ציונות ספורטיבית: כיצד הספורט יכול להציג את ישראל באופן חיובי בעולם?

סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון פועלים למיתוג ישראל באור חיובי בעולם, בעזרת מאמני ספורט שיגיעו לארץ ויכתבו על החוויה שלהם ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך ניתן למתג את ישראל באופן חיובי בעולם? זו השאלה עליה חשבו סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב שפועלים בהתנדבות כחלק מתכנית סטודנטיאלית למנהיגות בדיפלומטיה ציבורית בשם StandWithUs Fellowship. הרעיון שהם העלו, נבע מתוך ההבנה כי ישראל מוצגת פעמים רבות ברחבי העולם באופן שלילי ומטעה והם שואפים למתג את מדינת ישראל כמדינה מודרנית, רב-תרבותית, אותנטית וייחודית בקרב מיליוני משתמשים ברשתות החברתיות. על מנת להשיג יעד זה הם בחרו לשלב בין כוחן של הרשתות החברתיות והספורט לבין יופייה וייחודה של ישראל.

אורן פרנקל שמרכז את הפרויקט יחד עם עוד 24 מחבריו לספסל ללימודים, יזמו את הפרויקט המזמין מדריכי כושר וספורט נחשבים בעולם לביקור בארץ, אשר ישתפו בחוויה את עשרות אלפי העוקבים שלהם. שם הפרויקט שלהם הוא FiTogether ומדריכי הכושר שינחתו בישראל מענפי ספורט שונים (קרוספיט, יוגה, פילאטיס ועוד) אשר מוכרים ברחבי העולם ובעלי מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם). במהלך שהותם בארץ הם יחשפו למדינת ישראל על כלל גווניה דרך הבריאות, הספורט והכושר. המשתתפים יבקרו במקומות המיוחדים והמדהימים שיש לישראל להציע מנופי ירושלים, דרך ים המלח ועד חיי הלילה הייחודים של תל אביב, כל זה תוך שימת דגש על חשיפת מדריכי הכושר לתרבות הספורט והכושר הענפה בארץ, מוקדי אימון מרכזיים ואושיות ספורט נבחרות. בסוף המהלך משתתפי הפרויקט יפרסמו את החוויות שהם עברו בישראל ברשתות החברתיות בהם הם פועלים, במטרה להגיע לחשיפה מרבית של הפרויקט בפני קהל יעד צעיר, אשר מהווה את דור העתיד של עולמנו, ולאו דווקא מכיר את ישראל או אף מחזיק בדימוי שלילי שלה.

כסטודנטים מתנדבים, מתוך מסירות ואמונה בפרויקט הזה, הם לקחו על עצמם את האחריות לגייס את המשתתפים, משאבים, ניהול המדיה החברתית ויצירת תוכן שיקרב את הספורטאים בחו"ל לארץ וייצור טיול שלא יוכלו לשכוח. הם חושבים כי החשיפה החיובית שיביא הפרויקט תשים את מדינת ישראל על המפה התרבותית העולמית ותהווה תרומה משמעותית לשיפור תדמית ישראל בעולם.

הנה חמשת מדריכי הכושר שיגיעו לישראל:

1. אמילי אבוט

גיל: 29
גובה: 1.70 מטר
משקל: 71 קילו
מי אני? לאחר ארבע הופעות ב"CrossFit Games" הפכה אמילי אבוט לספורטאית מרכזית בתחום שצמחה ממערב קנדה. הקריירה הספורטיבית של אמילי התחילה בתור שחקנית כדורסל בקולג' ומשם התגלגלה להתאמן ולהתמחות בקרוספיט משנת 2012. היא זכתה בתחרות האזורית של מערב קנדה כבר בשנת 2014 בהופעתה הראשונה והגיע לGames כארבע פעמים עם ההישג המרשים ביותר בשנת 2015 כשהעפילה למקום השמיני בדירוג העולמי. אמילי ממשיכה לעסוק בספורט ולאמן בקלגרי, אלברטה לצד פרויקטים נוספים כמו השתתפות במשלחת FITogether.

2. ברנדן מאיירס

גיל: 25
גובה: 1.83
משקל: 94
מי אני? ברנדן מאיירס מגיע מפלורידה לאחר ששיחק כחמש שנים פוטבול מקצועי בקולג'. שם לעצמו למטרה ללמד אנשים לבצע תרגילים בצורה מיטבית דרך סרטונים מנחים עם תכניות אימון למטרות ספציפיות דרך המותג האישי שלו. התמיד לאורך השנים בצבירת קהל רב המגיע לכמעט 3 מיליון אנשים במטרה לחבר את העוקבים שלו דרך פעילות גופנית ולהתגבר על הקושי של לבצע שינוי מנטלי ופיזי יחד. מאמין בספורט ככלי להתפתחות גופנית ומנטלית כאחד.

3. אוסטין דונהאם

גיל: 22
גובה: 1.77
משקל: 77 קילו
מי אני? אוסטין דנהאם גדל בארה"ב עם התשוקה לתרבות הכושר והרצון לעזור לאנשים להוציא מעצמם את המקסימום. כאשר היה בן 18 התחיל תכנית המשלבת בין קצונה ולימודים אקדמיים והתחיל להעלות סרטונים המחנכים לאורח חיים ספורטיבי וכיצד לבצע תרגילים נכון. הוא יצר את המותג האישי שלו והעלאה סרטונים המגיעים למיליוני צפיות. כיום ממשיך להתמיד בחינוך לכושר עם חבריו למשלחת FITogether.

4. חורחה רוסאדו

גיל: 25
גובה: 1.65
משקל: 90
מי אני? חורחה רוסאדו הגיע לארה"ב מפורטו ריקו, הוא מאמן ומתחרה בתחום הרמת המשקולות ופיתוח גוף שהתחיל את דרכו בגיל 17 במספר תחומי אתלטיקה אך בעיקר בבייסבול. את אימוני הכוח התחיל כדי לשפר את החבטה שלו ובמהירות התאהב ברעיון של עיצוב הגוף דרך בניית כוח. משנת 2012 התחרה בתחרויות בניית גוף וקטף מקומות ראשון ושני במספר קטגוריות במקביל בשנת 2014 התחל להתחרות בהרמת משקולות וגם שם לקח מדליות זהב כסף וערד בתחרות האזורית של פלורידה. חורחה ממשיך להתחרות גם היום ולפתח את המותג שלו כדי ללמד ולחנך אנשים להתאמן נכון ולהגיע להישגים אישיים מקסימליים.

5. בריאן דקוסטה

גיל: 26
גובה: 1.75
משקל: 89
מי אני? בריאן דקוסטה התחיל את חייו הספורטיביים בתקופת התיכון אך התחיל להתרחק מעולם זה לאחר שסבל מהפרעת אכילה קשה אשר לקח לו זמן רב להתגבר עליה במיוחד כשעבד בעבודה משעממת שעות ארוכות במהלך היום ולא שמר מספיק על תפריט נכון ואורח חיים ספורטיבי עד שלקח את עצמו בידיים והאמין שהוא יכול להוציא מעצמו יותר וכך עשה. עזב את העבודה ופיתח את שיטת האימון האישית שלו והתחרה בפיתוח גוף. כיום הוא בעל המותג האישי שלו ומאמן באזור לוס אנג'לס בשיטה שאותה פיתח בעצמו.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג