אור לרוכבים: תאורה ייעודית לשבילי אופניים

לגוף התאורה תכנון אופטי המאפשר להגביר את בטיחות הרוכבים בשבילי האופניים, ובו זמנית להפחית את זיהום האור ולתרום לחסכון באנרגיה - כך זה יתרום לרוכבים על השבילים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Classic parked bicycle near the road at night

בשורה לרוכבי האופניים בישראל. על רקע המודעות הגוברת לחשיבות שבילי האופניים במרקם העירוני, יש כאלו החושבים כיצד ניתן לסייע לרוכבים ולורכבות גם באזורים חשוכים. כך למשל חברת געש תאורה משיקה גוף תאורה המיועד במיוחד לשימוש בשבילים שאלו וזאת על ידי פיתוח ה'מיני-אפולו', שהוא גוף תאורת LED יעיל, חסכוני ומעוצב, עם אופטיקה המותאמת במיוחד לשבילי אופניים ולהגברת הבטיחות ותחושת הביטחון בהם.

רוכבי האופניים והולכי הרגל במסלול יוכלו לראות אחד את השני | צילום: Getty Images

המערכת האופטית המתקדמת בגוף התאורה מאפשרת פיזור אור כפול, כך שגם רוכבי האופניים יוכלו לראות היטב את נתיב הרכיבה ובמקביל רוכבי האופניים והולכי הרגל בשבילי ההליכה הצמודים יוכלו לראות זה את זה ולהימנע ממכשולים. גוף התאורה החדש מתאים להארת כל סוגי שבילי האופניים באזורי מגורים, פארקים ציבוריים, דרכים בין עירוניות ועוד.

מדוע נדרשת תאורה מיוחדת עבור שבילי אופניים? ובכן, שבילים אלה מאופיינים בתוואי צר מאוד, ולכן פעמים רבות מתקבלת תאורה לא אחידה מצד אחד, וזיהום אור (עודף אור מלאכותי) שגולש אל מחוץ לשביל, מצד שני. באמצעות האופטיקה המתקדמת והמדויקת, גוף התאורה החדש מאפשר מענה מלא לדרישות המיוחדות של התאורה בשבילים, לצד חסכון בצריכת האנרגיה והפחתת זיהום האור.

בעתיד יותר עיריות יפתחו שבילי אופניים. תאורת המיני אפולו | צילום: יח"צ

בשנים האחרונות יותר ויותר עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ מקדישות משאבים ומאמצים רבים לפיתוח שבילי אופניים לרווחת התושבים. באפריל השנה הוכרז על תכנית "אופנידן" של משרד התחבורה ונתיבי איילון, לסלילת 150 ק"מ שבילי אופניים בינעירוניים, שיחברו את ערי גוש דן: הרצליה, רעננה, רמת השרון, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, גבעת שמואל, יהוד, אור יהודה, ראשון לציון, חולון ובת ים. לפי התכנית, בהמשך ייסללו גם 37 ק"מ של שבילי אופניים עירוניים.

"ערים רבות הבינו ששבילי אופניים הם השלב הבא בתחבורה העירונית בדרך להפחתת הגודש בערים", אומר דותן בוכסווילר, מנכ"ל געש תאורה, "רבים משבילי האופניים בישראל אינם מוארים בצורה טובה ואחידה, מה שמשפיע על בטיחות הרוכבים והולכי הרגל ותחושת הביטחון האישית שלהם. גוף התאורה שפיתחנו מאפשר תאורה אופטימלית לבטיחות כל משתמשי השביל וחסכון משמעותי באנרגיה".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג