הריצה באופנה: האביזרים, הביגוד והציוד לרצים ורצות טרנדיים

אופנת הספורט היא אחד הדברים החמים שיש, זו הסיבה שניתן לראות ספורטאים חובבים מסתובבים עם הביגוד או הציוד הספורטיבי שלהם גם בשעות הפנאי. אז מה בעצם רצים ורצות טרנדיים מחזיקים בארון שלהם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שיותר ויותר אנשים מצטרפים לקהילת הרצים. מסלולי הריצה גדושים ברצים מכל המינים ומכל הגילאים שרצים למרחקים שונים. ככל שעולם הריצה התפתח כך גם התפתחה תעשייה שלמה של אופנה וריצה. אם בעבר הלא רחוק כל שנדרש מאתנו זה נעלי ריצה סבירות ובגדים שבמקרה הטוב קראנו להם "בגדי ספורט" ובמקרה הרע "משהו נח ללבוש", הרי שהיום אנחנו לא ממש מסתפקים בחולצת כותנה מסיום טירונות או טייץ פשוט מחנות בגדים רגילה.

רצים שונים ומגוונים מחפשים אביזרים שונים ומגוונים | צילום: יעל לביא

מספיק לצאת לכל פארק או מסלול בסופי השבוע או להירשם למרוץ, כדי להבחין איך הרצים נהיו יפים ומדוגמים יותר. ההשקעה נכרת בצבעוניות, בבדים מנדפים, בהתאמות הביגוד לשאר התוספות שאנו משתמשים בריצה והרי קבלתם מסלול ריצה שהפך ללא פחות ממסלול דוגמנות. מותגי הספורט הגדולים כמובן לא נשארו אדישים ובהחלט הפכו מחברות שרק מספקות בגדי ספורט נוחים לחברות אופנה לכל דבר ועניין. אז איפה עולם הריצה והאופנה נפגשים?

אביזרים הנמצאים על הראש

כובע: אם נתחיל מהראש אז כובעים זה פשוט חובה, במיוחד במדינה חמה כמו שלנו. חוץ מהתגוננות מפני השמש הרי שהכובע גם פותר את עניין הזיעה שזולגת לתוך העיניים. כמובן שהסטנדרט הפך להיות כזה שהכובע חייב להיות מנדף זיעה ובצבע תואם לשאר חליפת הריצה באותו יום.

וויזור: כמובן יש את הוויזור שהינו כובע לכל דבר, רק ללא החלק העליון כלומר רק מצחיה. פריט זה הפך לאפנתי לא פחות מהכובע ומאוד אהוד בקרב רצים.

אהוד בקרב הרצים. וויזור

כיסוי ראש: ומה עם נשים שומרות מסורת? גם להן יש פתרונות אופנתיים ויצירתיים. כיום יש להן כיסויי ראש הנראים כבנדנה מדליקה המנדפת זיעה וכך משלימה לוק ספורטיבי להפליא.

בנדנה: מתאימה לגברים שרוצים למנוע מהזיעה לגלוש לעיניים שגילו את הבנדנות המנדפות ומשתמשים בהן כמגן זיעה אופנתי. הבנדנות מתאים גם לנשים מסורתיות.

משקפי שמש: בתחום משקפי השמש, השמים הם הגבול. אם פעם משקף היה אמור בסך הכל להגן על על עיננו מפני השמש החזקה, היום מדובר בפריט אופנתי והרצים משקיעים כסף בבחירת משקפיים טובים, נוחים ובעלי עדשות משוכללות. בנוסף לכל זה, הן גם צריכות להראות מצוין בתמונות. קיימים גם משקפי ריצה המשנים את גוון העדשה בהתאם לעוצמת השמש כך שגם אם אין שמש חזקה, הן הופכות לבהירות ועדין יכולות לשמש אותנו לריצה ללא הפרעה.

פלג גוף עליון

חולצות: היום אנו כבר לא מתפשרים על פחות מגופיות וחולצות מנדפות אך עם השנים, החולצות, שבסך הכל היו אמורות להוות כיסוי לפלג גופנו העליון, הפכו לפריט שהכי נראה לעין ולכן רצים רבים משקיעים המון מאמץ כדי למצוא את החולצה המושלמת, בגזרה המחמיאה (בכל זאת, צריך להראות טוב בתמונות) ואלו שיתאימו לשאר פריטי הריצה. שימו לב, שהיום החולצות נהיו יצירתיות במיוחד כשסופרמן או וונדר וומן מככבים גם הם כחולצות לגיטמיות לריצה (ואולי אף לתחושה שבאמת אנחנו כאלו).

חלק מהרצים לובשים את חולצת המרוץ, אבל הרוב באים עם החולצה הנוחה להם

שרוולונים: על כל זה, התווספו השרוולונים שבמקור נועדו לתת הגנה בפני קור לאלו שאינם מעוניינים ללבוש חולצה ארוכה, אך גם הם הפכו עם השנים לפריט של רצים מעודכני סטייל.

מגן זיעה: עוד פריט אופנתי שעושה לאחרונה קאמבק משנות ה 80-90 הוא המגן זיעה ליד wrist band, כי בחום והלחות בארץ, כל פריט שיוכל להיות לעזר בניגוב הזיעה הרי הוא מבורך.

שעון ריצה: אין ספק שאחד מפריטי האופנה המבוקשים על ידי הרצים הפך להיות שעון ריצה. מה שפעם היה "רק שעון", הפך למוצר כמעט הכרחי לכל הרצים. כיום, מותגי השעונים השכילו לייצר שעונים גם משוכללים אך גם מעוצבים ויפים לכל המינים. יש רצים המוסיפים רצועות בשלל צבעים, כך שתהיה התאמה מלאה לשאר הביגוד.

תכשיטים: מעבר לפרטי לבוש, יש גם תכשיטים אופנתיים מעודדי מוטיבציה שהפכו להיות יקרים לליבם של הרצים ולרב נרכשים כמתנה לרצים שזה עתה סיימו מרוץ או מרחק חדש.

תיקים: עוד פריט אופנה ששייך לרצים, למרות שהרבה לא מתרברבים בו זה תחום התיקים. לא מדובר בתיקי ריצה אלא תיקים לסחיבת הציוד לפני ואחרי האימון והם חייבים היום להיות סופר אופנתיים, גדולים, נוחים עם מקום לבקבוקים, מזון ושאר האקססוריז הנלווים

פלג גוף תחתון

טייצים: בפלג הגוף התחתון רואים די בבירור איך כל אחד מאמץ לעצמו סטייל אופנתי משלו שנגזר מנוחות. יש את הרצים שלעד ידגלו בטייצים צמודים (בכל האורכים) ויש את אלו שסולדים מכך כל מיני סיבות ולכן יעברו למכנסונים או כל דבר אחר מאוורר ומנדף. לכך יש להוסיף כי הטייץ נחלץ כמו כל דבר לשלושה חלקים: יש את הארוכים המתאימים לחורף, יש את הטייצים שמגיעים עד הברך ונועדו לעונות מעבר ויש כמובן את הנפוצים ביותר והם הטייצים הקצרים.

חצאיות ריצה: חצאיות ריצה כבר הפכו לפריט אופנתי בקרב הרצות כאשר מתחתן מבצבץ טייץ למניעת שפשפות. יחד עם זאת רוב רובן של הרצות בישראל עדיין לובשות טייצים ולא חצאיות.

תחליף ראוי לטייץ אך מעט מאוד רצות איתה. חצאית ריצה

שמלות ריצה: חידוש נוסף בעולם הריצה הנשי הוא שמלות הריצה, העשויות מבד קל ומנדף זיעה, בגזרה קצרה ולא הדוקה מדי לגוף, שמבטיחה תנועה חופשית.

גרבי לחץ: גם בפלג הגוף התחתון לא פסחה האופנה רק שהפעם מדובר בגרבי לחץ. במקור, השימוש בהם היה עבור זרימת דם טובה יותר ברגליים, מניעת פציעות והתאוששות טובה יותר אך אנו רואים שיש רצים שפשוט משתמשים בהם כמחמם לשוק במקום מכנס ארוך וכך הפכו עם הזמן לפריט אופנתי שיש להתאימו לחולצה, לכובע ולשאר פרטי הלבוש.

נעלי ריצה

אין רץ שלא יספר לך ש"העיקר הנוחות" ו"מה זה משנה איך זה נראה". מה שקורה בפועל הוא כמובן ענין אחר לגמרי, שכן כאשר רצים רוכשים נעליים הם כן ימנעו פעמים רבות מלרכוש דגם אם אינו בצבע שהולם אותם או אהוב עליהם ויחפשו בשלל חנויות ואתרים עד שימצאו את מבוקשם.


יעל לביא | מאמנת כושר וריצה ""אימונעים"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג