קבוצת השבוע של שוונג || "רצים עם רמי"

הקבוצה המחברת את הריצה ליחידה אחת של גוף ונפש שנפגעי פוסט טראומה משתמשים בה על מנת להתחזק מנטלית ולהעצים את ההרגשה החיובית. בואו להכיר מקרוב את קבוצת השבוע של שוונג - "רצים עם רמי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: אלבום פרטי

לכל קבוצות השבוע

"רצים עם רמי", שתי קבוצות ריצה בירושלים ותל אביב

"בשיתוף עם עמותת נט"ל, יצא לדרך פרויקט ריצה שיקומי ספורטיבי" | צילום: אלבום פרטי

מייסדי הקבוצה: רמי יולזרי בשיתוף עם עמותת נט"ל

מאמנים בקבוצה: רונן שרון, אלון פרידמן, מרדכי לוקסמבורג

איך קמה הקבוצה?

"זה התחיל מאדם כבד גוף בגיל העמידה עם פוסט טראומה שרצה לרוץ מרתון. בסוף יולי 2013 בפארק הירקון בתל אביב קיימנו את האימון הראשון שלנו. לאחר כשנתיים של מחקר וחשיבה מעמיקה של רמי יולזרי, בוגר מלחמת לבנון הראשונה ומתמודד עם פוסט טראומה מאז 1983 ובשיתוף עם עמותת נט"ל, יצא לדרך פרויקט ריצה שיקומי ספורטיבי בשם 'רצים עם רמי'. מדובר ברעיון חדשני המבוסס על מודל ייחודי פרי פיתוח עצמי. קבוצות ריצה/הליכה למתמודדים/ות עם פוסט טראומה על רקע של מלחמה ו/או טרור".

להרשמה למרוץ הירשמו כאן

איפה ומתי נפגשים?

"ימי שלישי בפארק הירקון. ימי ראשון בגן סאקר או באצטדיון גבעת רם".

"יש לנו רצי מרתון סאב 3 וזוכות פודיומים לצד רצים איטיים יותר" | צילום: אלבום פרטי

הישגים בולטים של המועדון?

"בארבע שנות פעילות יצאו מקבוצתנו כ-15 רצי/ות מרתון, 3 רצי אולטרה. הקבוצה השתתפה ארבע פעמים במרוץ 'הר לעמק'. שלושה מתמודדים/ות עם פוסט טראומה עברו הכשרה כמאמני ריצות ארוכות במסגרת שיתוף פעולה שיש לנו עם קמפוס שיאים. יש לנו רצי מרתון סאב 3 וזוכות פודיומים לצד רצים איטיים יותר. מכל הסוגים, מכל הגילאים ובכל המהירויות".

אירועי ספורט מועדפים?

"מרתון ירושלים, מרוץ שליחים 'הר לעמק', סובב עמק ומרוץ הבית שלנו 'רצים בצבע' מרוץ נט"ל רצים בצבע לחיים בצבע שקבוצות הריצה שלנו שימשו השראה להיווסדו".

האג'נדה שלנו.

"ריצה היא אחד הכישורים הגופניים הבסיסיים ביותר, אנחנו לא צריכים ללמוד אותה, היא קיימת בגופנו. הביטו בילדים שרק למדו ללכת. עוד לפני שהם שולטים בביטחון מלא בהליכה הם מתחילים לרוץ. ריצה מוסיפה לאלה מאיתנו שהיו לוחמים ומתמודדים עם פוסט טראומה, הלם קרב, את היכולת לחוות מחדש תחושת הישג, גאווה, הערכה ושיפור הדימוי העצמי. עכשיו בואו נוסיף לזה את הקבוצה. קבוצת ריצה יכולה להפוך לצוות החדש שלך, תכנית אימונים אישית קבוצתית מייצרת לך מסגרת מובנית. להתכונן למרוץ מוסיף לך ייעוד/מטרה לשאוף אליה. בדיוק מה שהיה לאנשים האלה כשהם היו לוחמים בלי כל התפאורה המזוויעה של המלחמה. אנחנו לוקחים מבנה, תרבות ותחושת שייכות שהיתה לאנשים בצבא כשהם היו ביחידה, ו'מלבישים' אותם על קונטקסט חיובי שמחובר להצלחה, לבריאות, לפעילות גופנית וזה מייצר תיקון, זה מייצר חוויות חיוביות לאנשים שפעמים רבות לא חוו חוויות חיוביות, תחושת הישג ותחושת שייכות במשך שנים".

"קבוצת ריצה יכולה להפוך לצוות החדש שלך" | צילום: אלבום פרטי

מטרות באופק?

"מטרות קבוצתיות ובהם challenge24 בחודש מרץ, מרוץ הר לעמק. מטרות אישיות: רצים שלנו יופיעו וישתתפו במרתונים הגדולים: טבריה,תל אביב וירושלים.

למה דווקא אצלנו?

"אצלנו מתאמנים לוחמים/ות שנתקעו במלחמה בכדי לחזור הביתה, בכדי לחזור ולהרגיש שייכים. בגלל האוירה הקבוצתית, החברות, הנאמנות והתמיכה ההדדית. המוטו שלנו : אנחנו לא מתמודדים לבד".

 

למי מתאימה הקבוצה?

"הקבוצה בתל אביב מתאימה למי שמתמודד/ת עם טראומה על רקע מלחמה ו/או טרור ולבני משפחותיהם. הקבוצה בירושלים היא בשיתוף פעולה עם 'רסיסים' והיא קולטת לוחמים/ות משוחררים בכל הגילאים".

יצירת קשר: מיכל אילון 073-2363328 , או בעמוד הפייסבוק

רוצים גם אתם להופיע במדור "קבוצת השבוע" של שוונג? שלחו מייל לדגנית [email protected] ואלי גם קבוצתכם תופיע במדור.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג