10 טיפים לטריאתלטים מתחילים

עושים צעדים ראשונים בעולם הטריאתלון? במיוחד עבורכם ועבורכן אספנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להיכנס בקלות יותר לזירה החדשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עושים צעדים ראשונים בעולם הטריאתלון? במיוחד עבורכם ועבורכן אספנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להיכנס בקלות יותר לזירה החדשה ולסיים את התחרות עם הרגשה וטעם של עוד. בואו נצא לדרך!

1. הכירו את כללי התחרות:

נשמע כמו משהו מובן מאליו, אבל בכל זאת עדיין תמצאו כאלו שלא מכירים את כללי הטריאתלון ואת החוקים הבסיסיים, אינם יודעים כיצד נראה שטח החלפה או לפחות למה לצפות. מתחרים מתחילים שאינם יודעים כמה שחייה עליהם לעשות או מה המרחק של רכיבת האופניים. ספורטאים שאינם קוראים את התקנון ולא יודעים עד מתי שטח ההחלפה שלהם פתוח ומתי הזינוק יוצא לדרך.

אז לפני שאתם מגיעים בכל הכוח לתחרות הטריאתלון הראשונה שלכם, מומלץ ללכת לצפות בתחרות אחת או שתיים, לשמוע מחבר שכבר היה שם ועשה זאת או לתפוס שיחה עם מאמן טריאתלון כדי להבין מי נגד מי והכי חשוב בעד מי. סתם חבל להיפסל או לקבל צעקות מהשופט כשיראה אתכם רוכבים על האופניים בשטח ההחלפה במקום לרוץ איתם עד לקו העלייה לאופניים.

2. ציוד תקין:

טריאתלון דורש לוגיסטיקה רבה, החל מבגד ים, משקפת, כובע ים, אופניים, נעלי ריצה, קסדה וכו'… טריאתלטים מתחילים ובוודאי כאלו שזו התחרות הראשונה שלהם ואינם בטוחים שהם אוהבים את הקונספט, יעדיפו לא להשקיע את כל כספם על ציוד יקר ואיכותי ולרוב יעדיפו ציוד מינימאלי ולעיתים אף זול או אולי יד שנייה. חשוב מאוד לוודא גם יום לפני התחרות וגם ביום התחרות עצמה כי הציוד תקין ולא לגלות כי ישנה תקלה באופניים, במשקפת או בכל דבר אחר בשטח ההחלפה, דקות לפני הזינוק.

אם השחייה חדשה לכם, וודאו לפני התחרות כי כובע הים אכן יושב עליכם כמו שצריך, שלא נכנסים מים למשקפת ושהיא נוחה לכם. קחו את האופניים לכיוון ובדיקה, וודאו כי אין שמיניות בגלגלים וכי הצמיגים אינם יבשים. בקשו בחנות שינפחו לכם את הצמיגים ויעברו על כל החישורים (השפיצים) של הגלגלים לוודא שאין חופש. שמנו את השרשרת ובקשו בחנות האופניים שיוודאו כי כל הברגים מחוזקים, לא נעים לרכוב 20 ק"מ עם אוכף נמוך בגלל שמוט האוכף נפל עקב תקלה.

3. אל תנסו בתחרות דברים חדשים:

אם מעולם לא רצתם בלי גרביים, מעולם לא ניסיתם ג'ל או איזוטוני, אף פעם לא שחיתם חתירה יותר מ-500 מטר או לא רכבתם מעולם עם קליטים, התחרות אינה הזמן והמקום המתאים להתנסות בכך.

לצורך הכרות עם דברים חדשים ישנם אימוני סימולציה, אימוני החלפות או אימוני אוכל. תחרות מלאה גם כך בהתרגשות והתמודדות עם אירועים בלתי צפויים, אל תתנו ליד המקרה לנוח עליכם, היו מתוכננים עד כמה שניתן ותשאירו את הניסיונות לאימונים בבית.

4. הכירו את היכולות שלכם:

אם מעולם לא התחרתם, רצתם, שחיתם או רכבתם על אופניים, אין צורך לרוץ ולהירשם לאיש ברזל, תתחילו קודם בטריאתלון ספרינט, תנו לגוף שלכם להתחזק ולהכיר את ענפי הספורט האחרים ואת ההחלפות בינהם. לאט לאט תתקדמו לטריאתלון אולימפי, אין שום סיבה להאיץ מאפס למאה, הסיכוי שתמצאו את עצמכם פצועים מהר מאוד הוא גדול ואינו שווה את הסיכון. אם הבחירה להיכנס לספורט היא בעקבות חלום להגיע לאיש ברזל יום אחד, מצויין, הציבו זאת כמטרת העל שלכם וסביבה תבנו כמה עונות אימונים ותחרויות ואחרי מספר שנים תגיעו לאתגר הגדול לו ציפיתם.

5. תיאום ציפיות והגדרת מטרות:

אם זוהי התחרות הראשונה שלך, כדי מאוד שתשב עם המאמן, עם חבר או עם עצמך ותגדיר מה הן מטרות התחרות והכי חשוב להיות ראלי ולדעת לעשות תיאום ציפיות אמיתי על מנת שלא תסיים עם אכזבה וטעם מר.

את התחרות הראשונה אתה יכול להגדיר כתחרות הכרות עם עולם הטריאתלון, להכיר את כללי המשחק, את המתחרים שלך, את נקודות החולשה והחוזקה שלך והכי חשוב, האם אתה באמת אוהב את זה?

כתבות נוספות בנושא
10 טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים
"אני לא רוצה קטגוריה אני רוצה לסיים איירונמן"
10 טעויות שרצים מתחילים לא איודעים שהם עושים

חשוב שהציפיות שלך יהיו בהתאם ליכולות שלך ולמשך האימונים והניסיון שיש לך. אם אתה אלוף ישראל במים פתוחים, אך מעולם לא רכבת על אופניים, סביר שתצפה לצאת מהמים בין הראשונים ולעבוד קשה על האופניים על מנת להדביק פער של מיומניום ומנוסים ממך ברכיבה. אולם אם נכנסת לעולם הספורטיבי לפני חודשיים והפסקת לעשן לפני חודש, התחלת דיאטה כדי לרדת במשקל העודף וזוהי התחרות הראשונה שלך בחיים, אל תצפה להתברג במקומות הראשונים.

6. מאמן ותכנית אימונים:


אתם רוצים להיכנס לעולם הטיאתלון או כבר נכנסתם, אבל הורדתם תוכנית כללית מהאינטרנט ואתם נתקלים בבעיות רבות איתה, עדיף שתחפשו מאמן בעל ניסיון שייסיע לכם בעניין.

ישנם ספורטאים המזלזלים בערכו של מאמן ועמידה בתוכנית אימון מסודרת, מפוקחת ומדורגת שמתאימה לצרכיו האישיים של המתאמן. אולם, פעמים רבות, דווקא התייעצות עם איש מקצוע והצטרפות לקבוצה, תקדם אתכם ותשפר את ביצועכם בצורה המהירה והבריאה ביותר. אין כמו עין של מאמן מנוסה על מנת לוודא שאתם אכן יושבים על האופניים כמו שצריך, יודעים להעביר הילוכים בזמן ונכון, רוכבים בצורה נכונה שתשמור לכם על הברכיים או רצים בצורה יעילה. ללא ספק מאמן טוב יכול סייע לטריאתלטים מתחילים ולחסוך מהם עוגמת נפש והרבה טעויות בדרך.

7. אימוני החלפות:


אם זוהי תחרות הטריאתלון הראשונה שלכם ובחיים לא שמעתם את המושג "החלפות", אז מוטב מאוחר מאשר ביום התחרות. בגלל שטריאתלון מורכב משלושה ענפי ספורט שונים, המעבר בין ענף לענף נקרא החלפה והוא מתבצע מן הסתם שטח ההחלפה.

לגוף לוקח זמן הלתרגל לעבור משחייה לרכיבה על אופניים ומרכיבה לריצה, מעברים אלו בין הענפים הכל כך שונים, דורשים אימונים.

טריאתלטים רבים מדווחים כי דווקא ההחלפות הן הדבר הקשה ביותר בתחרות ולכן משקיעים באימונים לכך זמן ודגש.

אם זוהי התחרות הראשונה, סביר להניח שמהירות ההחלפה ולבטים כמו "עם גרביים או בלי" לא ממש מדברים אליכם כרגע, לכן הכי חשוב להתמקד ביכולת להחליף בין הענפים בצורה כזו שלא תגרום לגופכם טלטלה.

8. התמודדות עם פחדים והתרגשות:


תחרות ראשונה, כמו כל דבר חדש בחיים, מלווה בהמון התרגשות, חששות ופחדים. חשוב להכיר את הפחדים ולנסות להבין האם הם פחדים אמיתיים או סתם חששות מהלא נודע. אם הפחדים נובעים עקב חוסר בידע על התנהלות התחרות ובשיחה קטנה עם חבר מנוסה או מאמן, הפחדים יכולים להעלם או לפחות להיכנס לפרופורציה אז חשוב להציף זאת, אולם אם מדובר בפחדים שגורמים לכם להתחרט על שנרשמתם, חשוב אף יותר לשתף איש מקצוע או מישהו שיכול לסייע לכם בדבר.

9. יציאות:


ולא, הכוונה היא לא ליציאות ובילויים, אלא ליציאות מהסוג שגורם לכם לרוץ לשרותים כמה פעמים בשעה. יציאות מרובות לפני תחרויות הן דבר מאוד נפוץ, לרוב הן נגרמות בעקבות התרגשות שהיא תופעה נורמלית.

מומלץ, לפני הזינוק, לבקר את השירותים לפחות פעם אחת אם לא יותר, תופתעו לגלות שם בוודאי תור ארוך של מתחרים שסובלים מאותה התופעה בדיוק כמוכם, אפילו אם זו לא התחרות הראשונה שלהם.

לא מומלץ לזנק כאשר הדבר היחיד עליו תחשבו כל הדרך הוא "למה לא הלכתי לשרותים לפני הזינוק!".

10. לא לשכוח שבאנו ליהנות:


שימו בצד את כל ההתרגשות, הפרפרים בבטן, החששות, סיפורי הקרב והאימה של חברים שכבר עשו טריאתלון אחד או יותר ותזכרו שבאתם להנות. טריאתלון זה דבר מהנה, אתם לא אמורים להרגיש מיוסרים יתר על המידה, באם אתם כן חשים כך, תורידו קצת את הקצב, תסתכלו על הנוף, תחייכו לאלו שעוקפים אתכם ואולי אפילו תעודדו כאלו שאתם עוקפים אותם.

תהנו מהחוויה כי אין כמו טריאתלון ראשון, זו חוויה חד פעמית שלא תחזור על עצמה שוב.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג