מבחן שוונג || פנס ראש של LED LENSER מדגם NEO10

הבוחן שלנו יצא לרוץ בשטח עם פנס הפרימיום של לד לנסר, בעל עצמת אור שמגיעה ל-600 לומנס וטווח הארה של עד 150 מ' - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הפנס נבדק ונבחן למרחק 110 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


פנסי הראש הוא אביזר שאתה מחליט בדרך כלל להשתמש ו"ללכת לאורו", כאשר אתה מאותת מדי פעם ויורד מריצת כביש אל עבר השטח. שם, על העפר, אתה מבין לראשונה כי אורות הכרך המוכרים מהטיילת, הפארק ואפילו הרחוב או האצטדיון סללו לך עד כה את הדרך המוארת, מה שלא קורה ביער בן שמן בשעת בוקר מוקדמת או אחר הצהריים המאוחרים. לשם כך כבר יש להיעזר בפנס ראש או חזה שיאפשרו לפלס את הדרך ללא פגיעה ובצורה בטוחה.

פנס ראש עם תאורה בעצמה של 600 לומנס

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של נייקי מדגם AIR ZOOM פגסוס 35
נעלי 361 מעלות מדגם SENSATION 3
תרמיל שתייה של NATHAN מדגם VAPORKRAR

קיבלנו לבדיקה פנס של חברת לד לנסר (LED LENSER), אותה הקימו האחים ריינר והראלד אופולקה מגרמניה שהצליחו בשני העשורים האחרונים להפוך לשם מוכר בעולם הפנסים, שרצי שטח ואולטראיסטים משתמשים בהם ברחבי העולם. פנס הראש לד לנסר NEO10R נחשב לדגם הפרימיום בקולקציה של הפנסים של החברה ומגיע במארז קרטון המאכסן בתוכו את האביזרים של הפנס ובהם: סט סוללות נטענות, כבל הארכה, כבל USB, חגורת חזה והוראות שימוש.

מבחן שוונג

יצאתי לשטח השכם בבוקר כשעוד החשיכה ריחפה על פני האדמה והפעלתי את הפנס. "ויהי אור", התאורה הנזרקת הינה בעצמה של 600 לומנס (יחידה למדידת עוצמת אור שנקלטת על ידי עין אנושית) העירה והאירה את הלילה למרחקים. לאן שהפניתי את הראש עם הפנס נתמלא השטח באור וזאת לפחות ל-50 מ' ויותר כאשר היה מדובר במצב של מקסימום טווח הארה. מכיוון שמדובר בסדרה היוקרתית (והיקרה) של המותג, הפנס הוא גם בעל מנגנון מתכוונן, אשר מסוגל לעלות או לרדת לחמישה מצבים, דבר המעניק אפשרות לרץ לרוץ כאשר הפנס מאיר את דרכו בטווח הקצר או בטווח הארוך – כאן למטה או הרחק קדימה. בתקרת ראש הפנס יש מפסק בולט הנותן גישה ישירה ומהירה לוויסות עצמת האור – כל לחיצה מפחיתה את עצמת האור עד לכיבוי מהיר. בזמן הריצה יש תאורת רוחב, דבר שמאוד חשוב בשטח לא מוכר בו עליך לצפות לבלתי צפוי. הרי לפעמים יש כל מיני מכשולים, שבראייה צרה, קשה מאוד להבין איפה הם מתחילים ואיפה הם נגמרים. בכל המסלולים שעשיתי נדדה ידי לראש הפנס ובחנה את מהירות התגובה הן של אותו מפסק תאורה והן של המנגנון המתכוונן שעמדו במבחן ללא כל קושי.

גוף הסוללה המאפשר 10 שעות תאורה בעצמה מרבית

באחת הריצות שילבתי את הפנס עם חגורת החזה וזאת על מנת לבדוק את האפשרות הקיימת הזו, אך גם לראות כיצד הפנס מתפקד כאשר הוא נמצא על החזה ומאיר את הדרך. נהוג לשים פנסים על החזה כאשר הרץ אינו חש בנוח עם פנס על המצח שמטלטל לו במשך הריצה, אך גם על מנת להאיר את הדרך כל העת קדימה ללא שהראש יהיה זה שיכוון את אלומת האור כאשר מביטים ימינה ושמאלה על הדרך. אני מכיר לא מעט רצים שזוהי ברירת המחדל שלהם כשהם יוצאים לשטח. חגורת החזה נצמדת היטב לגוף ויש אפשרות להצמיד אותה כך שהטלטולים יהיו ממש בלתי מורגשים. אמנם מדובר בפעולה מעט מסורבלת, אך היתרון שלה ברור לעין. רצועת החזה נוחה וטובה במידה וכמה אנשים רצים יחדיו על אותו מסלול, בצורה הזו רץ אחד מאיר על חלק יותר תחתון של המסלול והשני מאיר גבוהה יותר, בנוסף, כאשר שמסתובבים אחד אל השני לא מסנוורים אחד את השני באופן לא נעים.

מכיוון שמשך התאורה שלו יכול להגיע עד 10 שעות רציפות, מצורפת לרצועה המקיפה את הראש סוללה לא קטנה במיוחד הניתנת לטעינה על ידי כבל USB. פטנט מקורי וחשוב לקהילת הרצים הוא באפשרות להוריד את הסוללה מהראש ולחבר אותה על ידי כבל מאריך (המצורף למארז) לתיק או לחגורה, כך למעשה ניתן להוריד את משקל הפנס ולהקל על עצמנו.

לסיכום, מדובר במוצר מיוחד שהושקע בו הנדסת אנוש ושיפורים מפנסים אחרים וזאת על מנת להציע לרצי שטח מענה לצרכים שלהם. יחד עם זאת מדובר בהוצאה גבוהה עבור פנס שבדרך כלל נקנה על ידי רצים מקצועיים יותר שכל עולמם סובב סביב השטח, כך שאני מניח שדווקא פנסים פחות יקרים של אותה חברה ימכרו באופן נמרץ יותר.

מקסימום עצמת האור: 600 לומנס

מקסימום טווח הארה: 150 מ'

משך הארה: 10 שעות (עצמה מרבית) 120 שעות (עצמה נמוכה)

משקל: 179 גרם

סוג סוללה: Li-ion

המארז כולל: סט סוללות נטענות, כבל הארכה, כבל USB, חגורת חזה

מחיר: 499 ש"ח

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לקניית הפנס בשוונג שופ לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג