רעיונות יצירתיים לשגרת אימונים בחורף

כשהטמפרטורות יורדות, הגשם מתחיל לטפטף והרעמים מחרישי אוזניים, הכי מתחשק להתכרבל מתחת לשמיכה, לשתות כוס תה חם ולראות סרט טוב, ולאו דווקא להתאמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דנה פלג

אם רק התחלתם להתאמן זאת בדיוק עלולה להיות נקודת השבירה שלכם והיציאה משגרת אימונים תהיה קלה ומהירה, אולם גשם, רוח ורעמים לא צריכים להיות הסיבה להפסקת הפעילות, אולי רק תירוץ לקצת גיוון.
 
הנה עשר המלצות איך לגרום למזג האוויר הסוער להכניס פלפל לשגרת האימונים:
 
1. המפתח הוא גיוון

 החורף הוא זמן מצויין להתנסות בפעילויות חדשות כמו ספינינג, קיקבוקסינג, שחייה, אשטנגה יוגה, זומבה, TRX ועוד אינספור כיתות וקבוצות, שמקיימות מדי יום מגוון רחב של פעילויות ספורטיביות מסוגים שונים. התקופה הזאת היא זמן מצויין להתנסות, לגוון, לנסות ואולי להתאהב.

זה הזמן לנסות דברים חדשים
 
2. עשו את זה קל
בכדי לא להתייאש מהגשם והקור, הפכו את האימונים לקלים יותר מבחינת נגישות ונוחות, ללא מאמץ.
אל תשכחו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. הרגע שבו השיעמום יזדחל לו אט אט פנימה, הוא הזמן המדויק לעשות שינוי, רגע לפני שתאבדו עניין. 
 
3. אימונים בבית
אפשר להחליף את הרכיבות או הריצה בחוץ במנוי במכון כושר, אבל לא חייבים. חפשו רעיונות יצירתיים ליצירת אימונים שישאירו אתכם פעילים גם בגשם, כמו למשל אימוני משקולות בבית. אפשר לקנות משקולות יד או להשתמש בקופסאות שימורים או באביזרים כבדים אחרים ולבצע אימוני התנגדות בבית .
לאימון מדרגות יתרונות משמעותיים – ניתן לבצע אימוני מדרגות בבית או בחדר המדרגות בבניין בו אתם גרים. ריצת מדרגות נחשבת לאקסטרים שבריצות, כשבאימון של שעה אפשר לשרוף מעל אלף קלוריות, להמריץ את מערכת הדם, לבנות תאי שריר, לשפר ולחזק את סיבולת לב ריאה ולשפר את שיווי המשקל והקואורדינציה. 
 
4. התלבשו בחוכמה
אם בחרתם לרוץ בחוץ בגשם, כמו שפעם חלמתם אבל אמא שלכם מעולם לא הרשתה, זכרו להתלבש בחוכמה.
שני זוגות גרביים ימנעו את יצירת השלפוחיות כתוצאה מריצה עם רגליים רטובות.

נסו למצוא תחליף לבגדים מבדי כותנה, שסופגת את הגשם. לבדים סינתטיים אין את התכונה הזאת.

רצים בגשם? לבשו צבעים בולטים
 
בחרו בגדים בעלי צבעים בולטים – כך יהיה קל יותר לראותכם גם במזג אוויר סגרירי וסוער אם אתם בחוץ.
אם אתם נוסעים לרוץ או לרכב בפארק, שמרו לכם מגבת ובגדים יבשים במכונית להחלפה מהירה. אתם אמנם תהיו מחוממים מהריצה, אבל תוך זמן קצר אחרי שתסיימו את האימון תרגישו את הקור.
 
5. קחו בחשבון שכל מה שהיה מוכר לכם ביום שמש, מתנהג אחרת כשהוא רטוב
בין אם בחרתם לרוץ או לרכוב, הפעילו שיקול דעת מחודש לגבי המשטח עליו אתם פעילים. דשא, לדוגמא, עלול להיות חלק מאוד בזמן גשם, ומדרכות עלולות להטעות.
 
6. טיפ להרגשה טובה
אם אתם מתאמנים בבוקר, הכניסו את בגדי האימון למייבש לכמה דקות ולבשו אותם חמים ונעימים, או עשו מקלחת חמה לפני האימון וכך תתחילו את האימון כשגופכם כבר חם.
 
7. זכרו לשתות
למרות שגשום, קר ורטוב הגוף שלנו עדיין זקוק לנוזלים בזמן מאמץ.
 
8. שלבו אימון חוץ ופנים
 אפשר להתחיל את האימון בחימום נעים וארוך בבית ולאחר מכן לצאת לריצה קצרה שבסופה תחזרו פנימה לסט נוסף של משקולות או מדרגות שלאחריו ריצה נוספת, וכך לסרוגין.
 
9. סיימו בחוץ
אם החלטתם לעשות אימון פנים, נסו למצוא דרך לסיימו בכל זאת בחוץ. ריצה של חמש דקות בסוף האימון תגוון, תחדש ותעצים את האימון.
 
10. הציבו מטרות חדשות
אל תפחד לצאת מהשגרה הישנה ולהציב מטרות ויעדים חדשים. משהו חדש עשוי לדרבן ולשמר את המוטיבציה החורפית . יעד של מרתון באביב או ישראמן 2013 בינואר יהוו תמריץ נהדר להתמיד באימונים.
 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג