כשהגוף אומר לא!

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:amir4marathon




לאחר שנים של ריצה, כמה מרתונים וחלום ישן לרדת את השלוש שעות במרתון, הגוף שלי אמר לי "די לא יכול יותר להמשיך במהלומות האלה יום יום". מצאתי את עצמי מפסיק לרוץ ועולה במשקל. בעקבות כך הגעתי לאיימקס – המרכז הישראלי לניתוח תנועה וספורט





הסטוריית הפציעות שלי כפי שידוע לי


  • שתי פריצות דיסק בגב תחתון
  • Flat back – השטחה של הקשת הלומברית שתפקידה לסייע בבלימת זעזועים
  • חולשה שרירית סביב הברכיים הגורמת לקריסתן פנימה בזמן מאמץ
  • נקעים חוזרים בקרסול ימין



  • במהלך השנים עשיתי עבודה "טובה מאוד", ודאגתי להרוס את הגוף שלי תוך כדי בניית סבולת לב-ריאה נהדרים במטרה להכנס למועדון ה"מתחת לשלוש שעות במרתון". גנזתי חלום זה בצער רב.
    יש לציין שהריצה היא לא הגורם העקרי לפציעות שלי. מבחנתי הגורם העיקרי הוא המוטיבציה העיוורת להשתפר בריצה. גישה זו בשילוב עומסים על הגוף הביאו אותי לתואר "פרוץ דיסק/ים".
    כרבים אחרים התעלמתי מהמלצות לפעילות מונעת או פעילויות אלטרנטיביות לריצה. ביצעתי מעט מאוד מתיחות בכדי לצאת מידי חובה… זהו מתכון מצויין לפציעות עבור מי שמתאמן ברצינות ועושה אינטרוולים, טמפו, פרטלק ועוד קללות אחרות.

    כיום בעידן ה-"לחץ על כפתור וקבל תשובה, קח את הכדור הזה ותהיה בריא לעד" במקרה שלנו, הרצים, זה לא ממש עובד גם אם נרצה בכך מאוד. על בשרי אני לומד שגם עם 3-4 טיפולים בשבוע לא ניתן מייד לחזור לשגרה. אי אפשר לעשות טיפולים ולצאת לרוץ כאילו הכול בסדר.
    כל אחד צריך למצוא את האמת הפנימית שלו ולהחליט על דרך טיפול: כיצד הוא מתמודד עם הבעיות שלו, בהמלצת המטפל כמובן. ומה לעשות, יש המון מטפלים, המון קוסמים, המון מושיעים.

    מה כל כך מצא חן בעיני באיימקס?



    הבדיקה באיימקס היא יסודית. עברתי חקירת שב"כ על הרקע שלי, היסטוריה של הפציעות שלי, למה בכלל אני פה ועוד. בין היתר נערכה בדיקה הכוללת את טווחי התנועה, כוח וגמישות שרירים, אבחון מנחים ביומכניים לקויים ועוד.





    לאחר הבדיקה הקלינית נכנסתי למעבדה ובה מסילת ריצה ומערכת של שש מצלמות אינפרא אדום. סמנים מחזירי אור הודבקו על מפרקי גופי ואז התחילה הבדיקה.
    הלכתי על המסילה עם ובלי נעליים ולאחר מכן גם התבקשתי לרוץ. מסתבר שריצה ללא נעליים, היא הריצה הטבעית שלנו ורק באמצעותה ניתן להבחין אם קיימים ליקויים בסגנון הריצה.
    בזמן ההליכה והריצה, צולמתי על ידי מערכת המצלמות כאשר לגופי מוצמדים סמנים מחזירי אור, כך שבסופו של דבר מתקבלת הדמייה תלת מימדית של כל תנועות הגוף בריצה ובהליכה. בנוסף יש מצלמות וידאו ולייזרים בחדר, לתיעוד נוסף.






    לפני הריצה מוצמדים סמנים מחזירי אור

    לאחר הבדיקה, מעובדים הנתונים באמצעות תוכנה מיוחדת לדמות תלת מימדית , המייצגת את התנועות שלי בריצה. באופן זה, תנועות הגוף מתורגמות לערכים מספריים וגראפיים בעזרתם ניתן להצביע על מקור הבעיה ומציאת פתרון.






    הדמיה תלת מימדית של מפרקי הגוף בזמן ריצה בשלושת מישורי התנועה.
    מימין לשמאל: כיפוף-ישור, תנועה צידית, תנועה סיבובית


    בבדיקה התלת מימדית ניתן לזהות ליקויים בסגנון הריצה, ואין אחד שאין לו ליקויים…
    חשוב לציין שבדיקה זו הרבה יותר מעמיקה מבדיקה של רץ על מסילה בעין בלבד.

    הוסבר לי לגבי תנועת הגוף בנוגע לתנועתו במספר מישורים:
    "תנועת הגוף, הינה תנועה מורכבת בשלושה מישורים, אך ההתיחסות בבדיקות הקונבנציונליות היא בדרך כלל לתנועות כיפןף וישור בלבד, מאחר שזוהי תנועה שקל לזהות בעין, למרות שידוע כי המישור החשוב ביותר והגורם השכיח ביותר לפציעות הינו המישור הסיבובי אשר לא נראה בעין כלל."






    לפני הריצה מוצמדים סמנים מחזירי אור

    בדיקת ניתוח הריצה מתאימה לכל אדם אשר מעוניין לשפר את הישגיו ולהמנע מפציעות. כמו כן, אם יש כאב או פציעה בריצה או בהליכה, ניתן לאתר זאת.



    מה קיבלתי לאחר הבדיקה?



    לאחר הבדיקה קיבלתי תיעוד וידאו על סגנון הריצה שלי, כולל את תנועת הריצה שלי בדמות התלת מימדית. בנוסף יצא דו"ח מפורט להפליא על כל תהליך הבדיקה שכלל:

    1. אבחון הפציעות שלי


    2. מטרות הבדיקה


    3. ממצאים קלינים: טווחי תנועה של המפרקים , איזון שרירים, אבחון מנח המפרקים
    4. ניתוח ממצאי הליכה וריצה עם ובלי נעליים
    5. אבחון מקור הכאבים, החולשה או כל תלונה אחרת
    6. פרוטוקול להמשך טיפול
    7. המלצות לאימון ולתיקון טכניקת ריצה
    8. המלצות לאביזרים אורטופדיים כגון מדרסים ביומכאניים (ברמת דיוק של מילימטרים ומעלות)
    9. רשימה של נעליים מומלצות לריצה לפי הממצאים של הבדיקה



    מסקנותי לבדיקה


    • הבדיקה מקיפה ויסודית כאשר נעשה שימוש בציוד משוכלל מאוד ותוצאות הבדיקה
      מתקבלות בצורת דו"ח בדיקה עב כרס. דו"ח זה הוא ניתוח יסודי המפרט את כל הליקויים שנמצאו בבדיקה ומספק פרוטוקול טיפולי מדויק כך שניתן לבצע המשך טיפול ע"י גורם אחר.

    • צוות איימקס מורכב מפיזיותרפיסטים מומחים בביומכאניקה
      ובראשם עומד
      סאם ח'מיס
      .

    • תוצאות הבדיקה כוללות הנחיות והמלצות להמשך טיפול.
    • ניתן לקבל טיפולים במרפאה בשעות גמישות.
    • צוות מקצועי עם המון סבלנות שנותן מענה לבעיות בהתראה קצרה ביותר.

    לסיכום, במקרה שלי אין מנוס מהמשך טיפול, שאותו ניתן לבצע באיימקס וכך עשיתי. הטיפול כלל צוות פיזיותרפיסטים מקסים, שהכירו לי את ה"פיתה" (אביזר לחיזוק השרירים המייצבים). כמו כן, קיבלתי תרגילים לבצוע בבית, ובנוסף חוברתי למכשיר ששולח פולסים חשמליים שמטרתו היא להרגיע כאב שירירי, ובמידת הצורך לחזק שריר באופן נקודתי.


    איימקס במרוץ הקפת התבור

    צוות איימקס הבכיר יהיה נוכח במירוץ הקפת התבור בתאריך 11.04.08 ויספק שירותי יעוץ ואבחון ביומכאני הכולל אבחון ליקויים בכפות הרגליים, ניתוח סגנון ריצה, המלצות לנעליים מתאימות, התאמת ציוד אורתופדי ואף טיפול למשתתפי המרוץ במידת הצורך. למקומות הראשונים בקטגוריית נשים וגברים (כללי) תוענק בדיקה תלת מימדית לניתוח ריצה במרכז איימקס.

    מרכז איימקס עורך גם בדיקות לרוכבי אופניים
    , כולל ניתוח תנועה והתאמת אופניים תלת מימדית לרוכב

    כתובת: ריינס 35

    טל: 03-5222583

    www.imacs.co.il











קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג