מה ליאור זך-מאור עשה כשגילה ששלדת האופניים שלו נשברה רגע לפני איירונמן דרום אפריקה?

כשנחת המאמן ליאור זך-מאור באיירונמן דרום אפריקה, הוא גילה שמישהו עשה "עבודה" ממש טובה וריסק את המזוודה עם האופניים שלו. מכאן הוא התחיל להפוך עולמות ולנסות להפוך לימון ללימונדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יום שני לפני שבוע בצהריים. אני פותח את המזוודה של האופניים במלון בפורט אליזבת לקראת איירונמן דרום אפריקה ומגלה את הדבר שאתה הכי חושש ממנו כשאתה נוסע לעשות איירונמן בחו"ל. השלדה של האופניים שלי מרוסקת לחתיכות. יומיים לפני כן ארזתי את האופניים ביחד עם חבר טוב. מזוודה קצה. אריזה קצת מורכבת עם השינויים והתוספות שיש לי על האופניים. ארזנו בנחת. עטפנו את מה שהיה צריך. פרקנו מה שהיה עדיף לפרק.

השלדה המעוכה | צילומים: באדיבות ליאור זך-מאור

שוד ושבר.
לפי איך שזה נראה האופניים נפלו/נזרקו מכבש המטוס או שהמלגזה דרסה אותם.
שלדה שבורה ומעוכה בכמה מקומות.

מישהו עשה "עבודה" ממש טובה.
לא משהו שרואים כל יום.

כמה ימים לזינוק.

שלדת קצה שניזוקה והלכה לעולמה.
זאת שהיתה איתי בכמה וכמה תחרויות ארוכות באירופה וגם בשתי אליפויות עולם.
אופניים ששיפצרתי ושיפרתי עם השנים ובמיוחד בחודשים האחרונים לקראת התחרות הזאת.
מה לא עשיתי בשבילם.
כדי שיהיו טובים אליי ביום התחרות.

זה לקח בערך 20 שניות עד שהפנמתי את המצב ו-"נפרדתי" מהשלדה שכל כך אהבתי.
טלי שיינברג ואני התחלנו לבחון חלופות.

לבקש מ-CTC טרק ישראל שיפעילו קשרים באמריקה, שינחו/יבקשו מטרק דרום אפריקה לארגן לי שלדה לארג' אחרת.
לארגן שלדה מהארץ.
להלוות ולהטיס לכאן ספיד קונספט לארג' מאחד החברים בארץ.

ווטסאפ עם תמונות של הנזק ל- CTC טרק ישראל.
תנסו להפעיל בבקשה את קשריכם בוויסקונסין שיפעילו את טרק דרום אפריקה ויבקשו מהם לארגן לי שלדה לארג' חלופית.
ברור-סגור.
ממתינים שהאמריקאים יתעוררו ומתחילים לטפל.

ווטסאפ עם תמונות של הנזק לחבר ישראלי-דרום אפריקאי שבדיוק נמצא ביוהנסבורג ואולי יכול להפעיל חברים מקומיים.
ברור-סגור.
בודק ומעדכן.

ווטסאפ עם תמונות של הנזק לכמה חברים טובים בארץ-אולי יהיה להם רעיון טוב שאני לא חשבתי עליו מכאן.
ברור-סגור.
בודקים אפשרויות מכאן.
תפעיל אותנו.
תגיד מה צריך.
לאן לנסוע?
מה להביא למי?

נראה שהאופניים נפלו או נזרקו מכבש המטוס

ולא אחד.
הרבה חברים טובים שכולם נתרמו לסייע בכל מה שצריך מהשנייה הראשונה.

ווטסאפ עם תמונות של הנזק לכמה חברים-ספורטאים מהקבוצה שאמורים להגיע לכאן בימים הקרובים.
ברור-סגור.
תגיד מה צריך שנביא איתנו?
מאיפה ולאן?

לאח שלי יש ספיד במידה שלך?
להתחיל לארוז אותם לכיוונך?

ווטסאפ עם תמונות של הנזק לאיש שאחראי על תנוחת הרכיבה שלי כבר המון שנים.
בינתיים הנה קובץ המידות שלך.
אולי תצטרך אותו בהמשך.
תגיד במה אני עוד יכול לסייע מכאן.

ווטסאפ עם תמונות של הנזק לסוכנת הנסיעות.
ברור-סגור.
מתחילה לטפל.

ווטסאפ עם תמונות לסוכן הביטוח שלנו.
ברור-סגור.
מתחיל לטפל.

היה צריך להטיס קרטון אופניים

כדי לא לשבת בחיבוק ידיים עד שהאמריקאים יתעוררו החלטנו לקפוץ למפיץ המקומי של טרק.
כשפתחתי את המזוודה והם ראו את הנזק הם החווירו.

אחרי שתי דקות אחד הבעלים כבר החזיק ביד שלדת ספיד קונספט והציע לי להשתמש בה לתחרות ואז להחזיר אותה.
כנראה שלא רק בארץ השירות של טרק הוא כזה.

הבעיה היחידה שהיא היתה במידה מדיום.
במקביל הם בדקו איפה יש שלדה לארג' בדרום אפריקה, אבל אז הסתבר שאין. אוקיי. צריך להטיס אופניים/שלדה מהארץ.

אבל איך לעזאזל נפרק את כל החלקים והמכלולים ונרכיב אותם על שלדה מהארץ באופן ובאיכות מספקת?
טלפון לחבר-מכונאי.
תבדוק רגע אם אתה יכול להתפנות לכמה ימים ולקפוץ לכאן.
ברור-סגור.
אם צריך מגיע ומרכיב לך הכל.

דיברתי עם המנהל של החנות המקומית ושאלתי אותו האם יוכלו לעשות לי את העבודה במידה ואני מארגן שלדה מהארץ. הוא ענה שברור ובסוף הבנו שזאת החלופה שהולכים עליה.

מבצע סבתא.

יש שלדה לארג' בטרק תל אביב.
חבר אחד יאסוף אותה משם ויכין אותה להטסה.
יעביר בשדה התעופה לחבר אחר שממריא לכאן עוד מעט וכבר לא יספיק להגיע לתל אביב.
במקביל חברה אחרת מוודאה שכל חברות התעופה יאשרו לו להטיס קרטון אופניים נוסף.

אני מוקף באנשים הנכונים

יום שלישי האחרון בצהריים.
בערך יממה אחרי שפתחתי את המזוודה וגיליתי את מה שגיליתי.

בדרך לחנות המקומית עם השלדה בידיי.
הם היו בשוק.
בתוך דרום אפריקה אנחנו לא מצליחים לארגן שלדה ביממה.
אתה ארגנת אחת מישראל.
בטוח יש לך חברים טובים ויחסים טובים עם טרק ישראל.
צודקים.

יום רביעי האחרון בצהריים.
טלי ואני כבר בני בית בחנות המקומית.
האופניים מורכבים ומכוונים למידות שלי הכי טוב שאפשר.
הכי קרוב למקור שהצלחנו.

רכיבת מבחן קצרה בחניה.
תודות ופרידות בחנות המקומית שכבר מרגישה לי קצת כמו טרק משמר העמק.

שעתיים מאוחר יותר אני כבר אחרי רכיבה של 50 ק"מ על מסלול התחרות.

אני לא בטוח מה אני חושב על הצביעה הזאת.
אני לא משוכנע שהספיד בוקס הכחולה שלי משתלבת כל כך טוב.

מה שאני כן בטוח זה שאני מוקף באנשים הנכונים.
מכל הבחינות.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • SAV הגיב:

    הכתבה הכי טובה שלך עד היום…

  • אבי הגיב:

    איזה יופי, ממש עושה טוב על הלב לראות שיש כאלה אנשים טובים, ובטח כשהם מקיפים אותך..
    אז שאלה אחת פשוטה- למה לעזאזל לא לפרגן להם ולציין את שמותיהם?!
    (לא יכול להיות שכולם לא רצו שתכתוב כאן את שמם..)
    מי החבר הטוב הזה שרץ וארז את השלדה ואז רץ לנתב"ג לתת לעוד חבר טוב שטס עם שני הקרטונים??
    מי התותחית שסידרה שיסדרו להוא לטוס עם שני הקרטונים?
    מילא שמכל טור שלך עולים תמיד ריחות חריפים של שחצנות ומלאות עצמית מוגזמים, עכשיו כשאתה בא לתאר מבצע לוגיסטי כזה לחוץ בזמן שמורכב מהרבה אנשים שבעצם הצילו לך את התחרות, אתה גם לא יכול לציין את שמותיהם לפחות, או במקום רק תמונות שלך ושל עצמך מן הראוי היה להצטלם למשל עם כל צוות החנות שם, אלו שעזרו לך כל כך. או עם טלי והחבר הטוב שהביא לך את השלדה בקרטון נוסף..
    יפה שהצלחת לצאת מעצמך קצת ולתת "סוג של" פרגון לאחרים אבל, יש לך עוד לאן להתקדם עם ה"איך"..
    תחשוב על זה, תמיד עוד יש לאן להשתפר.

    1. גיא הגיב:

      אבי – איזה תגובה שאפו.
      ליאור בהצלחה .
      כבר לא יכול לחכות לקרוא שוב את הסיכום שבטוח יכלול : " רכיבה סבירה של 4:53 , דוקא הרגשתי טוב אבל כנראה זה מה שהבינוניות שלי הצליחה ליצר … מילא "

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג