דעות | האם סדנאות מיצים ושתיית נבט חיטה באמת טובים לנו?

טרנד סדנאות המיצים, ניקוי הרעלים ועשב החיטה תופס תאוצה ופופולאריות, אך האם הוא באמת מסייע לבריאות שלנו? לרן אפק יש כמה תהיות בנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיצים
מיצים

יש המאמינים שכדי לקיים אורח חיים בריא עלינו לדאוג באופן אקטיבי וייזום גם לניקיונו הפנימי של הגוף מהרעלים שמצטברים בו, שכן מדי יום אנו נחשפים לנזקי הסביבה ולרעלים המצויים בתכשירים שבהם אנו משתמשים ובמזון שאנו צורכים וכך הולכת וגדלה רמת הרעילות המצטברת בגוף באופן המקשה עליו לפרקה.



האם העובדה שבשגרה אנו אוכלים פירות וירקות לא מנקה את הגוף  צילומים: Thinkstock

 

צבירת הרעלים מביאה לידי זיהום הרקמות ולתפקוד פיזיולוגי לקוי, המביאים לאלרגיות, למחלות שונות. תסמינים כמו נזלת, דלקות, פריחה והפרשות מעידים על הצטברות גבוהה של חומרי הפסולת בגוף, המנסה להפרישם ובכך להוריד את רמת הרעילות. ניסיונות אלה לסילוק החומרים הרעילים אינם מספיקים כדי למנוע תחלואה ולשמור על בריאות טובה, לכן עלינו לסייע לגוף בפעולת הניקוי, באמצעות צומות וסדנאות מיצים לניקוי רעלים.

לא ברור כיצד מאמינים שצום יכול לנקות את הגוף, כאשר כל מה שעושים בצום הוא למנוע הכנסת חומרים חדשים ועל ידי כך העלאת הריכוז הנשאר בגוף של "החומרים שהגוף מעוניין לסלקם", אבל נניח לצומות עכשיו ונעבור לסדנאות של מיצים לניקוי רעלים מהגוף. גם בהם לא ברור מה הקשר בין הכנסת מזון בצורת נוזל בלבד לבין ניקיון הגוף. אלא אם כן האדם מאמין שהגוף הוא כמו האינסטלציה שלו בבית, עשוי מערכת צינורות מפלסטיק או ממתכת והמיצים הם סוג של אקונומיקה או כלור.

מי שמאמין לא מוותר
האם באמת מישהו מאמין שהחומרים הרעילים שעד אותו היום הכנסנו לגוף הינם רעילים לנו רק בצורת מוצק וברגע שהופכים אותם לנוזל הם מתפרקים מרעילותם? האם הגוף אינו יודע להפטר מרעלים בעצמו? האם העובדה שבשגרה אנו אוכלים פירות וירקות לא מנקה את הגוף ורק כאשר אנו טוחנים אותם רק אז הם מתחילים להתנקות? האם מישהו באמת מאמין שעל ידי טחינה של אוכל באמצעות סכינים ממוכנות עשויות פלדה מעשה ידי אדם, ניתן למצות טוב יותר את הערכים התזונתיים שבמזון מאשר באמצעות מערכת העיכול שברא הטבע הכוללת מיצי קיבה שמסוגלים לעכל כמעט הכל?

ובכן, המאמינים טוענים שבסדנה שותים בעיקר מיצי פירות וירקות טבעיים. הם מאמינים כי המיצים מסייעים לחילוף החומרים, להפרשת רעלים ולסילוק מזהמים שונים מתאי הגוף. לטענתם המיצים הטריים בעלי ערך תזונתי גבוה, מכילים ויטמינים, מינרלים, פחמימות, חלבונים, כלורופיל, אנזימים, פיטוכימיכלים ועוד, הנספגים ישירות למחזור הדם, מספקים אנרגיה לגוף ומזינים אותו בלי לאמץ את מערכת העיכול.


הם מאמינים כי המיצים מסייעים לחילוף החומרים, להפרשת רעלים ולסילוק מזהמים

 

אז אולי צריך לקרוא לה סדנת מנוחה למערכת העיכול העליונה ולא סדנת ניקוי רעלים. סדנה כזו נותנת מנוחה בעיקר לפה ולשיניים ובעצם מיועדת למי שאינו יכול ללעוס. אני מניח כי ביום מין הימים, שיפלו גם לי כל השיניים, אאלץ גם אני לעבור לתזונה שכזו. אבל כל עוד אפשר ללעוס, למה רק לבלוע?

בנוסף הפירות והירקות דלים יחסית בחלבונים ואם סוחטים אותם, הרי גם מוציאים מהם כמעט את כל הסיבים התזונתיים שהיו בהם. צומות מיצים מבוססים על פירות וירקות אורגניים, טריים, הנצרכים ישר לאחר סחיטתם אך לא לאחר קטיפתם מהעץ. כתוצאה מכך מרבית הויטמינים כבר נהרסים ונעלמים מהפרי זמן קצר לאחר הקטיף. כלומר, לאחר הסחיטה נשארת מהפירות בעיקר תמיסה צבעונית של סוכר, מים וקצת מינרלים.

נפלאות עשב החיטה, האומנם?
בבסיס התפריט של הסדנאות הללו עומדים מיצים המוכנים גם מירקות כמו קישואים, מלונים, גזר מלפפונים, כרוב, חסה, סלק, זרעי צ'יה וכדומה והטעם בהתאם. גולת הכותרת, נחשב המיץ האולטימטיבי שכדאי לצרוך במהלך ניקוי רעלים והוא עשב החיטה, שמאמינים שניחן בתכונות מרפאות ומטהרות הודות להרכב החומרים התזונתיים הייחודי שלו.

לדברי המאמינים, המיץ ידוע כמעורר ומעניק אנרגיה רבה (דבר הסותר את התכונה הנוספת המיוחסת לו כמאזן סוכר בדם), משמש כמדכא תיאבון (טוב זה ברור למה, בגלל הטעם הנורא שלו), עוזר בבעיות עור שונות מפצעים ועד לכוויות בשימוש פנימי וחיצוני, עוזר לבניית הדם וההמוגלובין, עוזר לטיהור הדם (לבעלי דם מלוכלך ולבני תערובת), מנטרל טוקסינים, חומרים מסרטנים, חומרים כימיים, מנקה מצבורי תרופות/סמים מהגוף, עוזר בטיהור כבד וקצרה היריעה מלהכיל את יתר הדברים.


שיקוי פלאים מסוג "הכל כלול", שלצערנו אין להשיג מחקרים מדעיים תקפים

 

בקיצור, שיקוי פלאים מסוג "הכל כלול", שלצערנו אין להשיג מחקרים מדעיים תקפים הטוענים שיש לו יכולת רפואית כלשהי. כל שידוע הוא שעשב החיטה עלול להקל במעט על תסמונות של מחלות מסוימות בדרכי העיכול. לעומת זאת כאשר צורכים אותו בכמויות גדולות הוא עלול לגרום לתופעות לוואי שליליות ואף לאלרגיות. אבל מהו באמת ערכו התזונתי של מיץ עשב החיטה?

כתבות נוספות בנושא:
הענק הירוק: מה זה לעזאזל ספירולינה?
השייקים הירוקים לא עוצרים באדום
8 מזונות שיעזרו לכם לשמור על רמות ברזל תקינות

מה מכיל עשב החיטה?
המאמינים טוענים שקילו אחד של עשב חיטה שווה בערכו ל-35 קילו של ירקות ירוקים והוא אחד ממקורות הטבעיים העשירים של ויטמין A, B-17, Complete-B, C, E , ו-K. בנוסף, עשב חיטה הוא מקור מעולה של סידן, אשלגן, ברזל, מגנזיום, זרחן, נתרן, גופרית, אבץ ו-17 סוגים של חומצות אמינו ואנזימים. מכאן, במידה ונלקח פנימית דרך הפה הוא מדכא את תהליך הריקבון של הפרוטאין על ידי בקטריה הנמצאת במערכת העיכול של אוכלי בשר.

כך בכל מקום, נכתב רבות וארוכות על הויטמינים, האינזימים והמינרלים בכמויות עצומות שיש בעשב החיטה (ולא בדקתי אם זה נכון), אבל כמעט לא ניתן לאתר את ערכיו התזונתיים לפי הטבלה הפשוטה והמוכרת של אבות המזון, קלוריות, פחמימות, חלבונים ושומנים. כאשר סוחטים את עשב החיטה למיץ עשב החיטה, כל הערכים התזונתיים נעלמים והוא מכיל רק מים ירוקים בעלי טעם נרכש ומעט פחמימות וזהו.

בכל מקרה יש לזכור לגבי נטילת ויטמינים ומינרלים ממקור טבעי או מלאכותי (כמו תוספי תזונה) כי הגוף אינו צובר ומרוויח מצריכה עודפת של ויטמנים ומינרלים, רובם נפלטים מהגוף וחלקם אף יכולים להיות רעילים כאשר נצרכים בכמויות גדולות מהכמות היומית הרצויה.


מומלץ לאכול אוכל פחות תעשייתי ומעובד ויותר טבעי


אז אם עוד לא נפלו לכם כל השיניים, אתם לא מכורים לאופנה בכל מחיר ובלי שום חוש ביקורת, אוהבים לאכול ואוהבים טעם באוכל, רוצים לאכול בריא ומזין ואין לכם עודפי כסף שאינכם יודעים כיצד להפטר מהם, מומלץ לאכול אוכל פחות תעשייתי ומעובד ויותר טבעי (קרוב למצבו בטבע). כי כל המחקרים מראים שמי שאוכל כך ובצורה סדירה בעולם המערבי ובמיוחד באזור הים התיכון מקבל את כל החומרים המזינים, המינרלים והויטמינים שהגוף שלו צריך ואינו צריך מים מסוכרים בהמון כסף ובטעם נרכש בכדי להרגיש יותר בריא.

5.8.2014




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג