מבחן שוונג || נעלי Hoka Mach

בוחן שוונג יצא לבחון את נעלי ה-Mach של חברת הוקה וחזר קל כאיילה ובתחושה כאילו מאז ומעולם הנעליים הללו היו שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

יש כאלה רצים שכל מה שתשים עליהם רק יחזק את מראה האיילה שלהם. אלה שאין עליהם אחוז שומן אחד, הם בקושי נוגעים ברצפה, מרחפים מהזינוק לסיום. הרגליים נוגעות בישבן כאילו אין להם מגבלות של שרירים וגידים ובנוסף הם עוד נועלים נעל קלה כדי לא להרגיש כבדים מדי. מסכנים. באצטדיון הם עושים חימום עם ״הנעליים הרגילות״ ואת האינטרוולים עם נעל התחרות. ואני?! מסתכל בעיניים כלות ומקנא קלות.

עכשיו גם אני קל ״כאחד הצבאים אשר בשדה״ | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בנושא
הוקה זה לא רק נעלי ריצה
מבחן שוונג || הוקה מפאטה ספיד 2
מבחן שוונג || פוד ריצה דינמי של גרמין

כי לצערי הגדול אני שייך לאותם רצים שהם ההיפך הגמור. פיל-פילון כבד ומסורבל. ומשכך אני מחפש תמיד נעליים סופגות כדי להקל את מהלומות המשקל על כף הרגל המעונה ומוסיף מדרסים לתמיכה ואיזון. כמעט מעולם לא הצלחתי למצוא לי ״נעל קלה״ לאימונים או למירוצים. עד המאכ הזאת. עכשיו גם אני קל ״כאחד הצבאים אשר בשדה״, אני לא מצליח לעבור את מהירות הקול (Mach) אבל אני קצת יותר מהיר בכל זאת. הודות לעוד נעל יצירתית של הוקה.

המאכ היא הוקה קלאסית: מעניקה יציבות מוחלטת | צילום: יח"צ

נעלי המאכ דומה לכל נעלי ההוקה האחרות שלי ועם זאת מטעה ושונה. דוֹמָה: כי המאכ היא הוקה קלאסית: מעניקה יציבות מוחלטת, גבוהה, אוחזת ותומכת. שיכוך מעולה ולא על חשבון היכולת להמשיך את התנועתיות של הצעד. הן לא כמו נעליים משככות שכל צעד בהן הוא חילוץ כף הרגל מבוץ עמוק. היא גם מטעה משום שהיא קלה ומהירה מאד. קלה (231 גרם) ומצויה בכל מידה עד 14 (מידה אמריקאית). רצתי איתה כבר כמה עשרות אינטרוולים. הרבה קילומטרים של טמפו וקצב באצטדיון ועל הכבישים והמדרכות, עליות ומישורים. אבל עוד לא התחריתי איתן ולא רצתי יותר מ-18 קילומטר ברציפות. בכל אחד מהאימונים הנ״ל שמחתי מאד שהשקעתי בהן. סוף סוף גם לי יש נעל אימונים ותחרות קלה. היא מתאימה לגמרי לכל מנעד הרצים. באיצטדיון, באחת מערי העולם הרחוקות ראיתי כמה רצי עילית רצים איתן. הם לא היו בני חסות של הוקה.

אתה נכנס לנעל ומרגיש מיד שהיא היתה שם תמיד | צילום: יח"צ

בריצה אתה מרגיש בבת אחת גם את הריפוד וגם את הרקורטן של המסלול. המעבר מהעקב לקידמת כף הרגל שוטף ומהיר. הדרופ של 5 מ"מ בין העקב לאגודלים הוא בדיוק המידה הנכונה כדי לערסל אותך ולהאיץ אותך בו זמנית. שילוב של גם וגם- גם סופגת את כל מהלומותיך וגם מחזירה לך את האנרגיה המקסימלית מהמגע עם המסלול.
לפעמים משקלה של נעל קלה נחסך על ידי היצרנים באיכות החומרים של החלק העליון, הגפה. בהקשר הגפה, בהוקה הפכו את זה ליתרון. הגפה הסרוגה איכותית ביותר, הנעל מאווררת ומנדפת את החום העצום שמצטבר ״שם למטה״. קופסת הבהונות מרווחת מאד ומאפשרת תנועה נינוחה של כף הרגל לא רק קדימה ואחורה אלה גם לצדדים, ברווחה.

אין טעם בסקירה כזאת להיכנס לטכנולוגית החומרים החדשים של הסוליה. אבל די אם נאמר שהעקב, אמצע כף הרגל וקופסת הבהונות קיבלו הקצאת משאבי שיכוך איכותית ביותר. אתה נכנס לנעל ומרגיש מיד שהיא היתה שם תמיד. בתוספת אחת. אחרי כמה עשרות קילומטרים התחושה הטובה הזאת אפילו משתפרת. ובסופם של כל האימונים הרגשתי משהו שונה. הרגליים לא סבלו מעייפות.
לסכום החוויה: הוקה זה במאורית משהו כמו ״זמן לעוף״. ובנעל הזאת זה גם בא לידי ביטוי. חווית ריחוף מעל פני הקרקע. המרחפים הטבעיים עפים ובני התמותה – הפילים – רצים בקלילות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג