מבחן שוונג || נעלי ריצה של NIKE מדגם אייר זום פגסוס 35

הבוחן שלנו רץ 120 ק"מ עם הדגם החדש של נייקי Air zoom Pegasus 35 שנוחתת בישראל, עם עיצוב יוצא דופן וסוליה בעלת החזר אנרגיה משופרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 120 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


אם אתם עדיין לא מכירים או שמעתם על סדרת נעלי הריצה של נייקי מדם פגסוס, אז כנראה שלא הייתם כאן ב-35 השנה האחרונות. מדובר בסדרת נעליים שיצאה לאור כאמור לפני למעלה משלושה עשורים תחת השם המחייב לא פחות (פגסוס היה הסוס הלבן בעל הכנפיים במיתולוגיה היוונית) לגברים ולנשים Nike air zoom Pegasus 35. הנעל מיועדת לריצות ואימונים יומיים כמו גם למירוצים, אך מכוונים רק לריצות כביש ומתאימה לקשת רחבה מאוד של מתאמנים – ממתחילים ועד רצים מתקדמים ומקצועיים.

קיבלנו את הנעל למבחן ועם פתיחת האריזה היה ניתן לראות בעין בלתי מזוינת, כי בדגם הנוכחי הושקעו הרבה מאוד חודשי עיצוב. במשך 35 שנות קיומן של נייקי אייר זום פגסוס, הן עברו שינויים טכנולוגיים מפליגים ותמכו במאמצי אימונים של אינספור רצים יומיומיים ואפילו בחלק מהרצים הטובים בעולם למרחקים ארוכים. כשהגיעה העת לעדכן את הנעליים, המעצבים פנו לטובי הספורטאים, כולל לאחד המעריצים הגדולים ביותר של צללית הנעל, הרץ הבריטי הבכיר מו פארח. היה ברור למפתחים ולמעצבי הנעל כי בחלק מהאלמנטים הביצועיים אסור לגעת על מנת לשמור על המורשת והמסורת, ושעל חלקים אחרים בנעל יש לבצע עדכון גרסה טכנולוגי.

עקב הנעל

החלק האחורי של הנעל בסמוך לעקב הינו משופע ומעוצב בצורה שפיצית (ראו תמונה), והוא נועד לתת לנעל מראה אווירודינמי בנוסף למגע העיצובי ויתכן אף שהוא מסייע לדריכה. הכנסת הרגל לנעל קלה, מרופדת ואף נעימה, וזאת לתחושתי בעיקר כי הנעל רחבה קצת יותר מנעליים אחרות. לשונית הנעל הינה גבוהה, מחורצת ומאפשרת אחיזה איתנה על מנת להקל על ההסרה והנעילה שלה. כף הרגל מרגישה מרופדת בתוך הנעל והאחיזה של הנעל יציבה וטובה עוד בטרם הקשירה. שרוכי הנעל דקים מדי והייתי מעדיף שרוכי "ספגטי" עבים יותר המאפשרים קשירה איתנה יותר. השרוכים משתחלים בלולאות ועושה הרושם כי המעצבים הזיזו את החור האחרון (של השרוכים) בכדי שיפתח ויספק גמישות לכף-הרגל. תנועה קדימה ואחורה של כף הרגל, מגלה כי צווארון הנעל (באזור הקרסול) פונה הרחק מהאכילס, דבר המספק נוחות נוספת. דרך אגב את ההערה הטכנית הזו העניק לצוות הפיתוח, כך אני מגלה, מו פארח בעצמו. אכן הרגל בצורה הזו אינה מרגישה "חנוקה" והתנועה של כף הרגל זורמת יותר.

צווארון הנעל פונה הרחק מהאכילס

הסוליה

מדובר ביחידת נייקי זום מקומרת באורך מלא אשר נעשתה בהשראת Nike Zoom Vaporfly 4%. המעצבים שילבו את שתי יחידות כריות האוויר שהופיעו בדגמים הקודמים של נעלי פגסוס, ליחידה אחת, המחקה את הצורה של לוחית סיבי הפחם (הקרבון) המעוקל של נעלי ה-4%. הצורה החדשה מאפשרת שיכוך תגובתי המשפר את המעברים ואת הגמישות. הסוליה בהחלט החזירה אנרגיה במהלך הריצה והרגישו את הקפיציות שלה, ולכן היא קיבלה את התואר כנעל מהירה, למרות שמבחינת משקל היא לא נחשבת קלה באופן מיוחד.

סוליה מחזירת אנרגיה

כשמייצרים דגם של נעל לאורך 35 שנה, חשוב להקפיד לשמור על נתונים טכניים וסגנון מוגדרים ומצד שני חייבים לעדכן ולהתעדכן על מנת להגיש את הצעקה האחרונה מבחינה עיצובית-טכנולוגית. זו משימה לא קלה ולאחר בדיקה גיליתי כי גזרת וחיתוך גפת הרשת נשארו זהים כפי שיש בדגמים הקודמים של הפגסוס, והסוליה האמצעית היא עדיין תערובת של Nike Zoom Air וקצף קושלון. יחד עם זאת, גרסת נעלי הנשים מאופיינת בקצף קושלון רך יותר המותאם במיוחד לכף הרגל הנשית.

סוג: כביש (Road)

מתאים ל: אימונים יום-יומיים

יותר: סוליה בעלת החזר אנרגיה וקפיציות

פחות: שרוכים דקים ופחוסים

דרופ: 10 מ"מ

גובה עקב: 29 מ"מ

גובה קדמת הנעל: 19 מ"מ

רוחב: ממוצע

רכות: גבוהה מאוד

משקל: 263 גרם

מחיר: 550 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג