אפיק ישראל תארח השנה 7 אלופי מדינות מהעולם

אפיק ישראל יוצא לדרך עם 130 רוכבים מ- 24 מדינות וביניהם גם אלוף עולם אחד, שני אלופים אולימפיים, 7 אלופי מדינות ו- 3 נבחרות לאומיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ האופניים התחרותי הגדול בישראל, אפיק ישראל, יתקיים זו השנה השישית ב-4-6 באוקטובר בהרי ירושלים. השנה ישתתפו בתחרות 7 אלופי מדינות מצ'כיה, אוסטריה, בלגיה, ישראל, סרביה ורוסיה ונבחרות אוסטריה, קנדה וסרביה. בנוסף, לתחרות יגיע אחד מרוכבי האופניים הגדולים בעולם, הזוכה האולימפי ירוסלב קולהבי (Jaroslav Kulhavy), המדורג כיום במקום ה-6 בעולם. בנוסף ישתתפו אסתר סוס (Esther Suss), אלופת העולם לשעבר, שניצחה השנה בתחרות הקייפ אפיק בדרום אפריקה, אשר תתחרה יחד עם אלופת אוסטריה אנג'ליקה טזרייטר (Angelika Tazreiter).

מתחרים מ-24 מדינות בעולם | צילום: דותן הלוי

עוד כתבות אופניים בשוונג
"טור ישראל" נולד בעקבות הצלחת הג'ירו ד'איטליה בישראל
הספרינטר הצרפתי רודי ברבייה הוחתם ב"סייקלינג אקדמי"
המנצח באליפות העולם באופני כביש: "זה היום המאושר בקריירה שלי"

מהצד הישראלי, גיא שגיב מקבוצת "סייקלינג אקדמי" הישראלית הרוכב הישראלי הראשון שהשלים את הג'ירו, יתחרה יחד עם אלופת ישראל עומר שפירא.

"מתרגשים מכל נרשם"

לתחרות הזוכה לדירוג S1, יגיעו לא מעט רוכבים מחו"ל, כאשר רבע מהמתחרים יגיעו מ-24 מדינות בעולם. בין המדינות מהן יגיעו הרוכבים השנה ניתן למצוא את: ארצות הברית, אנגליה, קנדה, צ'כיה, דנמרק, אקוודור, צרפת, גרמניה, איסלנד, איטליה, פורטוגל, דרום אפריקה, ספרד ועוד. התחרות רשומה ב-UCI כתחרות בינלאומית ברשימה היוקרתית של מרוצי ההרים הרב-יומיים בעולם, לצד מרוצים יוקרתיים דוגמת "טראנס אלפ" בגרמניה ואיטליה ו"קייפ אפיק" בדרום אפריקה. המרוץ הוא למעשה טור אופני הרים זוגי, המתפרש על פני שלושה ימים המחולקים ל-3 קטעים (סטייג'ים) שאורכם כ-250 ק"מ. השנה, תתקיים התחרות בפעם הראשונה בהרי ירושלים. המסלול יעבור בהרי יהודה, עין נקובה, עין רפה ובסמטאות המרהיבות של אבו גוש. כפר התחרות יוקם בשטח המועצה האזורית מטה יהודה במלון יערים בהרי ירושלים.

"מרגש לראות את השינוי שעובר ענף האופניים בישראל" | צילום: רונן טופלברג

"אנו מתרגשים מכל נרשם, מנבחרת זרה שמצטרפת או הרשמה של כוכב בינלאומי זה או אחר", מציין גל צחור, יוזם ומנהל התחרות שצופה השנה מרוץ ברמה בינלאומית, "אבל הדבר המרגש ביותר הוא לראות את השינוי שעובר ענף האופניים בישראל בשנים האחרונות בזכות פריצות דרך יוצאות דופן ויוזמות של אנשים עם חזון ואומץ". למרוץ גם פן אישי והוא מפעל הנצחה לגיורא צחור, אביו של גל צחור, מפקד ובכיר במוסד, שנהרג בתאונת דרכים בעת שרכב על אופניו.

להרשמה לסובב כנרת 2018




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג