דעות || מורידים חולצה? יתכן ואתם מעלים את העצבים!

האם יש קוד לבוש בקבוצת ריצה שמתאמנת יחדיו, או שכל אחד ואחת יכולים לעשות ככל העולה על רוחם - ומה לגבי ריצה בפארק? למאמנת הבכירה נילי אברמסקי יש דעה מוצקה בנושא וגם סיפור מעניין שקרה לה בנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אני רוצה לשתף אתכם בחוויה לא נעימה שעברה עלי בשבוע שעבר. אל אימון הבוקר הגיע בחור חדש. עדין קר וחשוך ופתאום אני קולטת שהבחור מוריד את הטרנינג שלו ונותר ללא חולצה. נדהמתי הובכתי אבל די מהר התעשתתי ודרשתי ממנו ללבוש את הטרנינג מחדש. טענתי בפניו שאני ממשפחה דתיה ושלא מקובל עלי ריצה ללא חולצה מטעמי צניעות.

קבוצת ריצה נשים וגברים

"כדאי לכל מי שרץ בקבוצה לברר מה קוד הלבוש באותה קבוצה רגע לפני שהוא מתפשט" | צילום: thinkstock

במחשבה לאחור אולי הייתי גם צריכה להוסיף שבקבוצה יש אנשים דתיים שהדבר יפריע להם וגם הטענה כי אי לבישת חולצה זו חשיפה לא מקובלת וכי יש בערום מחוץ לקונבנציה התרבותית, משהו כופה. הבחור לבש את הטרנינג בחזרה רץ איתנו את החימום וכאשר נוכח שאני לא מתכוונת לשנות את דעתי לגבי הלבוש חזר לביתו.

עוד כתבות בנושא
תמונת מחזור: כיצד מתמודדות נשים עם המחזור החודשי בזמן תחרויות
מדוע חשוב לספורטאי סבולת לבצע תרגילי פילאטיס?
"כמו שיש אופניים מותאמים לנשים, כך יש גם קבוצות מתאימות לנשים"

חשבתי שבכך הסתיים האירוע המביך הזה… אבל האירוע קיבל תפנית לא נעימה כאשר למחרת בשעות הבוקר קיבלתי מאותו בחור מסרון נזעם תוקפני ואגרסיבי. במסרון הואשמתי בצביעות בכך שאני אם חד הורית ממשפחה דתיה ולכן אינני יכולה להשתמש בטיעון של צניעות על רקע דתי. עניתי לו בצורה עינינית ושקולה והופתעתי עוד יותר לקבל עוד מסרון עוד יותר פוגעני ומעליב. הדבר נמשך עוד מסרון אחד או שניים עד שהחלטתי שהבחור רק ימשיך לרדת לפסים יותר מעליבים והדרך היחידה להתמודד עם זה היא פשוט להפסיק ולענות. וכך היה.

אבל אני לא מתכוונת לשתוק. אמא שלי מתנדבת עם נשים בסיכון והיא מלמדת אותן לדעת לשים גבולות. לדעת להפסיק ולא לשתוק יותר. אין לי ספק שמדובר באירוע קיצוני ונדיר. אבל אני רוצה דרך האירוע הזה להעביר כמה מסרים לגברים ונשים כאחד. יש מקומות שבהם ריצה ללא חולצה תתקבל בצורה יותר מובנת. בחוף הים או ביום חם (רק חבל שבכך אותם גברים מסכנים עצמם בריאותית), בפארק גדול ושבילים רחבים. בשדות הפתוחים או ביערות.בעיר כמו תל אביב שם קוד הלבוש פחות נוקשה. אבל במקומות אחרים ריצה ללא חולצה פשוט איננה מקובלת, לפחות לדעתי.

ערום זה עניין של מוסכמה חברתית וכל אותם שרצים ללא חולצה (ואפילו אם הם בעלי גוף חטוב) דעו לכם שרוב האנשים שיראו אתכם לאורך הריצה יסתכלו עליכם בעין עקומה. ולא, זה לא ענין של קנאה (במקרה הטוב שהגוף אכן חטוב) אלא ענין של חוסר נוחות. העדפה של ראיית ערום לפי בחירה ולא מתוך כפייה. כמו שלא תורידו את המכנסיים בפומבי כך גם אין סיבה שתורידו את החולצה.

הרצון ליותר שיוויון בין המינים וההבנה שהדבר יביא לשיפור החיים של שני הצדדים קיים כל הזמן. הדבר מצריך עמידה על הזכויות ולימוד ומעל הכל חינוך-חינוך-חינוך. הטרדות מיניות שהיו כדבר שבשיגרה בכול מקום ומקום הפסיקו לקבל לגיטימציה. ועל שני הצדדים מוטלת החובה להילחם כדי למנוע תופעות שכאלו. אז אמנם אי לבישת חולצה איננה הטרדה מינית, אבל כדאי לכל מי שרץ בקבוצה לברר מה קוד הלבוש באותה קבוצה רגע לפני שהוא מתפשט (ולא רגע אחד אחרי). ובנות (וגם בנים) אם יש מישהו בקבוצה שלכן שרץ ללא חולצה והדבר מביך אתכן, או סתם לא נעים לכן, זו זכותכן וחובתכן שלא לשתוק. בקשו ודירשו ממנו ללבוש חולצה.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נמרוד בק הגיב:

    שלום לקוראי מדור התגובות.
    שמי נמרוד בק ואני הדמות העלומה מאחוריי הסיפור של נילי, את דעתי האישית עליה העברתי לה במסרון פרטי וכמובן שלא אכנס אליהם בתגובה זו, עניין פסול משפטית ומוסרית.
    ראשית אציין כי כל מה שנכתב כאן מדויק במאת האחוזים, כולל המסרון הנזעם והאגריסבי, הטיעון שציטטה הוא אחד לאחד המילים שכתבתי ואין לי כל השגה על אמיתות הדברים.
    עם מה כן יש לי בעייה ? עם כל מילה שנכתבה אחר כך – במקום להיכנס לסחרור רגשי זועם על הפיכתי הפסיבית ל'מטריד מינית' אגיב על דבריה בחלקים, מוזמנים לקרוא.
    'עדין קר וחשוך' – אני בן 39 ובורכתי בגנטיקה טובה, תודה להוריי, הוריהם והלאה…בעייה אחת קטנה ויתרון אחד שמלווה אותה – חם לי בצורה ניכרת, תמיד, וכמויות הזיעה הנוטפות ממני בזמן אימון חורגות בהרבה מה'ממוצע באוכלוסייה', היתרון – אני חסין קור, או לפחות הקור המזרח התיכוני. שעה שרצי הפארק, או איזור מגוריי (שפלה פנימית) עוטים על עצמם שתיים ושלוש שכבות לפני אימון בתנאי טמפ' נמוכים או בגשם, אני דבק בידיעה שתוך חמש דקות כבר אהיה 'מוגן ונוח' בתוך הבועה שלי ויוצא לדרך, מעולם לא חליתי בגלל תנאי מזג אויר, זוהי עובדה מוגמרת. קור, חושך, גשם – פשוט לא מציקים לי, זה הכל.

    'אמא שלי מתנדבת עם נשים בסיכון והיא מלמדת אותן לדעת לשים גבולות' – נילי, אני לא מכיר את אמא שלך אבל אני מנסה לשווא להבין איך גבר נטול גופייה בזמן פעילות ספורטיבית מעמיד אישה, כל אישה, בסיכון. לשים גבולות ? כן, הגבול הוא, מחילה, כיסוי איזור החלציים שלי – הפעם האחרונה שרצתי עירום, כך נמסר לי, הייתה סביב גיל השנתיים, וגם זה היה בחצר מתוחמת.
    'דעו לכם שרוב האנשים שיראו אתכם לאורך הריצה יסתכלו עליכם בעין עקומה. ולא, זה לא ענין של קנאה אלא ענין של חוסר נוחות' – בת כמה את נילי ? אמצע שנות ה 40 שלך, משהו כזה ? חיה בישראל ? את ואני ויש להניח 'רוב האנשים' מסתכלים בצורה עקומה על הרבה מאד דברים פה, מזלנו שאנחנו בוגרים ועושים את הסינון הרגשי, אם הייתי מקדיש 5 שניות של אי נוחות לכל אלמנט בחיים המודרניים שמעורר בי אי נוחות הייתי, קרוב לודאי, עייף בצורה ניכרת ולא מספיק חצי מהדברים שרציתי לעשות, מילת מפתח – ס-י-נ-ו-ן, את לא חיה בבועה.
    'הדבר מצריך עמידה על הזכויות ולימוד ומעל הכל חינוך-חינוך-חינוך' זה כבר קצת מכעיס, הנה קמה לה מתקנת הדור, ולוקחת על עצמה את המשא המוניומנטלי של קביעה מי מחונך ומי לא, לשיטתה – אם מישהו 'לא בא לה טוב בעין' כי גחמותיו ואורחותיו שונים משלה היא ממהרת להזדעק 'חינוך-חינוך', אותי זה בעיקר מביך, בשמה.
    ' אם יש מישהו בקבוצה שלכן שרץ ללא חולצה' – התמזל מזלי לאמץ את ההרגל של ריצת סולו ב 95% מהזמן, כך שהערות מנשים שהובכו טרם קיבלתי, מחמאות ? ועוד איך, הגדילה עשות רצה בשם גבי (מבוגרת ממני במס' שנים) שאמרה : 'רוב הגברים מוטב שלא יורידו חולצה בציבור' וכששאלתי 'אז קיבלתי מחמאה עקיפה ?' נעניתי בחיוך 'הוווו, בהחלט' תודה גבי (-8.
    זהו חברים,אל תפסיקו לרוץ, אל תקשיבו לכל הערה – חייב לציין שהערצתי את נילי מרחוק משך שנים (הרבה לפני שרצתי איתה, עמית נאמן וצחי כהן ב 2002) וכמובן שהברז הזה נסגר.
    המייל שלי [email protected] מי שמרגיש צורך להתבטא פרטית בנושא – בבקשה.

  • קוונטין ק. הגיב:

    Respect the sport.
    זה ללבוש חולצה.

  • מימון הגיב:

    אישית אני מעדיף לרוץ עם חולצה תמיד. אבל בעיני אין ולא צריכה להיות בעיה עקרונית עם ריצה ללא חולצה, בדיוק כמו שאין בעיה עם זה בספורט מוכר כמו שחייה, כמו שאין בעיה עם זה בסתם בילוי בחוף הים. בריצה עצימה בחודשי הקיץ בארץ, למשל, זה לפעמים כמעט הכרחי. אם יש בקבוצת ריצה בהם חברים הרגישים לעניין, מן הראוי להתחשב, אבל מכאן ועד לקביעה של סטנדרט גורף, המרחק גדול. בכל מקרה בגדי ריצה של נשים וגברים חורגים מכל כלל של צניעות במובנו הדתי. אני בכלל חושב שבריצה יש סוג של התערטלות גם בלי להוריד חולצה

    1. חיותה הגיב:

      ולמה שאישה לא תרוץ ללא חולצה? זה גם נחשב בעיניך בתוך גבולות המקובל חברתית?

  • זאזא הגיב:

    "דרשתי".
    זאת הבעיה התרבותית האמיתית פה. אצלנו כולם דורשים (כי כנראה ש-"מגיע להם"). נניח שהיא היתה פשוט מבקשת ממנו (בסוג של נימוס). הוא, כמובן, היה נעתר, וסוף לסיפור.

    1. נמרוד בק הגיב:

      היי 'זאזא',
      היא ביקשה בנימוס, אני נעתרתי ועזבתי את האימון, אתה מפספס את הנקודה החשובה :
      נילי טענה ש'היא ממשפחה דתייה' וזאת לדעתי הצביעות בהתגלמותה, מדובר באישה שילדה שני ילדים מחוץ למסגרת הנורמטיבית (לא שזה מפריע לי באיזו שהיא צורה – אני חילוני 'קצה'), אז בבקשה, אני פונה לחוכמת ההמונים : את מה רואה הדת בחומרה רבה יותר את מה שעשתה או את ההתערטלות החלקית במרחב הציבורי ? דתייה כשנוח, צביעות, נקודה.

      1. רן אלדן הגיב:

        נמרוד אתה צודק בכל מילה. מציע לך להקים קבוצת ריצה משלך שכול אחד ואחת יכולים/נ
        לבוא איך שבא להם.
        חופש הספורט!

  • רץ גאה ! הגיב:

    המאמר הזה הוא נוראי..
    כל היופי בריצה זה שתוכל להיות אתה ואיך שנוח לך..
    הייתי במספיק מירוצים כדי לדעת שתמיד הלבוש הוא מינימלי.. בנים שרצים ללא חולצה או עם טייץ ובנות שרצות רק עם חזיית ספורט או עם טייץ קצר.
    כך או כך ריצה אין צניעות בלבוש של ספורטאים וזה כל היופי בספורט..
    נילי – אני ממליץ לך ללכת למירוצים ולראות – כאשר מתקבצים הרבה ספורטאים בלבוש מינימלי.. האם יש הטרדות או שמא יש כבוד הדדי בין המינים גם אם מישהו לידך נמצא בלבוש מינימלי כי ככה נוח לו.
    הלוואי שקהילת הרצים הייתה המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית… ואז היה לנו 0 הטרדות מיניות ולא היה הצורך בצניעות רק מטעמי פחד.
    אל תכפי על האנשים מסביבך להתנהג כרצונך, זה היופי בקבוצה.. כל אחד מביא את מה שהוא ולא כופים עליו כלום !
    כמו שהקבוצה מקבלת אותך.. ככה את צריכה לקבל כל אחד מהקבוצה גם אם לא נוח לך.. ואם את לא יכולה אולי הקבוצה היא לא מתאימה לך ולא הוא לא מתאים לקבוצה !

    בנים \ בנות תרוצו איך שנוח לכם ותלבשו מה שנוח לכם
    העם איתך נמרוד !! אל תפסיק להוריד את החולצה !!

    1. נמרוד בק הגיב:

      רץ גאה, אתה נחמד אליי במיוחד (-8 ואני מכבד את התמיכה, אצטט את מה שכתבת : 'הלוואי שקהילת הרצים הייתה המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית' ואומר שזה אחד מהדברים היותר מדויקים ששמעתי לאחרונה…
      בעניין נילי – היא לא צריכה לקבל אותי לקבוצה שלה ואחרי האינסידנט הזה כמובן שלא הייתי מתקרב אליה אפילו, העיקר הוא העיקר – נתפסה בצביעותה ובמקום להרכין ראש בבושה כותבת מאמר שכולו הצטדקות ותום.

      1. רוני הגיב:

        זכותך לרוץ בלי חולצה.
        זכותה של נילי לא לקבל אותך באופן זה לקבוצה שלה.
        צבועה? אולי, זה בעיה שלה ושל מי שרץ אצלה.

  • יובל הגיב:

    אני מסכים עם נמרוד, נילי באמת התנהגה פה בצביעות ועירבה את הדת כי זה נח לה. אני ממש לא חושב שלרוץ בלי חולצה זה פוגעני, הרי בשחיה כולם שוחים במינימום ביגוד ואף אחד לא מתלונן על הטרדה.

  • רועי הגיב:

    הדיון מתלהם ולא ענייני. נמרוד, זכותה של נילי בקבוצה שלה לדרוש כללי התנהגות משלה. לא מקובל עליך, זו מדינה חופשית, מצא קבוצה אחרת. כפי שאכן עשית. לא מקובלת התנהגותך לאחר מכן. לכל אדם סולם ערכים משלו, בהתאם לעולמו ולהשקפתו. להאשים משהו בצביעות משום שזה נוגד את תפיסת עולמך וסדרי עדיפויותך זה בעייתי. לפרסם זאת בפומבי, זה מעשה בריוני. ולעניין עצמו, אני עצמי רץ בקיץ ללא חולצה, סולו, מעולם לא פנו אלי ואני מניח שכך ישאר.

    1. נמרוד בק הגיב:

      היי רועי, לכל בן אדם סולם ערכים משלו, אמת – סולם הערכים של נילי התגלה כמעוות, לא לפי אמת המידה שלי אלא לפי אמת מידה כללית, לדרוש דבר אחד בשם ערך ולעשות משהו שמנוגד לאותו ערך הוא בדיוק ההגדרה של דאבל סטנדרט, אני מצרף לך פירוש : double standard – the application of different sets of principles for similar situations. צ-ב-י-ע-ו-ת.
      בעניין התנהגותי הלא מקובלת, הבעייתית והבריונית לא חלה עלייך כל הגבלה ואתה מוזמן לתבוע אותי בשם נילי, או לרוץ לצידה לבוש.

      1. נמרוד בק הגיב:

        ויותר מכך, רועי – שים לב לסדר הדברים :
        1. הצטרפתי לאימון וקרה מה שקרה
        2.ההודעות ממני אליה נשלחו, הגיבה, הגבתי וכו', ה-כ-ל באופן פרטי, איש לא ידע מכך, המסקנה – מי אתה שתגיד 'לא מקובל, בעייתי ובריוני' ? לא זוכר ששלחתי את ההודעות גם אלייך.
        3.הפוסט פורסם ב'שוונג', אמת – ללא שמי, אבל הכעיס אותי מספיק כדי לגרום לי להגיב.
        עינייך הרואות, פרופיל הפייסבוק שלי ריק, אני לא שייך לאף קהילת רצים וכללית אני LONER, כל הבאז הזה סביב עולם הריצה הישראלי כלל לא מעניין אותי.

  • דוד הגיב:

    אני גדלתי בשנות השבעים ליד חוף הים. גברים בלי חולצות ברחוב בקיץ היו דבר מאד נורמטיבי.
    אני מאד מעריך את הכותבת אבל ניראה לי שפיספסת כאן משהו. בקבוצה זו או אחרת יכולים להיות קודים של לבוש או התנהגות מיוחדים אבל ברגע שיוצאים מהקבוצה …
    זו מדינה חופשית וגבר ללא חולצה אינו עובר על החוק בדיוק באותה מידה שאישה בגוזיה או בטייץ אינה עוברת על החוק. אני מכיר לא מעט גברים שנפגעים מנשים שמתהלכות בטייץ או בגוזיה ולדעתי זה דווקא בגלל שהמראה מעורר אותם. כנראה שגם הכותבת סובלת מאותו סוג של הדחקה.
    ישר כח נמרוד בק כל עוד אינך עובר על החוק – אל תתבאס מהמקרה. אל תיתן לזה לקלקל לך את חדוות האימונים.

  • נמרוד בק הגיב:

    דוד תודה, שים לב לתגובה של רץ גאה – רצים ורצות חצי עירומים עומדים בסמוך בתחילת מירוץ, אף אחד לא שולח ידיים, אף אחד לא בוהה כמו איזה סוטה מליגה ז', כש'מכריחים' אנשים להתחבא, פוגעים ופוגמים בחופש הביטוי שלהם, כן – גם בגדים או 'ללא בגדים' הם חלק מהחופש להתבטא…נילי כנראה לא מצליחה להבין – לא את ה'מצוקה' הפיזית ולא את הבעיה הרעיונית, מי שמוכן לקבל את החוקים שלה שיהיה לו הרבה לבריאות.
    יפה אמרת, את חדוות האימונים שלי שום דבר לא יצליח לקלקל, אבל יד על הלב – זה מבאס מאד להעריץ מישהו מרחוק ולגלות את ההיפך כשאתה מתקרב.

  • רץ בשביל הכיף הגיב:

    נילי יקרה,
    נכון שבסמכותך להחליט על קוד הלבוש בקבוצה שאת מאמנת אבל נראה לי שקצת הגזמת בתגובה שלך ויכול להיות שבגלל שנפגת אישית מהרץ החופשי, בחרת לפגוע באוכלוסיית הרצים הגברית בכלל או אולי את רוצה להשיג פירסום לקבוצה על ידי מאמר מעצבן.
    שחררי ותתרכזי בדברים שאת באמת טובה בהם כמו לרוץ ולאמן.

  • בני הגיב:

    גם לדעתי הדיון מתלהם והרץ "לוחם החרות" הוא סתם נודניק! לא צריך להגיב לכל תגובה.
    נילי,
    אני מאוד מעריך אותך כאדם וכרצה. אנחנו לא מכירים, אבל יצא לי לראות אותך לא מעט במירוצים וחברים שלי מכירים אותך. תמיד חייכנית ונעימה ולא מתנשאת, ויש לך במה להתגאות. גם את מה שכתבת עכשיו, באומץ, יש לומר, אני חושב שכתבת ממקום של כנות, ואני רוצה לומר שגם לי זה מפריע וכדאי להחמיר ולהיות קצת יותר רגישים, בשביל לא לפגוע ברגשותיהם של אחרים. בחוף רצים כך, בפארק בתל אביב רצים אחרת ובאיזורים אחרים בארץ אחרת (אני מגיע מאחת מערי הדרום, אצלנו אף אחת לא רצה בעיר עם טופ, זו הנורמה). לכן הייתי מבקש לא להתלהם ולהתחשב, ובמיוחד באירועים הגדולים שבהם נפגשים אנשים מכל הארץ ומכל הזרמים. כן, במרתון ירושלים או בבית שאן וטבריה רצים המון דתיים ולא נוח להם לראות מישהי בלי חולצה. אז הם חשוכים, מדחיקים וצבועים, אבל אסור להתחשב בהם?
    להתראות מחר בירושלים (ונראה אתכם מורידים חולצה בקור הזה…)

    1. נמרוד בק - לוחם החירות הנודניק הגיב:

      לבני –
      1. כל מה שכתבת על נילי מדויק, מרחוק, תתקרב, תכיר וכתוב בשנית, אני אשמח לשמוע שטעיתי
      2. קרא שוב את מה שכתבתי בתגובה ל'דעו לכם שרוב האנשים שיראו אתכם לאורך הריצה יסתכלו עליכם בעין עקומה' – אם אין לך את היכולות לסנן אתה מעייף את עצמך למוות, יש אלף דברים שסובבים אותנו על בסיס יומי שיכולים להוריד אותנו לברכיים, אתה כנראה עושה הקבלה בין חשיפה גברית לחשיפה נשית ולדעתי (בלבד) אתה טועה, אבל אני לא אנסה לתקן אותך כי אני זה אני ואתה זה אתה.
      3. הורדת חולצה היא לא התלהמות, לפוצץ ממכות מפגיני שמאל ליד כיכר הבימה זו התלהמות…חשבת פעם שאולי לכל מילה יש משמעות משלה ?
      4. רצתי גם במצפה חורשים בלי חולצה וגם בגרמניה, בחורף…באמת שזה לא עניין.

  • גיל הגיב:

    1. ריצה בלי חולצה – אני גר בעמק הירדן (מקום חם…), ורץ בלי חולצה מאפריל עד אוקטובר, מכיוון שמאד לא נוח לרוץ עם חולצה, שדבוקה לגוף בגלל הזיעה. אני רץ לבד.
    2. ריצה בקבוצה – אם הייתי רץ בקבוצה, והריצה "העירומה" היתה מפריעה לפרט אחד מתוך הקבוצה, זה היה מספיק בשבילי, כדי לשים עלי חולצה, או לעזוב את הקבוצה. כל עניין הדת, והצביעות/אי הצביעות, הוא לא העניין המהותי מבחינתי. לא צריך להפוך כל דבר לעניין עקרוני. אישית, אני מעדיף לוותר על מידה של אי נוחות, או לוותר על הריצה בקבוצה, מאשר לגרום אי נוחות למשהו בקבוצה שאני מצטרף אליה, בלי קשר לשאלה אם הוא מאמן הקבוצה, או רץ מהמניין.
    אם להקצין, בשכונת מאה שערים לא הייתי רץ בלי חולצה, גם אם אני חושב שזכותי לעשות כן, וגם אם אני מעריך שאני אצליח לרוץ מספיק מהר, כדי לצאת מזה בשלום…

  • גיל הגיב:

    ועוד כמה מילים לנמרוד ונילי..
    לנמרוד – עניין הצביעות – אין לי מושג אם מבחינה דתית העניין של חד הוריות הוא חמור יותר מריצה ללא חולצה של גבר, אבל לדעתי עדיף היה אם היית משאיר את זה לפרשנות של נילי. אני בטוח שהבקשה שלה ממך נבעה מתחושה לא נוחה שלה, ואי אפשר לדרוש מאדם, שיעשה סקירה מלאה של עולם ערכיו, לפני שהוא מבקש משהו ממישהו, שהוא לא מאד מהותי. כמובן שהמשכת את הדיון איתה בצורה פרטית, ואם הוא נוהל בצורה תרבותית, זו זכותך המלאה לנסות לנהל איתה דיון עקרוני/פילוסופי בבחינת האספקט הדתי של התנהגות כזו או אחרת. אני הייתי מוותר על זה, מכיוון שאין לי עניין לחנך אנשים זרים, ואני גם לא מוצא בזה טעם, אבל זה עניין אישי.
    2. לנילי – לגבי אסתטיקה וצניעות – קחי בחשבון ששני העניינים האלו הם יחסיים. הקביעה של לגבי האסתטיקה היא נחרצת מדי – אני בטוח שיש הרבה מאד אנשים שאין להם שום בעיה עם ריצה ללא חולצה.
    לגבי צניעות – תקחי בחשבון שיש הרבה מאד אנשים שגם הלבוש בו את עצמך רצה, הוא מאד לא צנוע.

    גילוי נאות – אני אתאיסט. מבחינתי, זה בסדר גמור לרוץ בלי חולצה, ובאותה מידה אני שמח מאד לראות את הרצות הדתיות, שרצות עם חצאית. הדבר החשוב – שכולנו נרוץ בכיף, וככל שמעגל הרצים מתרחב, זה מוסיף טוב, ולא מוסיף רע.

    1. נמרוד בק הגיב:

      היי גיל ותודה על הדברים…
      1. כאמור, וגם לפי דבריך/מעשייך – עזבתי את הקבוצה (למעשה, עזבתי לפני שהצטרפתי).
      2. עניין הצביעות הוא היחיד, המהותי והמהותי ביותר סביב כל הסיפור הזה – הסברתי כבר 6 פעמים ב 5 תגובות שונות : לו הייתה מספקת כל הסבר אחר (למעשה, ההסבר הראשוני הספיק – יש קוד לבוש בקבוצה, האמן לי שאני לא ממערערי הסדר הציבורי) הייתי מקבל בהבנה, פורש בשקט ותשקוט הארץ 40 שנה, השימוש ב'אני משפחה דתייה' היה סדין אדום מבחינתי, וקישרתי אותו (בראשי בלבד) בן רגע לתפיסת ההורות של נילי.
      3. הדיון אכן היה פרטי לגמרי, לא גאה לומר אבל האמת היא שהייתי מאד לא תרבותי, I WAS PUSHED.
      4. אין לי כל עניין לחנך אף אחד, אין לי את הכלים גם לדעתי, אין לי בעייה לתת כאן הצהרה ולירות לעצמי ברגל – אני מפיץ את הסיפור מהצד שלי כדי שאנשים ייחשפו לצד של נילי אברמסקי שלא הכירו וישפטו אותה בעצמם, מקווה מאד שלרע…רוב הג'וגרים הם חילונים מושבעים, ככל שהצלחתי להבחין, והמילה 'צניעות' בהקשר שניתנה בטח לא עושה להם איי איי איי.

  • ליאת הגיב:

    נתחיל בזה שהכניסה שלך לחייה הפרטיים ממש מוגזמת ובוטה! אז מאוד קשה לי להתייחס לתגובות שלך בכובד ראש. אני בעד שכל אחד ירוץ איך שנוח לו, אבל אם זה גורם למישהו בקבוצה חוסר נעימות- יש מקום לשקול קבוצה אחרת, אין מה לעושת. אם לא נעים לה- היא לא צריכה לראות את פלג הגוף העליון שלך ללא חולצה, ולא משנה אם הוא חטוב, עם צמיגים או מרופד חלקית. במירוצים/פארקי- שכל אחד יעשה כרצונו, בגבולות החוק. בטיראתלון למשל יש איסור לרוץ ללא חולצה, גם לנשים (ז"א- עם טופ בלבד) . ככה זה. גם לי מאוד חם בריצות ואני רצה עם טופ בלבד כשצריך. מצד שני- כמו שאמרתי- יותר מפריע לי הנטייה של (בעיקר) גברים להשתין בפומבי וללא בושה/עץ/שירותים באזור הזינוק/פארק. ולא, שאפחד לא ישווה את זה לאישה מניקה. שבת שלום וצאו לרוץ, עם כובע.

    1. נמרוד בק הגיב:

      ליאת ליאת (נדנוד ראש), את יכולה לצווח בעצמך עד מחר, בפעם השביעית – עזבתי את הקבוצה עוד לפני שהצטרפתי אליה, למה ? כי המאמנת צבועה, צבו-עה, צ-ב-ו-ע-ה, אם את רוצה להגן עליה אני לא יכול לעצור אותך אבל לכל הפחות תתייחסי לעיקר ולא לזוטות, שנאמר 'הבית בוער והזקנה מסתרקת'.

    2. נמרוד בק הגיב:

      ובעניין הפייסבוק ליאת ש. – אסרטיביות של שחקן בדמינגטון, פתיל של שחקן כדורגל, בהצלחה כמובן.

  • דניאל הגיב:

    מה זה ההגזמות האלה ?
    אני רץ כל הזמן בלי חולצה בעיר או בפארק. אני מזיע המון גם ואין לי ברירות אחרות יותר מידי.
    רץ עם מגבת ביד ומנגב את החזה והכתפיים הרטובות שלי במהלך הריצה
    לא רואה שום דבר פסול בזה בתור גבר

  • ההוא הגיב:

    אני מצדיע לכותבת ומסכים איתה ב-100 אחוז.
    כל מילה בסלע.
    אין לשום גבר זכות להתפשט במקום ציבורי שנמצאות בו נשים, למעט מקום שלגביו ידוע לכל שקיימת בו נורמה נפוצה של התפשטות, כמו בריכת שחייה או חוף ים, ואז מי שבוחר להיכנס לשם מודע לכך מראש ועושה בחירה. מעבר לזה – זו חוצפה ומעשה פוגעני מאין כמותו לכפות את העירום (!!!) שלך על נשים שנמצאות במרחב ציבורי משותף! כן, מדובר ב"עירום" (!!!), וזה כנראה החלק שאתה מפספס פה, או ליתר דיוק, מיתמם לגביו. אתה יכול לבחור להתייחס לגוף שלך בצורה זולה ולהתנהג כאחרון נערי הליווי. זכותך המלאה לעשות זאת מול נשים שקיבלת מהן במפורש הסכמה לכך, אבל אין לך שום זכות לכפות את העירום שלך במרחב ציבורי משותף על נשים שלא נתנו לכך את הסכמתן! הטעות הכי גדולה שלך הייתה שהתחלת לדבר על ה"גנטיקה" שלך ולהתייחס ל"איכות" הגוף העירום שלך (כלומר, לדבר על כמה נאה אתה חושב שאתה) – וכאן למעשה הסגרת את עצמך והוכחת שהניסיון שלך לדבר על פלג הגוף העליון העירום שלך כמשהו עאלק "תמים" שאין כל קשר בינו לבין מיניות – הוא הצגה אחת גדולה של היתממות. כשאתה רואה בחורה בלי חולצה שהיא נאה בעיניך – זה עובר לידך או שזה עושה לך משהו? אז זהו, שאותו דבר בדיוק קורה גם במקרה ההפוך. חם לך? אתה מזיע? גם לי. תלבש ביגוד מנדף זיעה. אל תתפשט במקום ציבורי שנוכחות בו נשים שחלקן גם נמצאות בזוגיות, ואין להן או לבני הזוג שלהן שום רצון (!!!) להיחשף לבחורים חצי עירומים ברחובות. בהצלחה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג