ג'ירו ד'איטליה שלב 20: אחרי שבירה בפינסטרה – אלברטו קונדטור מנצח בג'ירו

שניים וחצי ק"מ לפני פסגת הפינסטרה, אלברטו קונטדור נשבר והג'ירו נפתח מחדש! אבל הניסיון, יכולת ההתאוששות וקור הרוח, הביאו אותו לבסוף לניצחון גרנד טור שביעי!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פביו ארו

בהתחשב בכך ששלב 21 השטוח של הג'ירו לא צפוי להשפיע על הדירוג הכללי, שלבים 19 ו-20 ההרריים, שבאו זה אחרי זה, מראש נראו כהזדמנות האחרונה לחולל שינוי בדירוג הכללי. שלב 19, השני באורכו בג'ירו השנה (236 ק"מ) כלל שלוש עליות מדורגות בתוך 80 הק"מ האחרונים, עם סיום למרגלות הר המאטרהורן, בצ'רוויניה. גם אורך השלב וגם הצפי לשלב 20 הרצחני, מנעו התקפות בדבוקת המובילים עד העלייה האחרונה.

יוטיוב | סיכום שלב 20

בעלייה האחרונה, אסטנה שיחקה שוב עם שני האסים שלה – מיקל לנדה תקף ראשון. אלברטו קונטדור רדף אחרי הבאסקי הצעיר (שהיה באותו רגע רוכב הקרוב אליו ביותר בדירוג), וסיכל את ההתקפה. ריידר הייזדל, בשבוע אחרון הרואי, לחץ, וברח לדבוקת המובילים. 7 ק"מ לסיום, היה זה פאביו ארו מאסטנה שתקף שוב. קונטדור העייף החליט לוותר על מרדף אחרי ארו שנמצא באותה עת בפיגור של מעל 6 דקות אחריו בדירוג הכללי, ונצמד במקום זאת למיקל לנדה – השני בדירוג. ארו הגיע בהמשך להייזדל, ועקף גם אותו. בסופו של יום, ניצח ארו את השלב, ותוך שאגות שמחה על הקו, גם הקפיץ את עצמו חזרה למקום השני 4:37 דקות אחרי קונטדור. הבמה הוכנה לשלב 20 ולקול דלה פינסטרה.

לכל סיכומי ג'ירו ד'איטליה 2015 – היכנסו

שלב 20 התחיל שטוח, אבל הסתיים בשתי עליות ב-50 ק"מ האחרונים. הראשונה והקשה ביניהן – עליית הקול דלה פינסטרה האימתנית שאורכה 18.5 ק"מ (עם טיפוס מצטבר של 1,700 מ' עד לפסגה בגובה 2,178 מ'), מהם 7.8 ק"מ אחרונים על דרך עפר וחצץ, והכל בשיפוע ממוצע – 9.2%. אחריה הגיעה העלייה האחרונה של הג'ירו לססטרייר – כ-10 ק"מ עם טיפוס מצטבר של קצת פחות כ-500 מ' ושיפוע ממוצע של 5.4%.

קונטדור הגיע לשלב אחרי יותר משבועיים בחולצה הוורודה (מאז שלב 5 ברציפות, להוציא יום אחד), וקבוצה שלגמרי לא מצליחה לתמוך בו בהרים. הוא נאבק לבדו יום אחרי יום בעוצמה המדהימה של קבוצת אסטנה, שהצליחה פעם אחר פעם לבודד אותו מקבוצתו (בכלל, בהרים, אסטנה היתה חזקה פי 4 מכל הקבוצות האחרות. בזמן שהקבוצות האחרות הכניסו רוכב אחד לקבוצת המדורגים, אסטנה הצליחה לא פעם להכניס ארבעה). קונטדור סבל מהתרסקות קשה בשלב 6 שכללה פריקות של הכתף שמאל – התרסקות שהעמידה בספק את המשך השתתפותו בג'ירו. הוא נתקע בתאונת שרשרת נוספת לקראת סוף שלב 13, והפסיד את החולצה הוורודה ליום אחד – רק כדי להחזירה לכתפיו למחרת בשלב נגד השעון. הוא סבל מתקלות טכניות חוזרות ונשנות, הקשה שבהן בשלב 16, שם איבד כמעט דקה עקב תקר בגלגל, ונאלץ לרדוף לבדו אחרי מובילי קבוצת אסטנה.

הרבה לפני תחילת מקטע דרך העפר בקול דלה פינסטרה, קונטדור כבר היה ללא עזרת חבריו לקבוצה, בזמן שאסטנה לחצה עם שלושה רוכבים בראש הדבוקה. קונטדור לא טרח לרדוף אחרי התקפה חזקה של מיקל לנדה, והבאסקי השתחרר לבריחה קדימה. סטיבן קרויסוויק וריידר הייזדל, במטרה לקדם את עצמם בדירוג הכללי, החליטו גם הם להאיץ. קונטדור לא הצליח להגיב. פאביו ארו מיד קפץ אחרי קרויסוויק, הייזדל וריגוברטו אורן המתרחקים. קונטדור מצא את עצמו מאבד מאות מטרים לרביעייה החזקה, וכדי להוסיף עלבון, גם טאנל קנגרט מאסטנה עקף אותו בקלות.

לפסגת הפינסטרה הגיע קונטדור המותש בערך 1:30 אחרי לנדה ו-50 שניות אחרי הרביעייה של ארו. מכאן נותרו לו 27.5 ק"מ לסוף השלב, אותם נאלץ לרכוב לבדו.

לשתי קבוצות בריחה מלפנים לקח זמן להתארגן, ועד תחילת העלייה לססטרייר 10 ק"מ לסיום, הצליח קונטדור אפילו לצמצם את הפיגור שלו ל-1:15 דקה. הפיסטולרו עקף את קנגרט ונראה מתאושש. לרוכבי אסטנה התחיל להיגמר הכביש בניסיון לייצר מהפך. הם החזירו את מיקל לנדה אחורה לחבורה של ארו. לנדה נתן משיכה ארוכה בהובלה, ונשבר. מכאן ארו תקף, אבל כשזה קרה, שני ק"מ לסיום, לא נותר כבר כביש כדי לייצר יתרון מספק על קונטדור.

סרטון | אלברטו קונטדור חוגג ומסכם

קונטדור הבין שכל שעליו לעשות זה להחזיק לבדו את הקצב, לא להילחץ, לא להתייאש ובעיקר לא להאט. זה בדיוק מה שהוא עשה. הוא סיים את השלב 2:25 דקות אחרי פאביו ארו ו-2 דקות אחרי לנדה. בסיום השלב היתרון שלו בראש הדירוג הכללי, עדיין גדול מ-2 דקות. הוא שרד את היום הנורא שלו בג'ירו.

קונטדור הכריז מראש שזה יהיה הג'ירו ד'איטליה האחרון שלו. הוא השתתף בשלושה מרוצי ג'ירו ובשלושתם הוא ניצח (הניצחון בשני נמחק לו עקב השעיה בדיעבד בגלל חומרים אסורים). הפעם, הוא נראה אנושי ופגיע מתמיד, אבל חכם, חד וקר רוח מאי פעם. עכשיו, נותר לראות באיזה מצב הוא יגיע להתמודדות הצפויה בטור דה פראנס ביולי.

ההתאוששות של ארו ביומיים האחרונים היתה לא פחות מפלאית. בעידן של חשש משימוש פסול בחומרים אסורים, וכאשר ידוע כי קבוצת אסטנה סבלה ממגפה של תקלות ובדיקות פסולות, התאוששות כזאת מלווה בסימני שאלה לגיטימיים.

לבסוף, אלברטו קונטדור שמר על מקומו בראש הדירוג, ושרד את היום השחור שלו בג'ירו. פאביו ארו סיים שני ומיקל לנדה שלישי.

ג'ירו ד'איטליה

לחלוקת צל"שים יעלו ויבואו

1. ריידר הייזדל הקנדי (קנונדייל-גרמין) שטיפס בימים האחרונים בדירוג הכללי ללא לאות. הוא סיים את שלב 17 במקום העשירי בדירוג, בסוף שלב 18 הוא התמקם במקום התשיעי, את שלב 19 במקום הוא כבר סיים במקום השביעי, ובסוף שלב 20 הוא התמקם במקום החמישי בדירוג הכללי.

2. סטיבן קרויסוויק ההולנדי (לוטו-יומבו) שטיפס בשלב 20 שני מקומות בדירוג הכללי, ממקום תשיעי לשביעי.

3. ליאופולד קוניג הצ'כי (קבוצת סקיי), שסיים תשיעי בטור דה פראנס אשתקד, תשיעי בוואלטה אספניה האחרונה, ושישי בג'ירו – שלושה גרנד טורים רצופים בעשירייה הראשונה.

4. אנדריי אמאדור מקוסטה ריקה (קבוצת מוביסטאר), שסיים רביעי והפך לרוכב הראשון מארצו שמסיים בחמישייה הראשונה בג'ירו.

הלב כואב – על אלסנדרו פטאקי שהגיע בגיל 41 להיפרד מהמרוץ עליו השאיר חותם. פטאקי נאלץ לפרוש ביום הלפני האחרון לפני מילאן.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג