שלא דומעת ברגעים אלו.

רכיבה למען מטרה טובה | צילום: תומר פדר

התרומות הנאספות במסע "גלגלי אהבה", מסייעות לגשר על הפער בין ההוצאה הממשית של בית החולים, על הטיפול השיקומי הרב-תחומי האיכותי שהוא מעניק, לבין החזר התשלום הרשמי הקבוע המתקבל עבור כל ילד מאושפז. בית החולים אלי"ן מסתייע בתרומות הנאספות במסע גלגלי אהבה להבטיח את המשכיות הטיפול של הילדים המאותגרים פיזית הנמצאים בטיפולו, במטרה להביא אותם לתפקוד עצמאי מרבי- על מנת שיוכלו לשוב ולהשתלב בקהילתם במהירות האפשרית.

מסע "גלגלי אהבה" מציע מגוון רחב של אפשרויות ברמות שונות של רכיבה. רוכבי המסלולים נפגשים ומתחברים ברגע השיא, ביום חמישי, לרכיבה משותפת לכיוון ביה"ח אלי"ן בירושלים, שם מחכים להם הילדים, המשפחות והעובדים לטקס מרגש של מוסיקה, ריקודים, מתן מדליות לרוכבים וסיכום המסע.

בין המסלולים:
1. מסלול כביש מיועד לרוכבים בכושר המסוגלים לרכוב כ 7-8 שעות ביום, 5 ימים רצופים. הרכיבה במסלול זה הינה בכבישים סלולים בלבד בנוף הררי, במרחק ממוצע של 70 – 100 ק"מ ליום.
2. מסלול תיירותי הוא מסלול כביש נינוח יותר עבור רוכבים המעוניינים במסלול קליל, ומשלבת רכיבה יחד עם סיורים באתרי התיירות המרתקים שנבחרו בקפידה עבור מסלול זה.
3. מסלול כביש אתגרי מיועד לרוכבי כביש מנוסים מאוד והרוכבים בו יעברו א ה-100 ק"מ בכל יום. במסלול זה קצב הרכיבה מהיר הרבה יותר, העליות תלולות והמרחקים ארוכים יותר.
4. מסלול שטח מיועד לרוכבים אשר נהנים מרכיבת שטח ומנוסים בכך. ישנם קטעי רכיבה טכניים, סינגלים, ירידות ועליות סלעיות ותלולות. רוב המסלול הינו בשטח בשבילי אופניים ודרכי 4*4.
5. מסלול שטח אנדורו מיועד לרוכבי שטח חזקים שבנויים לאתגר מיוחד. יותר קילומטרים, קצב הרכיבה מהיר יותר ומשופע מיועד לרוכבים המסוגלים לרכב כ-70 ק"מ של רכיבת שטח, חמישה ימים ברצף.
6. גלגאלי"ן – רוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע המלא או שאינם יכולים להגיע למסע המלא מוזמנים להצטרף למסלול גלגאלי"ן חד יומי. מסלול גלגאלי"ן יתקיים ביום הראשון והחמישי של מסע גלגלי אהבה ברכיבה בכביש או בשטח.

זינוק: יום ראשון, 29 באוקטובר מיער לביא שבגליל התחתון
סיום: יום חמישי, 2 בנובמבר בבית החולים אלי"ן בירושלים





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג