מרכז הטבע והאקסטרים בישראל בצוק מנרה

מנרה זה לא רק צוק, אלא מרכז אימונים לרוכבי אופניים, לחובבי ספורט אקסטרימי ובכלל לכל מי שרוצה להתמזג עם הטבע. אז מה בדיוק יש שם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סנפלינג בצוק מנרה
סנפלינג בצוק מנרה

רכיבה על אופניים היא כיום ענף המקיף שלל אפשרויות, ציוד ופעילויות. מרכיבה רגועה ומהנה, דרך רכיבה ספורטיבית של חובבים וכלה בסוגים שונים של ענפי אקסטרים. המשותף לכולם הוא האהבה לאופניים. הקשר הבלתי אמצעי עם סביבת הרכיבה, הציוד המשתכלל ומתחדש חדשות לבקרים, המסלולים החדשים הצצים בתוואים שונים והמודעות הגוברת בשטחים אורבניים כמו גם בלב הטבע, מביאים את הרכיבה והרוכבים לחוויות והישגים מרשימים המקיפים בדרך זו או אחרת את כל סביבתו ומשפחתו של הרוכב.

סנפלינג בצוק מנרה

בית לחובבי ספורט האקסטרים. צוק מנרה | צילום: יח"צ

צוק מנרה, שבמרכז הווייתו עומדים הרצון והיכולת להוות בית לחובבי ספורט האקסטרים על גווניו השונים, הרים את הכפפה גם בתחום הרכיבה ומהווה מזה זמן רב מתחם בעל הכרה בינלאומית ובית נאמן לרוכבי אופניים מכל הסוגים. בין שמדובר ברוכב בודד או בקבוצת רוכבים, בין אם הרוכבים מגיעים לבד או עם משפחותיהם, בצוק מנרה שלל אפשרויות רכיבה באחד מהאתרים היפים, המאובזרים והמאתגרים בארץ. אז מה היה לנו?

דאונהיל לאמיצים

רוכבים מבחינים בין שתי תקופות רכיבה- אביב/קיץ, וסתיו/חורף. תקופת הסתיו/חורף אידאלית עבור רוכבי האופניים כי מזג האוויר ותנאי השטח נמצאים במיטבם. צוק מנרה הוא אתר אהוב על המשוגעים לדבר, שכן הצוק מלא במסלולים מגוונים, הסינגל האתגרי של צוק מנרה או בשמו המקורי סינגל רכס רמים של קק"ל, מוכר לרבים מרוכבי האופניים שנעזרים ברכבל בעליה למצוק ויורדים ברכיבה מהירה ומלאת אדרנלין. רכבל  הצוק מהווה ערך מוסף עבור הרוכבים. מאובזרים במגנים, קסדות ואופניי שטח, מגיעים רוכבים מרחבי הארץ, עולים ברכבל לתחנה העליונה או האמצעית ויורדים ברכיבה במורד התלול, מאותגרים ומלאי אדרנלין. האבק והבוץ לא מפריעים להם וההנאה מטורפת. בתקופת האביב/קיץ תנאי השטח קשים יותר היות והחום מייבש את האדמה, אך הדבר לא עוצר את המשוגעים לדבר. על המאמץ מפצות ירידות נוחות ונוף מדהים הנשקף ממרומי המצוק. אתר צוק מנרה מסייע לרוכבי הדאונהיל במנוי מוזל וביכולת לעלות עם האופניים במעלה הצוק.

לא מוותרים על המשפחה

רוכבים רבים מגיעים בלוויית חברים או משפחה, ולא תמיד כל המבקרים במקום נלהבים מרכיבת האופניים במידה שווה. צוק מנרה מהווה פתרון מעולה לנופשים אלה, האירוח במנרה לודג' בשילוב עם מתקני ספורט האקסטרים במתחם הופכים את השהייה במקום לחוויה מעשירה. בעוד רוכבי האופניים יוצאים לרכיבה, יכולים שאר הנופשים לנצל את שאר המתקנים: מגלשות הרים (כרגע בשיפוץ), טרמפולינה באנג'י, אומגה, סנפלינג, קירות טיפוס, מתחם חץ וקשת, רכבת הצוק, סיורים בחורש, סדנאות יצירה אקולוגיות, הליכה נורדית ועוד. מנרה לודג' מותאם במיוחד למטיילי האקסטרים, במקום מתקנים מיוחדים לאופניים, מתקנים ושירותים לציוד המטיילים, חדר אוכל המגיש ארוחת בוקר גלילית, כולל אפשרות להזמנת תרמיל ארוחת בוקר מגוונת ועשירה לשטח, לובי מרכזי, בית כנסת, שטחי התכנסות לבילוי בטבע, מסלולי הליכה חופשיים, פעילות פנאי בשטח ונסיעה ברכבל ישירות למתחם האתגרי – מצוק האקסטרים.

מגלשה בצוק מנרה

הילדים לא חייבים לאהוב אופניים | צילום: יח"צ

מתינות בסינגל קק"ל 

סינגל קק"ל או בשמו השני "גלעדי" מוביל ממנרה לכפר גלעדי. מדובר כאן בסינגל מתון שמאפשר ליהנות מרכיבת שטח בצפון הגליל העליון ממש לאורך גדר המערכת, מול נופים מרהיבים של עמק החולה, הגליל העליון והגולן ובמזג אויר צלול ונקי. חוויה נפלאה לכל רוכב מהחובב והמתחיל למקצוען.

מחנה אימונים בטבע

מנרה לודג' אירח בחורף האחרון את קבוצת הרכיבה "סייקלינג אקדמי" בחסות הרוכב המהיר בעולם פיטר סאגאן, הקבוצה המקצוענית הראשונה בישראל. הם התארחו באתר והתאמנו לקראת עונת התחרויות הבינלאומית הראשונה שלהם. קבוצת הרוכבים מנוהלת על ידי רן מרגליות ודרור פקץ'. מחנה האימונים שהתקיים במנרה לודג' היה מרוכז וייחודי, חברי הקבוצה כבשו את הצוק ונהנו לצד אימונים מסיביים מפעילות אקסטרים מגבשת כחלק מתכנית האימונים. הקבוצה קמה כפרויקט חברתי ישראלי במטרה לקדם ולפתח את ענף הרכיבה בישראל. סגל הקבוצה כולל רוכבים בינלאומיים בטווח הגילאים 19-25, חבורה כשרונית בה זוהה פוטנציאל להגיע לרמות הגבוהות בעולם. הפרויקט צפוי להמשך כ-3 שנים ובסיומו מצפים לראות רוכבים ישראלים בטור דה פראנס.

מצוק מנרה לאולימפיאדה בריו ובטוקיו 

הנהלת צוק מנרה תומכת כבר בשני רוכבי הרים מקצוענים, שמתאמנים למשחקים האולימפיים ריו 2016  וטוקיו 2020 וזאת מתוך אמונה ושותפות שתנאי השטח הייחודיים בצוק מנרה מהווים תרומה משמעותית להתפתחות הרוכבים הצעירים. צוק מנרה יהווה בית אימונים לרוכבים רותם גפינוביץ' וגיא לשם.

גפינוביץ', בת 22, רוכבת אופני הרים תחרותית הישגית בארץ ובעולם, חברה בנבחרת ישראל באופן קבוע מאז 2010, ומנסה להעפיל למשחקי ריו 2016. לשם, בן 17 , מקיבוץ שדה נחמיה בגליל העליון, מחזיק בתואר אלוף ישראל בקטגוריית נוער ברכיבת שטח, רוכב בחסות rock&road, זכה במקום 33 באליפות אירופה ומקום 50 באליפות העולם. הוא שם לו יעד להתחרות באולימפיאדת טוקיו 2020.

רותם גפינוביץ משמר העמק 13.2.15

מתאמנת במנרה. רותם גפינוביץ' | צילום: איגוד האופניים

רווי רז, יו"ר צוק מנרה, רואה חשיבות רבה בתמיכה וסיוע לספורטאים ישראלים צעירים מצליחים ומתוך כך החליטה לסייע להם בכל הניתן מבחינת בית אימון טבעי שיקנה להם את התנאים האופטימליים לתחרויות עתידיות בהן ישתתפו.

פארק האקסטרים המוביל בישראל 

צוק מנרה שממוקם על כביש 90 הוקם בשנת 1998 בין ראש פינה לקרית שמונה כאשר סיבת הקמתו נבעה ממניעים פילנתרופים ואידיאולוגים ומתוך דאגה לתושבי הצפון לתעסוקה ופרנסה. עם השנים הפך האתר לעוגן תיירותי משמעותי בגליל העליון.

מדובר בפארק האקסטרים המוביל בישראל במרכזו הרכבל הארוך במדינה, 1,940 מטר. באתר מתפתחים בקצב תחומי ספורט תחרותי ואתגרי רבים כגון: רכיבת דאונהיל, אינדורו, הליכה נורדית, סדנאות בולדרינג וטיפוס צוקים, ויה פארטה "דרך הברזל", מירוץ אנכי ועוד שלל פעילויות אקסטרים לכל המשפחה ובכל עונות השנה.

צוק מנרה נחשב כבית לחובבי האתגר והטבע ולא בכדי, האתר מציע קונספט פעילות ODT, פעילות אתגרית המיושמת בארגונים וחברות, לעידוד חשיבה יצירתית המשפרת את הגיבוש את רוח הצוות, ומשרה אווירה של חוויה מתמשכת המביאה לשיפור ביצועים לפרט ולכלל הקבוצה. חווית האקסטרים במקום הופכת כל אירוע ותהליך למידה לעוצמתי יותר. העשייה האתגרית תורמת להתפתחות, צמיחה ועשייה בכל ארגון. תכני הפעילות נבנים לכל קבוצה בהתאם לדרישות ולצרכים שלה.

מנרה לודג'

בעולם התרגלו לראות אתרי תיירות מובילים המשלבים בין לינה ואירוח לבין אטרקציות ייחודיות הכלולות בחבילת האירוח. בארץ, מהווה צוק מנרה את הסנונית הראשונה, אתר שנטל לידיו את ניהול מתחם האירוח בקיבוץ מנרה, על-מנת להציע לחובבי האקסטרים מקום המאחד תחת קורת גג אחת את כל הדרוש לחופשה ספורטיבית אולטימטיבית.

הליכה נורדית בצוק מנרה

גם הליכה נורדית חזקה שם | צילום: יח"צ

המתחם מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם ומלא בספיריט האתגר הצפוני – צוק מנרה לכל חובבי האתגרים והספורט באשר הם. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכמובן כניסה לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.

כאמור, השילוב של אתר צוק מנרה, הנחשב כמוביל בתחום הפעילות האתגרית בארץ, ומתחם אירוח ללינה, נחשב כיוצא דופן בישראל ושכיח מאוד בעולם:  בדיסני, ביער השחור ובפארקים באירופה המשלבים אטרקציה ולינה.

מנרה – ארץ הטבע והאקסטרים 

צוק מנרה, מתחם האטרקציות האתגריות המוביל בישראל, הוא בית לאוהבי אתגרים וטיולים. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובלבו הרכבל הארוך בישראל- 1,940 מטר אורכו ו-750 מ' גובהו בשיא (מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר לא פעילות מפאת השרפה האחרונה) , טרמפולינת באנג'י דום, אומגה- מהארוכות  ביותר בישראל, סנפלינג  על המצוק , מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות המעלות את הדופק.

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא החידוש הבלתי פוסק והשמירה על יישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך לאחרונה המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית לראשונה בישראל וכן מתוכנן להשיק השנה במגוון מיזמים לרווחת המטיילים, ביניהם: פארק חבלים, פתיחת הרכבל לפעילות לילה, אזור קמפינג בסגנון גלילי ייחודי ומרכז רכיבת אופניים ופאמפטרק אזורי.

בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין. הרכבל, מגלשות ההרים, הסנפלינג והאומגה עוברות בתוך נוף עוצר נשימה ואף משקיפות על נופים מרהיבים, כך שכל החוויה מעוררת ריגוש מיוחד במינו. במקום מאמפיתיאטרון טבעי שפסגות ההרים המשרות אווירה של שלווה ורוגע סובבות אותו. האמפיתיאטרון מאפשר מופעים מוסיקליים,  תצפית לאורך המצוק  אל עמק החולה והרי הגולן המאפשרים לזוגות ולמשפחות רגעים של לבד- ביחד.

ספורט אקסטרים בצוק מנרה

לחוות את הטבע הישראלי בצוק מנרה | צילום: יח"צ

בשיתוף עם קק"ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה (בדרגות קושי משתנות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין צורות ההתיישבות הייחודיות לארצנו .

צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון גבש וייחודי לכל המשפחה. הפעילויות באתר יוצרות חוויה ייחודית, המותחת את גבולות הריגוש לאקסטרים. המתקנים במקום מזניקים את המבקרים לשיאים חדשים בגוף ובמחשבה ומאתגרים אותם להוציא מעצמם יותר. התחושה שלאחר מימוש האתגר היא מרוממת, מעצימה ומספקת.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג