עופי על החלומות שלך!

אז מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה? שאלתי את דפני מורלי, צנחנית צעירה, עם מעט יותר ממאה צניחות. התשובה הייתה מיידית וברורה, ללא היסוס "אלופת עולם!""אז קדימה,  להתחיל לעבוד!" עניתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אז מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה? שאלתי את דפני מורלי, צנחנית צעירה, עם מעט יותר ממאה צניחות. התשובה הייתה מיידית וברורה, ללא היסוס "אלופת עולם!""אז קדימה,  להתחיל לעבוד!" עניתי

מאת:רון מיאסניקוב

כל הסיטואציה אינה מאד הגיונית. בדרך כלל, לא נהוג לסמן צנחן חדש כהבטחה לתואר עולמי או אפילו לייצוג בנבחרת ישראל בצניחה חופשית. אבל כשראיתי לראשונה הודעות של דפני בפורום הצניחה החופשית, הסתקרנתי ופתחתי את הדף שלה בפייסבוק. תמונות שלה כאקרובטית אוירית הדהימו אותי. עם יכולות שכאלו, ועם משמעת הנדרשת לעבודה בתחום הזה, אין ספק שיש כאן עם מה לעבוד.

אבל עבר עוד זמן מאז ועד לשיחה המדוברת. בתקופה זו עקבתי אחרי דפני, ראיתי סרטי וידאו של צניחות שביצעה עם אחרים. שוב ושוב נדהמתי מהיכולת הגבוהה. גם בדברים המסובכים לכאורה לצנחנים חדשים. 

צניחה חופשית היא ספורט מדהים, המתאים למגוון רחב של אנשים. אבל להתכוון להיות אלוף עולם, משמעו להשקיע את כל כולך – נפשית, פיזית ופיננסית בתחום שהוא יקר מאד וקשה מאד. 

בכדי להגיע לצמרת העולמית יש צורך באין ספור שעות אימונים, צניחות, מחנות אימונים בחו"ל, ציוד יקר ובעיקר המון מוטיבציה. 

דפני הבטיחה שלמרות שכרגע אין לה את האמצעים, היא תעשה הכל כדי לעמוד במשימה שהעמידה לעצמה.



פנינו ל"קרן אתנה", המקדמת נשים בספורט ובקשנו עזרה. הבטיחו לנו שלאחר שדפני תוכיח רצינות, היא תזכה לסיוע ברמה כזו או אחרת. מעודדות, התחלנו לעבוד על תוכנית אימונים, תכנון צניחות ותרגילים. ברור שהעבודה רבה מאד. 

פוטנציאל עצום
בחודש אוגוסט נסעתי לשפוט בגביע העולם בצניחה חופשית שהתקיים בצ'כיה. הייתה שם צנחנית צעירה מונצואלה, שהרשימה אותי. למרות שלא הפגינה יכולת ברמה הגבוהה ביותר, היה ברור שיש לה פוטנציאל. שאלתי ומצאתי כי יש לה רק 600 צניחות (בדרך כלל בתחרויות יש צנחנים עם אלפי צניחות). גם היא, הגיעה מרקע של התעמלות . הבחורה זכתה במקום השני. 

הראיתי לשופטים תמונות של דפני מהאויר וזכיתי לתגובות נלהבות – : "איזה פוטנציאל עצום", "הלוואי והמתחרים כאן היו מקפידים על החזקת גוף כזו!" ועוד. 

חזרתי לארץ מעודדת מאד והתיישבתי עם דפני על מנת לנתח את הקפיצות מהתחרות הזו. הגענו למסקנה שחלק נכבד מהתרגילים הינם בהישג יד כבר בשנה הקרובה ובנינו תוכנית לאימון במנהרת רוח – סימולטור צניחה חופשית המאפשר חזרה ותרגול בתנאי מעבדה. דפני נסעה למנהרה בסן פרנסיסקו . 

גם כאן לא היו הפתעות – המאמן שראה אין ספור צנחנים נחבטים בקירות המנהרה ומתקשים לבצע תרגילים שהם יודעים לבצע באויר, התפעל מההתקדמות המהירה של דפני שנסיונה כאמור קטן מאד. 

דפני חזרה מאושרת ובעלת מוטיבציה גבוהה יותר והחלה לנסות את שלמדה במנהרה, גם באויר. כיום היא כבר מתאמנת עם צלם על התרגילים הנדרשים באליפות העולם.

אז דפני, מה התכניות?
"באוגוסט 2013 אני מתכוונת להשתתף באליפות העולם שתתקיים בבוסניה. אני לא בונה על תוצאה גבוהה, אלא על הניסיון שארכוש שם. בכדי להגיע לשם אני מקווה למצוא מימון לעוד שני מחנות אימונים בחו"ל במנהרת רוח ובצניחה עם מאמן מהרמה העולמית. ב 2014 אני מקווה להתברג בחצי העליון, ומקווה שעד 2016 אשתפר מספיק בכדי לעמוד על הפודיום ולהביא מדליה ראשונה לנבחרת ישראל בפריסטייל !"

בהצלחה!

13.1.2013


דפני מורלי, בת 30, תושבת יהוד. אקרובטית אוירית ושחקנית. דפני מופיעה עם "קרקס Y" בהצגות קרקס כגון אליסה בארץ הפלאות וקופיקו, מלמדת אקרובטיקה אוירית מבוגרים וילדים, ובשנה האחרונה משקיעה את מלוא המרץ בצניחה חופשית.

הכותבת: רון מיאסניקוב. מזכירת האיגוד הישראלי לצניחה חופשית, מדריכת צניחה בכירה, שופטת בינלאומית בתחרויות צניחה חופשית. 
 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג