מבחן שוונג || נעלי ריצה של The North Face מדגם ULTRA-CARDIAC II

הבוחן שלנו רץ 165 ק"מ עם הדגם כבישטח החדש של דה נורת' פייס בעלת סוליית ויברם המספקת אחיזה, יציבות ומונעת החלקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 165 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ) בסוגי שטח שונים ובהם רקורטן (הדר יוסף ופארק הרצליה), אספלט כבישים ובטון מדרכות וטיילות, חול ים בחוף ובדיונות (חוף הצוק ואיזור וינגייט), שבילים (הר איתן), שטח טכני (בן שמן)


החלטתי לרוץ במרתון תל אביב הקרוב, כמו רצים רבים העומדים לפני תקופת אימונים, שאלתי את עצמי האם הנעליים שבארון שלי מספקות אותי, או שאני צריך להחליף את חלקן או להוסיף עליהן. נעלי כביש ונעלי שטח הן התושבות הברורות מאליהן של מדפי הנעליים, אבל נעל כבישטח, או נעל שבילים – היא דבר נדיר יותר. יצאתי לבחון את האולטרה קרדיאק II הגרסה החדשה של נעל השבילים של דה נורת' פייס, שבעיסוקה בריצה מתמחה בראש ובראשונה בנעלי ריצת שטח.

קופסת הבהונות מרווחת מאוד

מה זו נעל כביש-שטח?

בואו נחזור אחורה. נעל הכביש מיועדת לריצה על משטחים ישרים כמו אספלט, בטון או מסלול רקורטן. הסוליה שטוחה למדי ומייצרת את האחיזה המרבית שניתן להשיג במשקל הנמוך ביותר שאפשר להשתמש בו. נעל השטח מיועדת כמובן לשטח, הסוליה מעוטרת בזיזים שמונעים החלקה בקרקע בלתי-יציבה. הגפה לופתת את הרגל חזק יותר, כדי למנוע החלקה. וכמובן שאחיזת המסלול החזקה שלה באה על חשבון משקל גבוה יותר.

נעלי כביש-שטח מבקשות לשלב בין השניים. משימה מסוכנת, כי לכל דבר יש מחיר, ותכף נדבר על המחירים. אז למי יהיה עניין בנעליים כאלו? שני סוגים של רצות ורצים. הראשון, כזה שמתייחס לנעל כבת-כלאיים ורוצה נעל אחת בלבד המתאימה לריצה בשני סוגי השטח, ומוכן לשלם מחירים מסוימים. והשני, כזו שמתייחסת לנעל כמומחית לנושא מסוים ורוצה נעל שמתמחה בשבילים ובשטח מתון, המקום בו יתרונות הנעל והמחירים שהיא משלמת עליהן מתאזנים והופכים אותה למתאימה ביותר לסוג השטח.

הבד נושם ומאוורר היטב את כף הרגל בזמן הריצה

הנוחות

בנעילה הראשונה היתה התאמה גבוהה שגרמה לתחושת נוחות. הסוליה הפנימית מרככת את הנחיתה בשטח ובכביש במידה דומה מאוד, ומייצרת תחושה דומה בריצה במרבית המשטחים. הגפה מחזיקה היטב את הרגל ובשטח זה חשוב. קופסת הבהונות מרווחת מאוד, עם תכונה נוספת כבונוס – הגנה לבוהן הגדולה שמונעת שחיקה של הבד בנקודה שבנעליים לא מעטות הופכת לחור. הבד נושם ומאוורר היטב את כף הרגל בזמן הריצה. טכנולוגיית הבד  flashdry שומרת לטענת נורת' פייס על הנעל יבשה בזמן הריצה והיא עובדת טוב למדי. יחד עם מערכת שרוכים נוחה שמחזיקה קשר להרבה יותר זמן.

הסוליה

הסוליה של האולטרה קרדיאק II מתעתעת. הרושם הראשונה הוא של נעל כביש, שטוחה. אבל אז שמים לב לקפלים הרבים ולסמליל של "ויברם" (Vibram) ומבינים שנכונה לכם הפתעה. הסוליה הפגינה אחיזה שטח מרשימה במתארים שמתאימים לה וסוג של כמעט יכולת הדבקות למחצה על משטחים חלקים.

אחיזת כבישטח טובה

תפקוד בכביש: אחיזה טובה מאוד. גם בכביש רטוב לאחר הגשם, כשנעליים אחרות מאבדות אחיזה, סוליית הויברם השאירו אותי יציב ופינו את הראש מהדאגות.

תפקוד בשטח: נולדה לרוץ על שבילים, גם כאלו מלאי חצץ ועם סילוע מתון. אם הר איתן, ירקון מזרח ודומיהם זה השטח שלכם – היא נותנת עבודה. יחד עם זאת, בשטח טכני אגרסיבי ובחולות עמוקים של חוף או דיונות בולטת היעדרותם של הזיזים הבולטים של נעלי שטח מלאות.

עקב הנעל: תמיכה טובה בעקב. מונעת זעזועים חזקים מדי. החזר אנרגיה טוב.

מראה: הנעל מעוצבת ואופנתית. הלוק של הבד נקי ולא מבולגן, ואפשר להשתמש בה גם בשעות הפנאי. למשל, בגינת השעשועים עם הילדים.

עמידות: אחרי 165 ק"מ נראה שהנעל מחזיקה מעמד יפה. אין שינוי באחיזה הרגל שהגפה מעניקה. הסוליה הפנימית נותנת אותה תחושה כמו בשבוע הראשון. הסוליה עצמה מלוכלכת מבוץ, אבל לא שחוקה בצורה יוצא דופן.

סוג: שבילים (Trail) וכבישטח

תמיכה בקשת כף הרגל: ניטרלי

שימוש: לריצה יומיומית

יותר: אחיזה חזקה בשבילים ובכביש. נוחות. מערכת שרוכים נוחה. יפה

פחות: 280 גרם זה לא מעט. אבל ביחס לעובדה שמדובר בנעל שעובדת בשטח, המשקל מתקבל

דרופ: 6 מ"מ (מ-30 ל-24 מ"מ)

רוחב: ממוצע

רכות: מתאימות לאימונים למרתון

מחיר: 499 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג