איומים על דוגמנית שוודית שעשתה קמפיין לאדידס עם רגליים לא מגולחות

ענקית הספורט אדידס יצאה עם סרטון חדש לנעלי הספורט האפנתיות שלה, עם דוגמנית כוכבת רשת שלא רואה ממטר את הפטריארכליות ההיררכית ומפגינה מגדריות שונה וחדשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקמפיין הדיגיטלי האחרון של אדידס, ענקית נעלי הריצה וביגוד הספורט, הצליח לעורר מהומות ברשת ולשבור את האינטרנט. זה לא קרה בגלל הדרופ החדש של הנעל, או הסוליה החדשה של הבוסט, אלא דווקא בזכות הדוגמנית השוודית שגויסה לפרסומת. ארבידה ביסטרום, בת ה-26, שידועה בשוודיה גם כאמנית, צולמה לסרטון חדש לנעליים של אדידס מדגם "אוריגינלס", כשהיא מבליטה רגליים שעירות שלא גולחו, כמתבקש כנראה ממותג הקורא לעצמו Originals.

"שימפנזה שעירה"

אך לרשת יש חוקים משלה ורגע לאחר שהקמפיין צולם והועלה, החלו גלי התגובות להגיע שכללו קריאות חיוביות בנוסח "קדימה פמיניסטיות", או שליליות כמו "שימפנזה שעירה", "תשתקי פמיניסטית מעצבנת" והיו אף כאלו שגם איימו עליה ברצח ואונס דרך המקלדת. ביסטרום מביטה בסרטון שנמשך 15 שניות בלבד למצלמה ואומרת, "נשיות מיוצגת על ידי התרבות שלנו, אז אני חושבת שכולם יכולים לעשות דברים שהם נשיים וגם להיות נשיים. אני מרגישה שהיום בחברה שלנו אנחנו מפחדים מזה". כמובן שהטקסט הקצר הזה מתכתב ישירות וסימולטנית עם הרגליים השעירות שנמצאות במוקד של הפריים ומתנוענעות מצד לצד. נעלי אדידס בסדרת ה"סופרסטאר" מוצגים בסרטון בצבע אפור מטלי ואותן אדידס כמובן מקדמת, אך מיזוג המסרים של החברה יחד עם הגישה של ביסטרום המדברת על נטילת האחריות הנשית המגדרית הופך את התוצאה למפץ גדול.

בעמוד הפייסבוק שלה הספיקה לכתוב למתנכלים לה שמבחינתה הנורמה הזו שבה נשים חייבות או צריכות לגלח את רגליהן היא לא שפויה בעיניה. "התמונה שלי מהקמפיין של אדידס קיבל הרבה תגובות מכוערות. כאישה לבנה, שהנונקונפורמיזם היחידי שלי הוא בכך שאיני מגלחת את שיערות רגליי ובית השחי שלי. אני לא יכולה לדמיין מה היה קורה אם היו לי פחות זכויות, כיצד הייתי חיה בעולם הזה ואף קיבלתי איומים באונס במייל שלי", כתבה באינסטגרם שלה, שם חיכו לה לא פחות מ-3,800 תגובות. מנגד היו גם כאלו שכתבו לה בתגובה שמה שהיא עושה בגופה הוא עניינה הפרטי, "מה לעזאזל זה חשוב מה היא עושה עם רגליה", כתב אחד המגיבים ביוטיוב, "בעיני היא מקסימה כמו שהיא, עם שערות בבית השחי או בלי". חברת אדידס אשר נהנתה מכל ההתעסקות הווירלית הזו גיבתה את הדוגמנית ומסרה כי "זהו כבוד לעבוד עם אישיות כמו ארבידה ביסטרום".

"זהו כבוד לעבוד עם אישיות כמו ארבידה", מסרו באדידס. ביסטרום באינסטגרם





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג