מבחן שוונג || נעלי קרוספיט של ריבוק מדגם נאנו 6

הבוחן שלנו יפתח שוע, מנהל ומאמן קרוספיט חיפה, יצא לבחון את הדגם החדש של ה-Nano ובדק את הנוחות, הגיוון ויכולת העמידות שלהן - כל תוצאות המבחן לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאז ומתמיד, האתגר של מתאמן הקרוספיט בחיפוש נעליים מתאימות והאתגר של היצרן בייצור נעל הקרוספיט האולטימטיבית היה אחד: גיוון (ורסטיליות), הכוונה היא ליצירת נעליים שתהיינה טובה בכל, ולא תצטיינה בדבר אחד בלבד. המסע של הנאנו-6 (Nano 6) לדורותיו אכן היה ארוך ולא תמיד בקו ישר להצלחה. בעניין הגיוון, מתאמני קרוספיט מעידים כי הנאנו-2 והנאנו-4 היו עבורם נוחות וקלילות יותר לעומת הנאנו-3 והנאנו-5 שהיו קשיחות ועמידות אך כבדות ומסורבלות יותר.

נאנו 6 ריבוק צילום: יח"צ

תחושת יציבות טובה | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בנושא
מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם אייר זום פגסוס 33
מבחן שוונג || שעון גרמין מדגם Forerunner 735XT
מבחן שוונג || סנדלי לונה

שתי תכונות חשובות לא פחות שחשוב היה לי לבדוק הן נוחות הנעליים, הן בשלב הנעילה עצמה והן תוך כדי האימון, ויכולת העמידות שלה לאורך זמן. כי מי רוצה להחליף נעליים כל שלושה חודשים? בכל הנוגע לשלושת התכונות שציינתי- נוחות, גיוון ויכולת עמידות, הנאנו 6 מביאות בשורה חדשה נקודה.

נוחות
הכנסת כף הרגל לנעליים מזכירה את הנאנו 4 בגמישות הדפנות והיא נעימה יותר מהנאנו 5 שהיו קשיחות יותר בשלב הכנסת כף הרגל. ללא ספק ריבוק כבר עשתה כבר שינוי טוב. שילוב של טכנולוגייתanti priction בחלק הפנימי (סיבים מונעי חיכוך) שעוטפים את העקב עד מרכז כף הרגל ובד נושם בחלק החיצוני הקדמי, עוזרים לשמור על כף הרגל רעננה, מה שעוזר לרגליים גם להתאושש טוב יותר בין האימונים.

שטח הפנים מעט רחב יותר מהנאנו 4 ובשילוב עם הבד הנושם והסיבים מונעי חיכוך- כפות הרגליים פשוט לא מזיעות באימון. גם בימים חמים אלה. לכל מי שסובל מהזעה ובעיות היגיינה בכפות הרגליים, זו בשורה של ממש. בהיבט הזה, הנאנו 6 שומרות לדעתי על כף הרגל יותר מכל נעל קרוספיט אחרת עד היום.

עמידות

חידוש טכנולוגי נוסף בחלק הפנימי-מרכזי של הנעל אמור לשמור עליהן לאורך זמן ולמנוע קריסה פנימה תוך כדי שימוש או בלאי כתוצאה לדוגמה מטיפוס על חבל או ריצה בשטח וכדומה. שכבה מכובדת של סיבי קבלר, פטנט שפותח בשנות ה-70 כמציאת תחליף לפלדה בצמיגי מכוניות מירוץ ונהיה נפוץ יותר בעולם בעקבות שימושו באפודי מגן, נמצאת בחלקה הפנים מרכזי של הנעל על מנת לספק הגנה לאורך זמן. גובה העקב אומנם 3 מ"מ, כמו בנאנו 4, אך ניכרת הרגשת צפיפות החומר גבוהה יותר , מה שיגרום לנעל להישמר לאורך זמן ארוך יותר ויספק לנו תמיכה טובה יותר בתרגילי כוח והרמת משקולות.

נאנו 6 ריבוק צילום: יח"צ

שטח הפנים מעט רחב יותר | צילום: יח"צ

אימונים משולבים

כאן באמת מתחילים להרגיש שיש שם מישהו שפשוט חושב על הכל. בכל מה שקשור לניתורים וקפיצות, ההנאה שהרגשנו בנאנו 4 ונעלמה קצת ב-5, חוזרת בנאנו 6 ובגדול. בזמן טיפוס על חבל, סיבי הקבלר בחלק הפנימי, מגדילים את החיכוך אותו אנחנו מחפשים בטיפוס על חבל תוך שמירה על עמידות הנעליים. בזמן הרמת משקולות ותרגילי כוח, "קופסת האצבעות" רחבה יותר והסוליה מעוצבת מחדש (פסים לאורך לעומת קוביות). בנוסף, התמיכה בצידי העקב קשה ומזכירה קצת את התמיכה של הליפטר 2+. שתי תכונות אלו מקנות תחושת יציבות טובה ואכן בעבודה במשקלים בינוניים עד 85% מרגישים יציבות. עדיין, על מנת לשפר את היכולת להרים משקל מירבי בתרגילי הרמת משקולות, עדיף להשתמש בנעלי הרמת משקולות.

"קופסת האצבעות" רחבה יותר והסוליה מעוצבת מחדש | צילום: יח"צ

עד כאן באמת מרגישים שהיצרן שילב את היתרונות של הנאנו 4 והנאנו 5 בתוך הנאנו 6. אבל, כשמגיעים לריצה, כאן הבשורה האמיתית. עם נאנו 6 פשוט כיף, קל ונעים יותר לרוץ. סוליה גמישה, חלק פנימי מרופד, נעל קלה יחסית (290 גר'). דין ריצה עם נעלי נאנו-6 כדין הרמת משקולות. לאימונים משולבים היא הדבר האמיתי. למרחקים בינוניים היא סבירה בהחלט ולאימוני ריצה קלסיים ומרחקים ארוכים, עדיף נעלי ריצה מקצועיות.

לסיכום
אם עד היום בהיסטורית הנאנו של ריבוק חווינו עליות וירידות, הנאנו 6 מהווה עבור אוהבי אימוני הקרוספיט והאימונים המשולבים למיניהם, עלייה משמעותית בחוויית האימון ושיפור הביצועים.

דרופ: 4 מ"מ
משקל: 290.6 גרם (דגם גברים)
מחיר: 550 שקל
ציון שוונג: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דידי הגיב:

    אני מסכים לגמרי שהננו 6 משופרות משמעותית מה-5. קצת מתגעגע ל-4 אבל אין ספק שיש ב 6 המון שיפורים. שווה בהחלט את הכסף! אחלה ביקורת, תודה רבה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג