ארבעת מצבי הכושר המומלצים בגיל השלישי

הקפדה על אורח חיים בריא ופעיל מסייעת במלחמה בהשפעות הגיל השלישי, כמו איבוד מסת שריר, ירידה בצפיפות העצם וירידה בתנועתיות המפרקים. הנה העקרונות הבולטים עליהם כדאי מאוד לשמור בשגרת היום יום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ככל שאנחנו מתבגרים, הפעילות הגופנית היומיומית שמבצעים והשמירה על תזונה מאוזנת יכולות להביא להשפעה חיובית על הגוף בפן הבריאותי, הנפשי ובגזרת המראה כמובן שחשוב לשלב עם הפעילות גם אכילה נכונה. להלן מספר תרגילים וטיפים, שיכולים לעזור לשמור על כושר לטווח הארוך ולשמירה על אורח חיים פעיל ובריא, אשר התוצאה והיתרונות רבים הם: הפחתת לחץ, שיפור הביטחון העצמי, מערכת לב וכלי דם בריאה יותר ועוד.

פעילות תנועתית | צילום: יח"צ חו"ל

הקפדה על אורח חיים בריא ופעיל מסייעת במלחמה בהשפעות הזקנה, כמו איבוד מסת שריר, ירידה בצפיפות העצם וירידה בתנועתיות המפרקים. למרות זאת, רבים חושבים שככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו זקוקים פחות לפעילות. אבל האמת היא שככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו דווקא חייבים להישאר פעילים, כדי לשמור על איכות חיים גבוהה, להיות מסוגלים לבצע מטלות יומיומיות ולשמור על בריאות כללית טובה.

לפעמים קשה להבין אילו סוגים של פעילות גופנית מתאימים לגיל ולרמת הכושר. לעתים קרובות, רק אחרי פציעה, נוחתת ההכרה שביצענו תרגילים שהיו מוגזמים מדי עבור הגוף. כדי למנוע פציעות, רצוי (ולא משנה בני כמה אתם) לשמור על שגרת אימונים מאוזנת ומגוונת ולהתקדם באיטיות, ככל שרמת הכושר והכוח עולים – הנה מספר טיפים שכתבה סמנתה קלייטון, מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף.

כדי לבצע אימון נכון ומאוזן, נסו לשלב באימון שלכם את ארבעת מצבי הכושר הבאים:

1. פעילות אירובי ללא זעזועים – פעילות אירובית ללא זעזועים היא פעילות תנועתית, שמשתמשת במינימום כח ישיר על הגוף. זהו בדרך כלל סוג הפעילות הגופנית שמתאים לכאלה שרק מתחילים תכנית כושר או כאלה שהיו בהפסקת אימונים ארוכה. זו גם הפעילות המומלצת לאנשים בעלי מגבלות גופניות כתוצאה מפציעה. דוגמאות נפוצות לפעילות אירובי ללא זעזועים – הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה ושימוש במכשיר חתירה או אליפטיקל.

פעילות גופנית בונה שרירים | צילום: יח"צ חו"ל

2. פעילות אירובית עם רמת זעזועים גבוהה – פעילות אירובית עם רמת זעזועים גבוהה היא פעילות שמשתמשת בכח ישיר על השרירים ועל המפרקים בגוף. בפעילות מהסוג הזה הרגליים לרוב עוזבות את הרצפה בבת אחת – קפיצות,, ניתורים וריצה הם דוגמאות לפעילות מסוג זה. ביצוע של פעילות אירובית כזו חשובה במיוחד כדי לבנות שרירים ועצמות חזקים. עם זאת, אם תבצעו פעילות כזו מוקדם מדי או באינטנסיביות גבוהה מדי, אתם עלולים לפגוע בעצמכם, בעיקר אם אתם מתעמלים מתחילים או אם אתם סובלים ממשקל גבוה במיוחד. פעילות אירובית עם רמת זעזועים גבוהה מפעילה לחץ על המפרקים וכדאי לשלב אותה בהדרגה ובזהירות

3. פעילות בעצימות נמוכה – פעילות בעצימות נמוכה היא פעילות גופנית ברמת מאמץ נמוכה. איך תדעו שאתם שומרים על פעילות גופנית בעצימות נמוכה? אתם צריכים להיות מסוגלים לנהל שיחה במהלך הפעילות ולוודא שאתם שומרים על קצב לב של 60%-70% מקצב הלב המקסימלי.

4. פעילות בעצימות גבוהה – פעילות בעצימות גבוהה מתייחסת לדרבון הגוף לעבודה קשה. פעילות כזו הפכה להיות פופולרית במיוחד בעולם הכושר. היא שמורה בעיקר לאתלטים מנוסים, אבל מכיוון שיש לה יתרונות רבים, מתאמנים חובבים רבים משתדלים לשלב פעילות כזו בשגרת האימונים שלהם. בדרך כלל מבצעים פעילות בעצימות גבוהה למשך פרקי זמן קצובים, כך שזו אפשרות מצוינת לאנשים שרוצים להגיע לתוצאות טובות, אבל אין להם הרבה זמן פנוי לאימונים. חשוב להגיע לבדיקה אצל הרופא שלכם לפני תחילת ביצוע פעילות בעצימות גבוהה, כדי לוודא שאתם בריאים מספיק כדי להשתתף בפעילות כזו.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג