מחנה לילדים ניצולי כוויות

מחנה סבבה, מחנה לילדים ניצולי כוויות, הוא מחנה בן ארבע ימים המתקיים פעם בשנה לקראת פסח. מטרתו לסייע לילדים ניצולי כוויות בהתמודדות עם הצלקות הנפשיות שהם נושאים עימם.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחנה סבבה, מחנה לילדים ניצולי כוויות, הוא מחנה בן ארבע ימים המתקיים פעם בשנה לקראת פסח. מטרתו לסייע לילדים ניצולי כוויות בהתמודדות עם הצלקות הנפשיות שהם נושאים עימם.

מאת:מערכת שוונג


לרוב לאחר פגיעה מכוויות, הכוללת אשפוז, חזרתו של הילד לשגרת חייו מלווה בדימוי עצמי נמוך ובהימנעות מקשרים חברתיים עם נטייה להסתיר את הצלקות, הנתפסות בעיניו כמרתיעות וגורמות לו להרגיש דחוי. לשם כך הוקם מחנה סבבה: על מנת לספק לילדים פעילויות מאתגרות מבחינה פיזית וחברתית, התורמות לשיפור ובניית הדימוי העצמי, לעודד אותם לחלוק ולהשוות את חוויותיהם מהפגיעה ולעזור להם להרגיש שאינם לבד בהתמודדות. 


המחנה מאורגן בחסות בית החולים שניידר ומלווה על ידי צוות מקצועי מבית החולים. במחנה משתתפים כל שנה כ-30-40 ילדים בני 7-17, נפגעי כוויות בדרגות שונות מכל רחבי ישראל.

המחנה, שמנוהל בהתנדבות על ידי יוליאנה אשל ונילי ארבל ממרכז שניידר לרפואת ילדים, יתקיים זאת השנה הרביעית בכפר נהר הירדן. את הרעיון להקמת המחנה קיבלו יוליאנה ונילי מביקורים שערכו במחנה דומה בארה"ב עם ילדים נפגעי כוויות ממרכז שניידר. סאם דיוויס, מנהל העמותה האמריקאית שמקיימת את המחנות האלו בארה"ב, הציע לתמוך בהן אם יחליטו להקים מחנה דומה בישראל.

בשנים האחרונות מאורגנים מחנות לאוכלוסיות מיוחדות הלוקות באבחנות ספציפיות, כגון אונקולוגיה, סוכרת, אפילפסיה, מחלות ניווניות וכדומה. מחנות אלו מתוארים כבעלי מטרה תרפויטית ואינם מתקיימים לשם פנאי והנאה בלבד. לסביבה המוגנת ולהתנסויות שהמחנות הללו מספקים יש השפעה ניכרת על מצבם הרגשי ובעיותיהם הפסיכולוגיות של אוכלוסיות ילדים בעלי מחלות כרוניות.

בשנת 1982 הוקם לראשונה מחנה עבור ילדים נפגעי כוויות בצפון קרוליינה שבארה"ב. שנה לאחר מכן הוקם מחנה בדנבר, ומאז מתקיימים בקביעות מחנות לילדים נפגעי כוויות בכל רחבי העולם. רוב המחנות פועלים למען אותן מטרות: לספק לילדים פעילויות מאתגרות מבחינה פיזית וחברתית, להעלות, לשפר ולבנות את דימויים העצמי, לעודד אותם לחלוק ולהשוות את חוויותיהם מהפגיעה, וכך לאפשר להם להתגבר על הטראומה שחוו, להתעלות על עצמם ולחוות הצלחות בכל המישורים, לפתח מיומנויות חברתיות חדשות ואסטרטגיות התמודדות, מתוך סביבה המספקת מודלים חיוביים ומאפשרת להם לאמץ אותם לעצמם.

ההצלחה שילד חווה במהלך המחנה תשפיע עליו ותגרור אחריה הצלחה בחיי היומיום, בתפקודו במסגרות החברתיות השונות: התא המשפחתי, ביה"ס, תנועת הנוער וכו'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג