כבר רכבתם במים?

עם ותק קצרצר של רק 3 שנים, ה-Aquaspinning הולך להיות הדבר החם הבא. מה שהתחיל כדרך טיפולים לשיקום פצועי ספורט הופך לטרנד כושר בעל תג מחיר יקר שקורץ למתאמנים ברחבי העולם. מבלי להזיע, בלי כאבים, אימון משמעותי שמשפר, מחזק ומפתח: האם יצליח לסחוף גם בישראל?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עם ותק קצרצר של רק 3 שנים, ה-Aquaspinning הולך להיות הדבר החם הבא. מה שהתחיל כדרך טיפולים לשיקום פצועי ספורט הופך לטרנד כושר בעל תג מחיר יקר שקורץ למתאמנים ברחבי העולם. מבלי להזיע, בלי כאבים, אימון משמעותי שמשפר, מחזק ומפתח: האם יצליח לסחוף גם בישראל?

מאת:דנה פלג

אחרי שדיוושנו בשטח, בעיר, על הכביש, על החול, בתוך הבית, בתוך המכון ובחוץ, עכשיו הגיע הזמן, מסתבר, להכניס את האופניים לתוך המים. מופתעים?

לפני פחות מחודש, אחרי שכבש את מדינות אירופה, היע טרנד ה-gAquaspinnin, גם לחלקים האופנתיים ביותר של העיר ניו יורק. מדובר באימון כושר חדש, סוחף ובעל הבטחות מרקיעות שחקים.

בין השאר מבטיחים המשווקים אימון בעצימות גבוהה ללא כאבים, שיפור סיבולת לב ריאה, שיפור היכולת הקרדיו וסקולארית, חיטוב וחיזוק ועוד ועוד.



אימון המים פותח לפני כשלוש שנים על ידי פיזיותרפיסט איטלקי שביקש למצוא דרך לעזור לספורטאים פצועים לחזור לרכב. השילוב עם המים מאפשר לרבים הסובלים מכאבים במפרקים ובעמוד השידרה ליהנות מאימון משמעותי ללא כאבים. 

מאיטליה סחפה הגישה הספורטיבית החדשה מדינות רבות באירופה והיום אפשר לקחת חלק בשיעורי ה-Aquaspinning  במדינות שונות ברחבי אירופה כמו צרפת, פורטוגל, בלגיה, ספרד ודנמרק.

השיעור במים נמשך כ-45 דקות, שיעור ברמות התנגדות שונות. לאופני הספינינג המיוחדים 3 דרגות שונות אותן ניתן לשנות במהלך האימון. 

כל השיעור מתבצע  בתוך בריכה יעודית  בעומק של כמטר וחצי בה ניצבים האופניים המיוחדים כאשר הגוף בתוך המים ורק הכתפיים והראש בחוץ.

על הרגליים, נעלי גומי מיוחדות אותן מחברים על ידי סקוצ'ים קיימים לדוושות.

האימון מכיל אלמנטים המוכרים לנו היטב משיעורי הספינינג היבשים הוותיקים, אבל לא רק.


צילום אילוסטרציה יבש: Thinkstock

גם במים המדריך או המדריכה עובדים בשילוב מוסיקה אנרגטית אולם הפעם, נוכח הנסיבות, נבחר מיקרופון עמיד במים שעוזר לא לוותר על הוראות, הדרכות והגברת המוטיבציה בשיעור רטוב שכולל ספרינטים בשילוב עם מוסיקה, ואז נשאר רק להתחיל לדווש.

המים בבריכה אומנם משחררים לחץ ממקומות שונים בגוף אולם לא מדובר בפעילות קלילה. בהחלט לא קל לדווש בבריכה. חסידי האימון הרטוב מתעקשים שמדובר באימון אידיאלי העובד על שרירים עמוקים שלא נמצאים בעבודה באימון רגיל, הציפה של המים תומכת בעמוד השדרה, אין לחץ על המפרקים, אבל האימון עצמו בונה, משקם שרירים, משפר סיבולת לב ריאה וכלי דם, מסיר צלוליטיס, מצמצם בצקות, בונה ומחזק.

אתגר נוסף, הוא למצוא את נקודות החיבור והאיזון עם זרימת המים בכדי לייצר תנועה זורמת, שלמה ויעילה.

תג המחיר – בארצות הברית ה-Aquaspinning  עולה 34$ לאימון של 45 דקות ולסכום זה יש לצרף עוד 2$ על השכרת נעלי גומי מיוחדות. בהחלט אימון לא זול. 

לא  ברור עדיין אם ה-Aquaspinning  אכן מקיים את כל היתרונות אשר מפורטים היטב על ידי המשווקים והאוהדים שכבר נדבקו שכן עדיין אין עבודות מדעיות שיכולות לגבות את הדברים, לפחות בינתיים.
מה שברור שכאשר יגיע הקיץ הישראלי והטמפרטורות יעלו ויטפסו ל-40 מעלות, אימון משמעותי בבריכה נשמע כמו אפשרות קרירה ונפלאה.
9.5.2013


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג