דעה || מחאת הקוטג' של הרצים

אולי זו מחאת הקוטג', אבל אברום בורג לא מוכן לשלם בשביל אישור רפואי עבור ריצה. המסר שלו הוא כזה, "אם המכון של קופת חולים לא נראה לאנשי מטרד הבריאות ואיגוד האתלטיקה, אז תסדרו את זה ביניכם וצאו לי מהכיס". מה אתם חושבים על זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה
ריצה

זה היה רק צפוי שהמוות הטראגי במרתון תל אביב ועמדת בית משפט השלום ייצרו פה גיהנום מנהלי ומחטפים כספיים חמדניים ואכן לא התאכזבנו. הנה תקציר העלילה נכון לעכשיו.

50276.1החלטתי שלא ארוץ השנה הרבה מרוצים. חצי מרתון אחד, כמה עשיריות וזהו. לכן בלב שמח נרשמתי לחצי מרתון בית שאן. מרוץ ותיק ואהוב, למרות מגבלותיו, בשל מגבלותיו. נרשמתי בזמן ושילמתי 150 שקל טבין ותקלין. מתחת לטבלת המחירים הופיע שורה תמימה, ״כל נרשם מחויב להציג בדיקה ארגומטרית בתוקף מאחת מהתחנות המאושרות, המופיעות בקישור זה…״.

צאו לי מהכיס
לא לחצתי על הלינק כי יש עוד הרבה זמן עד המרוץ. הרי רק התחילה העונה בקושי עשינו 8 פעמים 800, או "פירמידה קטומה", הטמפו עוד לא בקצב והארוכות רק מתחילות להצטבר. אז מה בוער. חברי לקבוצה, בניגדו לי הציצו ונפגעו. הם נכנסו פנימה והודיעו "זה לא כל כך פשוט". מסתבר שתחנות מאושרות הן בכלל תחנות מעושרות. מדובר בכל מיני מרפאות ספורט שעולות ממון רב. התקשרתי לכמה מהן והסכומים לא ירדו מ-350 שקל. או במלים אחרות מרוץ בית שאן החביב הולך לעלות לי 500 שקל. וזה עוד לפני הדלק (והסיוע הפסיכולוגי שאזקק לו אחרי קבלת התוצאות).

אבל רגע. הרי לא מזמן רצתי במרתון בפאריס וגם הם ביקשו ממני אישור רופא. אז הלכתי לקופת החולים שלי. עשו לי שם בדיקה לתפארת שעלתה גרושים. עם התוצאות הלכתי לרופא המשפחה שחתם על הטופס וכל השאר דבש וקרואסונים. אז למה קופת חולים לא טובה? תהיתי. ׳אה, זה החוק". אמר לי אחד. "מה פתאום זה האיגוד", טען השני. "אנחנו? מה פתאום – זה משרד הבריאות". סיבוב נוסף בין העסקנים לפראיירים יצא לדרך.

מרתון תל אביב | צילום: רונן טופלברג

מרתון תל אביב | צילום: רונן טופלברג

אני אוהב מאד את "התחנה המאושרת" שלי. את ד״ר יוני ירום במדיקס. אני צריך אותו כדי לנתח את הריצה והיכולות, כדי לדעת מה הדופק הנכון ומה היא בדיוק נקודת האיזון של חומצת החלב, ולמפות בדיוק את הפער בין יכולות הלב לכוחות הרגליים. בלעדיו הריצה שלי היתה נראית אחרת לגמרי. אני משוכנע שלכל אחד יש את ה"יוני ירום" שלו. בשביל חכמתו וידיעותיו אני מוכן לשלם הון. אבל בשביל אישור רפואי לריצה אני לא מוכן לשלם. בשביל זה יש לי ביטוח בריאות ובשביל זה אני חבר קופת חולים. ואם המכון של קופת חולים לא נראה לכם אנשי מטרד הבריאות ואיגוד האתלטיקה, אז תסדרו את זה ביניכם וצאו לי מהכיס.

מחאת הרצים
פניתי לעופר שלח. הח״כ הטוב שבין הרצים והרץ הטוב שבין הח״כים ואיש טוב מאד מצד עצמו. אחסוך לכם את התכתובת, השורה התחתונה שלו היא שאנחנו צודקים וזה הזמן ל"מחאת רצים". הוא צודק, זה עבד בקוטג׳, ובסלולארי. זה קורה עכשו במחירי הכרטיסים למשחקי הכדורגל. ורק אנחנו נשלם את כל המחיר המופקע? אין מצב. סוף סוף יש פה ענף ספורט עממי מתפתח, נפלא, עמוק וגם אותו תהרגו עם כסת"ח, בירוקרטיה וחמדנות? לא בא בחשבון.

אז המאמר הזה מזמין אתכם למחות. כל אחת ואחד בדרכו וכולנו ביחד. כדי להעביר מסר לכל הפקידים ממשרד הבריאות ומאיגוד האתלטיקה. אם אתם לא רוצים לשנות את הרגולציה המכסתחת אנחנו לא רוצים לרוץ איתכם. לכל מרוץ אפשר לארגן מרוץ חלופי והיו דברים מעולם. ואם תהיה עונה אחת בלי מרוצים מטעם, אולי תבינו סוף סוף שאנחנו רצים אבל לא מטומטמים. ובסוף, אם ההוראה המרושעת לא תשתנה אולי אשקול לגייס כמה שיותר רצים, לבוא לבית שאן עם חולצות בולטות ולרוץ… נגד הכיוון!

חשוב לציין שתי הערות:
1. פסק הדין הנ"ל בעניין מרתון תל אביב התייחס אך ורק למקרה של מרתון תל אביב ולמרחקים של חצי מרתון ומרתון. פסק הדין לא נגע למרוצים קצרים יותר מחצי מרתון.

2. חוק הספורט מחייב משתתפים בתחרויות המאורגנות על ידי איגודי ספורט או התאחדויות ספורט, בביטוח ובבדיקה רפואית לפי חוק הספורט.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ליאור הגיב:

    כל מילה בסלע.
    מצעו עוד מחלבה לסחוט מאיתנו כספים.
    אשמח לשמוע על התפתחויות לחיוב, וכן להשתתף במחאה.

  • אורי הגיב:

    צודק בכל מילה….(בעיקר במילים על עופר שלח)
    אני מודה שכבר עשיתי את הבדיקה כי דרשו אותה למירוץ "סובב עמק" שרק רוצים לעמוד בתנאים שנקבעו ע"י בית השמפט ואני לרגע לא מאשים את שי המארגן אבל מה בדיוק הבדיקה הנ"ל תתרום?
    מה ייקרה אם חס וחלילה ייפגע אדם שכן נבדק ואושר?
    יש פה ריח חריף של כיסוי תחת

  • יהב הגיב:

    כתבה טובה , ברור שמדובר בכסת"ח נטו.
    גם הבדיקה האגומטרית מהווה מדד למאמץ הקרדיאלי (ונשימתי בבדיקה יותר מקצועית) בלבד..
    מה עם הסיכון הגדול קיים גם בהתייבשות , התעלפות וכו'

  • אלון הגיב:

    בדקתם באסותא? לדעתי אפשר לערוך את הבדיקה עם הפניית רופא משפחה בלבד (קופ"ח מכבי).

    1. נורית הגיב:

      גם במכבי שירותי בריאות חל איסור על רופא המשפחה לחתום על הטופס שהנפיקו "ריצת הלילה של תל אביב" וזאת אחרי שביצעתי בדיקה אrגומטרית במכון פרטי בתשלום בסך 180 ש"ח (כי המכון של אסותא/מכבי אינו מאשר כשירות לספורט). שאלתי את הרופא מי אמור לערוב לבריאותי ולכשירותי אם לא רופא המשפחה? התשובה שקיבלתי הייתה לפנות לרופא "עצמאי" , כלומר לשלם כסף לאדם זר שאינו מכיר אותי ואת גופי רק בכדי לקבל את חתימתו. האם זה מה שיהיה בכל המירוצים מעתה והלאה ? מתסכל …

  • יונה הגיב:

    לקופ"ח כללית יש דיל עם המכונים- 50 שקל בלי הפניה בלי כלום. עכשיו עשיתי בדיקה במכון של מכבי חיפה בחוף הכרמל, כסת"ח אבל 50 שקל לא יהרגו אותנו פעם בשנה.

  • ליאת הגיב:

    המכונים של מכבי/אסותא לא תקפים עבור אישור???

  • ליאת הגיב:

    המכונים של מכבי/אסותא לא תקפים עבור אישור???

  • עמי הגיב:

    דיברתי עם רותי, המייל שלה נמצא באתר המירוץ של "עמק המעיינות", והבנתי ממנה שכל אישור רפואי מרופא יתקבל, לא רק בדיקה ארגומטרית ! גם אני עברתי בדיקה עבור "סובב עמק" והיא כמובן תקפה לכל מרוץ אחר למשך שנה. המחיר אגב היה 190 ש"ח כאשר קופ"ח מכבי מחזירה 80 ש"ח. לא מעט אבל גם לא 350 ש"ח.

  • איתן טופר הגיב:

    בדיקות כשירות רגילות בקןפ"ח לא מספקות. לפני כל מאמץ יתר כמו ספורט EXTREME יש להוועץ במומחה . יש צורך בהכנה מתאימה , לכן כמו בכל בעיה לא שיגרתית רצוי לפנות למקצוען ולא להסתפק בנייר…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג