מדוע יוגה כל כך חשובה לספורטאים?

כיצד יוגה יכולה לשמש עבורכם מכפיל כוח ולשפר את התוצאות בריצה, בשחייה או ברכיבה? מאמנת היוגה עדי היקרי עם העקרונות של התרגול העתיק והיעיל בעולם, אז בואו... תביאו מזרנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מהי יוגה? מה הקשר בין הישגיות ליוגה? מדוע כדאי לכם לתרגל לפחות פעמיים בשבוע? כיצד יוגה יכולה לשמש עבורכם מכפיל כוח ולשפר את התוצאות? האם שאלתם את עצמכם בעבר לפחות חלק מהשאלות הללו? יוגה היא כנראה המדע העתיק ביותר בעולם להתפתחות התודעה האנושית. מי שמתרגל שיטה זו משלב אלמנט פיזי ומנטלי תוך כדי תרגול התנוחות (האסנות), כאשר האדם מתמיד בתרגול היוגה קורה לגופו פלאים – שרירי היציבה שלו מתחזקים, הגוף נעשה גמיש, המערכת החיסונית מתחזקת ורמת הלחץ יורדת.

יוגה הוא מכפיל כוח משמעותי. עדי היקרי | צילום: Erez Rizo-zohar

עוד כתבות יוגה בשוונג
7 תרגילי יוגה פשוטים שחייבים לעשות בסוף האימון
סיימתם רכיבה? פנקו את השרירים ביוגה
חימום יוגיסטי עמוק לפני ריצה

מה שמחזיק את הגוף הפיזי שלנו זו מערכת השלד. תפקידי מערכת השלד, הכוללת את השלד על עצמותיו ומפרקיו, מתבטאים ביצירת יציבות ותמיכה מבנית לרקמות, הגנה על איבריים פנימיים, מאחז לשרירים, עזרה בתנועתיות, מאגר מינרלים ויצור תאי דם. נכון, הפעילות הספורטיבית שאנחנו עושים לרוב מחזקת לנו את מערכת השלד, אך האם אנחנו עושים זאת נכון?

בוא נדבר רגע על מערכת השלד שלכם. כספורטאים, כל אחד בענפו, אנחנו נוטים לחזק אזורים מסוימים בגוף ואילו אזורים אחרים נשארים לגמרי מוזנחים, כך שיתכן שסיימתם טריאתלון, איש ברזל, רצתם מרתון או אולטראמרתון ואתם מרגישים שגופכם חזק והתודעה שלכם יודעת לפרוץ גבולות. ובכל זאת, יש רגעים רבים בהם אינכם מסוגלים להתכופף מבלי שייתפס לכם הגב או לשבת ישיבה מזרחית פשוטה פחות מדקה עם גב ישר ועמוד שידרה מתוח, ממש נכים בעודנו חיים.

צ פ ו | טעימה קצרה מיתרונות היוגה

הגוף שלנו הוא הכלי שמנגיש לנו את מירב האפשרויות ביקום הפיזי הזה, אם לא נדאג לטפל בו, כמו פרח זוהר הוא יקמול. האם זה מה שרציתם עבורכם? האם לזה ייחלתם כשבחרתם בספורט שבחרתם? אני מניחה שלא, ואתם בוודאי יודעים שלא. לכן, תרגול יוגה הוא הפתרון עבורכם ליצירת איזון מלא בכל אברי גופכם, לחזק אתכם ואת מערכת השלד שלכם ולעמוד בכל קו זינוק בגב זקוף, חזק, בריא וחיוני.

מפגש עם שרירים שמעולם לא הכרתם

היוגה תשמש עבורכם מכפיל כוח משמעותי, כל תנוחה עובדת על חיזוק אזור מסוים בגוף, השהות בכל תנוחה תאפשר לכם להכיר כל שריר בגופכם. לראשונה בתרגול אתם תחשפו לשרירים שמעולם לא פגשתם אתם תחזקו ותאריכו את שרירי הליבה שלכם, אלו המייצבים את השלד, מה שיאפשר לשרירי הגפיים להגיע לטווחי תנועה ארוכים יותר. מרכז יציב וחזק יוצר עמוד שידרה תומך וזקוף שמאפשר מרווח בין החוליות ובכך מאפשר לדיסקים שבין החוליות לבצע את תפקידם כבולמי זעזועים כראוי. חלום של כל ספורטאי.

לכן, אם חשבתם בעבר להתחיל לתרגל יוגה או לא, הפסיקו לחשוב, פנו עבורכם את הזמן הזה ביום ושבו לתרגל. למדו את התנוחות שיחזקו את גופכם, התמידו בהן ומיד תראו שיפור משמעותי – ויותר חשוב, תחוו ותרגישו שיפור משמעותי. תרגול היוגה ייצור לכם מרכז חזק, שרירים ארוכים ועמוד שדרה תומך שיתבטאו בסופו של דבר ביציבה שלכם וכשהיא נכונה ומאוזנת מתאפשרת לנו הספורטאים תנועה יעילה יותר ושימוש יעיל יותר במאגרי האנרגיה, בדיוק כל הדברים שספורטאי צריך כדי להביא את עצמו לתוצאה טובה יותר משמעותית, בקו הסיום. במאמר הבא, נכנס קצת יותר ליתרונות היוגה לספורטאי הסבולת, יש למה לצפות.
תתחילו לתרגל.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג