ספורטאית השבוע של שוונג || ענת אהרונוביץ

הריצה היא חלק בלתי נפרד ממנה והתחילה אותה בכלל בזמן שהותה בסין הרחוקה. מאז הספיקה להשתתף באין ספור תחרויות ולסחוף אחריה רצים נוספים להדבק בחיידק. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - ענת אהרונוביץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

ענת אהרונוביץ, 40, חיפה, מאמנת ריצה, בעלים של Urban place מועדון ריצה חיפאי וסטודיו לאימונים פונקציונליים

"אפשר להגיד שהריצה היא חלק ממי שאני ובלתי נפרד ממני" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"הספורט הוא חלק מחיי מאז שחרורי מהצבא. חיפשתי מסגרת שתעזור לי להוריד את הקילוגרמים שהעלתי בצבא, מכון הכושר התאים לי בזמנו. פקדתי אותו פעמיים ביום, בוקר וערב. אימוני ספינינג, קיק-בוקסינג וריצה על הליכון היו חלק בלתי נפרד מחיי. המהפך קרה בתקופת התואר השני שלי במרץ 2012, השתתפתי בפרויקט בסין, הייתי חייבת לשחרר אנרגיות געגועים הביתה אז יצאתי לרוץ ברחובות הקמפוס שם ההתאהבות בעולם הריצה החלה, חזרתי לארץ נרשמתי למרוץ 10 ק"מ הראשון שלי במרתון תל- אביב והשאר היסטוריה. מאז עברתי עשרות מירוצים של 10 ו-5 ק"מ, חצאי מרתון, 15 ו-33 ק"מ, 3 מרתונים רשמיים, שניים בטבריה ואחד בברלין ועוד שניים לא רשמיים, סתם לכיף. היעד המשמעותי ביותר היה ב- 21/4/18 לפני חצי שנה, תחרות אולטרה של 100 ק"מ בטוסקנה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"ריצה. יש בה משהו משחרר, היא מייצרת תחושת חופש מקסימלי שאינה תלויה בדבר, לכאורה, בכל רגע נתון, אפשר לנעול נעלי ספורט ולצאת לדרך. אנחנו לא תלויים בים, באופניים או בחדר כושר. פשוט לרוץ, אין חופש גדול מזה. מעבר לעובדה שכמות האנדרופינים שהגוף מייצר אחרי ריצה, אין להם תחליף בשום ספורט אחר, לדעתי האישית בלבד".

"ריצה. יש בה משהו משחרר, היא מייצרת תחושת חופש מקסימלי" | צילום: אלבום פרטי

ענף הספורט האהוב עלייך.
"היום, הריצה היא החלק המשמעותי בחיי, אפשר להגיד שהריצה היא חלק ממי שאני ובלתי נפרד ממני. אבל אני מאוד אוהבת גם לשחות, לעשות אימונים פונקציונלים מחזקים בדופק גבוה ויוגה בשביל הנפש לשמירה על השרירים שלי".

היכן מתאמנת?
"היום אני מתאמנת בשביל עצמי, משקיעה את כל המרץ במתאמנים שלי, רצה איתם או לבד בשביל לסדר את המחשבות. עדיין לא הצבתי לעצמי יעד משמעותי של תחרות, זה יגיע בקרוב. לתחרות האולטרה התאמנתי עם חברים ותחת תוכנית אימונים אישית של המאמן קובי אורן".

כמה אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"זה נתון מאוד משתנה, אם אני באימונים לתחרות זה יכול להגיע לחמישה עד שישה אימונים בשבוע".

"היום אני מתאמנת בשביל עצמי, משקיעה את כל המרץ במתאמנים שלי" | צילום: אלבום פרטי

תחרויות שהשתתפת?

"מרוצי 10 קמ וחצי מרתון בכל הארץ, מרוצי שטח למיניהם, שליחים הר לעמק, סובב עמק, כרמל טרייל, המרתון המדברי. מירוצי כביש, מרתון טבריה, מרתון ירושלים, חצי מרתון ברלין ומרתון ברלין, אולטרה 103 ק"מ בטוסקנה".

שיא אישי.
"מרוץ חופים 2017, מקום שני בקטגוריה ומקום שלישי כללי בתוצאה של 53:06 דקות".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"המתאמנים שלי והעובדה שאם אני לא מתאמנת כל היום הפוך לי, זה מה שמחזיק אותי במיקוד וריכוז לאורך כל היום".

"חשוב להגדיר ביומן ימים ספציפיים שהם עוגן לעצמך" | צילום: אלבום פרטי

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"תזונה רגילה לחלוטין, אני משתדלת לשמור על אוכל בריא ומאוזן, למרות שבסופי שבוע זה הכי קשה. כשאני לפני תחרות, אני מקפידה יותר בעומסים גדולים התפריט שלי יכלול הרבה חלבונים ותוספי תזונה כמו כורכום, מגנזיום, אומגה 3".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"חשוב להגדיר ביומן ימים ספציפיים שהם עוגן לעצמך, אחרת לעולם לא נמצא את הזמן לכך. לפני שנתיים הפכתי את האהבה שלי לקריירה, עד אז שילבתי בין העולמות. כבעלת עסק, הבנתי מהר מאו,ד העצמאות , ניהול העסק והובלה ותמיכה בכ-100 מתאמנים לוקחים כמעט את רוב שעות היום שלי. למצוא זמן לאימון לעצמי נהיה מאתגר.
אז אני משלבת, רצה פעמיים בשבוע לבד ומשלבת אימונים ביחד עם הקבוצה ובסופי שבוע את הריצות הארוכות אני משלבת לפעמים לבד, לפעמים עם חברים בשטח ולפעמים עם הקבוצה שלי על הטיילת בים".

"הייתי מוותרת על כל מה שקשור בפציעות ספורט" | צילום: אלבום פרטי

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הייתי מוותרת על כל מה שקשור בפציעות ספורט. לאורך כל הקריירה שלי כרצה למרחקים ארוכים, נפצעתי, בתחילת הדרך בעיקר כשרציתי הכל כאן ועכשיו. עם השנים למדתי, לצערי גם מניסיון מר של קרע בהמסטרינג, כי לכל דבר הזמן שלו, ריצה למרחקים ארוכים זה תהליך שמצריך סבלנות. סבלנות בדרך כלל אין לי, הריצה לימדה אותי להיות כזו, סבלנית, רק ככה מגיעים לתוצאות, בונים דרך. כשהגוף מאותת לנו שכואב לו, צריך לדעת לשים ברקסים, לטפל, להוריד עצימות ולהמשיך בתנועה עד להחלמה. אם היתה דרך קיצור לדלג מעל מכשולים וללא פציעות, בטוח הייתי מחפשת אותה. מזל שאין כזו, כי הדרך למטרה חשובה לא פחות ממנה".

סיפור בלתי נשכח? 
"מרתון טבריה 2016 היה המרתון הראשון שלי, ההכנות אליו היו מפרכות ומלאות בהתרגשויות של שיאים חדשים בכל ארוכה בדרך. ערב קודם ישנו בטבריה , העיר לבשה חג באווירת חו"ל לפני המרוץ, את המרתון הזה כל מי שהיה על המסלול לא ישכח, מעבר לעובדה שהוא היה הראשון שלי, המלחמה היתה קשה עם השטפונות, הגשמים והרוחות שליוו אותנו לאורך כל הדרך, החל מהק"מ הראשון, הזהירו אותנו לא להיכנס לשלוליות, הבנו שהכל שלולית אחת גדולה, הרגליים הפכו לאבן מקור ומים נכנסו לנעליים, הגוף היה עסוק לחמם את עצמו חוץ מרוב האנרגיה שהושקעה בריצה. זו היתה חוויה בלתי נשכחת שבעצם הוכיחה לי שאני מסוגלת להכל".

"הטיפ שלי הוא לקבוע מטרה תחומה בזמן" | צילום: אלבום פרטי

מודל לחיקוי.
"אני לא מעריצה אנשים, אני כן נפעמת מגודל ההישג של אליוד קיפצ'וגה ששיפר בדקה את שיא העולם הקודם וקבע זמן של 2:01:39 במרתון ברלין 16/09/18. כאשה, אני עוקבת אחרי לונה צ'מטאי-סלפטר, האתלטית הישראלית אלופת אירופה ל-10,000 בזמן של 31:43 בברלין 2018 שיאנית ישראלית גם בחצי מרתון האחרון שקבעה בלסבון 2018- 1:07:55. כבוד ישראלי נשי גדול".

טיפ לספורטאים אחרים?
"הטיפ שלי הוא לקבוע מטרה תחומה בזמן, מטרה שהיא אפשרית בהתאם למצב הגופני שלנו, מומלץ שהמטרה תהיה בטווח זמן לא ארוך מדי שתלכו בה לאיבוד בדרך ולא קצר מדי. להתאמן מסודר, מומלץ בתכנית אימונים כתובה מראש על ידי מאמן או בקבוצה עם חברים ליעד. כדי לא לוותר לעצמנו,במידה ואנחנו לא אנשים עם כוח רצון גבוה, מומלץ לקבוע עם חברים לאימון, מהפאדיחה להבריז, לא תהיה לנו ברירה אלא לצאת לאימון. להכין בגדים ערב קודם- בהנחה שקבענו אימון בוקר. לא לעבור לטרנינג ולא לאכול הרבה במהלך היום, למנוע תחושת כבדות- בהנחה וקבענו אימון ערב".

מה המטרה הבאה? 
"היעד הבא שלי יהיה עוד אולטרה בחו"ל. עוד לא החלטתי איזה, אבל הוא יהיה 100 ק"מ. בינתיים, עד שאחליט, אני משתתפת עם המתאמנים שלי במרתון טבריה מרתון ירושלים. ועוד ריצות שטח חברתיות ביניהן".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג