ג'ירו ד'איטליה שלב 18: עלייה אחת ובריחה אחת, ופיליפ ז'ילבר מנצח שוב

שלב 17 לתוך לוגאנו היה שטוח ומהיר. בשלב 18 הפתיע קונטדור וסחט מעלייה אחת עוד דקה ו-13 שניות יתרון בראש הדירוג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

להזכירכם, שלב 17 לתוך לוגאנו, היה שטוח, מהיר וקצר (134 ק"מ). חבורת בריחה בלתי נמנעת נאספה לפני הסיום כשקבוצות הספרינטרים החלו ללטוש עיניים לקו הסיום בלוגאנו. התקפה מאוחרת של לוקה פאוליני מקבוצת קטושה, נגדעה קילומטר לסיום. הובלה יפה של קבוצת למפרה-מרידה הניבה את הפרי המיוחל – ניצחון שני לסצ'ה מודולו, ורביעי לקבוצת למפרה מרידה בג'ירו השנה. את מודולו נראה מנסה להתמודד שוב במילאנו.

יוטיוב | סיכום שלב 18
שלב 18 (170 ק"מ ממלידה לוורבניה) כלל עלייה אחת מדורגת בלבד והוא הגיע לפני שניים מהשלבים הקשים ביותר של הג'ירו בשישי-שבת האחרון באלפים. מה גם, שפסגת אותה עלייה בודדה הגיעה 36 ק"מ לפני קו הסיום. בשלב כזה, כשהטיפוסים לצ'רוויניה ולפינטסרה ממש מעבר לפינה בימים הבאים, אפשר לסלוח למי שציפה לתסריט קונבנציונאלי של דילול קבוצת המדורגים בטיפוס, ואיחוד חלקי בירידה לקראת חצייה משותפת של קו הסיום. זה בדיוק מה שקרה אצל המדורגים, להוציא שניים – אלברטו קונטדור וריידר הייזדל.

כבר הבענו כאן את דעתנו, שאלברטו קונטדור גאון על אופניים. עתה, יש שיאמרו שהוא גם נקמן. קבוצת אסטנה תקפה אותו כשסבל מתקלה טכנית לקראת המוריטרולו בשלב 16. אם זה לא הספיק, בימים האחרונים, אחרי שקונטדור ביסס את מעמדו בראש הדירוג, התחילו דיבורים בדבוקה על ניסיון של אסטנה "להתיש" את קונטדור ולגבות ממנו מחיר לקראת הטור דה פראנס שיחל בעוד כחודש – במטרה להקשות עליו את ההתמודדות הצפויה עם רוכב אסטנה (ומנצח הטור ב-2014) וינצ'נזו ניבאלי בצרפת בחודש יולי. הספרדי שמע הכל, זכר הכל, ונקם.

הכניסה לעלייה (החדשה בג'ירו) של מונטה אולונגו היא כבישון צר. קבוצת טינקוף-סקסו של קונטדור לחצה קדימה כדי להיכנס לטיפוס מקדמת הדבוקה, ולא להיתקע מאחור. הם ידעו למה. מאחור, מיקל לנדה, השני בדירוג, הסתבך בנפילת רוכבים בקטע הצפוף. הנפילה של לנדה לא מנעה מקונטדור לתקוף. בסיום השלב אמר קונטדור שקבוצתו כבר עבדה חזק בראש הדבוקה לפני הנפילה של לנדה, והנפילה לא שינתה דבר, "הסתכלנו על הפנים של פביו ארו והפרצוף שלו אמר לנו שהרגליים שלו לא טובות", הוא ציין. מכאן, הדרך להתקפה היתה קצרה.

בזמן שחבורת בריחה מכובדת בהחלט (אך חסרת סיכוי בדירוג הכללי) כבר נמצאה 12 דקות מלפנים, פתח הספרדי מבערים בראש הדבוקה ותקף את ההר החדש לבדו כמו ברכיבה נגד השעון. בצעד נועז, לחץ הפיסטולרו אל הלא נודע. תסריט לפיו דבוקת המדורגים תאסוף אותו ב-35 הק"מ שבין ראש ההר לבין קו הסיום (והאנרגיות של הספרדי יתבזבזו לשווא), נראה בהחלט אפשרי.

למזלו של קונדטור, בשלב זה נכנס לפעולה אחד הרוכבים הבולטים וההתקפיים בג'ירו השנה: ריידר הייזדל מקבוצת קנונדייל-גרמין השתחרר קדימה. הקנדי בן ה-34, מנצח הג'ירו של 2012, נתן תצוגת רכיבה נפלאה וצמצם על קונטדור המתעייף. כשנחצתה הפסגה, הייזדל כבר היה 5 שניות בלבד אחרי הספרדי, שהמתין לו כדי להתאחד ולעבוד ביחד. מרגע זה, קונטדור תפס טרמפ על התכנון המוקדם של קבוצת קנונדייל-גרמין. הקבוצה שהכניסה את דוויד ויללה האיטלקי לחבורת הבריחה, ביקשה מוויללה להמתין להייזדל, ולפתע מצא עצמו קונטדור יחד עם שני רוכבי קנונדייל-גרמין בדבוקה של שלושה רוכבים עם משימה משותפת.

בזמן שהשלושה ניסו לשמור על הפער מדבוקת המדורגים, בקדמת המרוץ החלו התמרונים לקראת סוף השלב. כאן, קבוצת BMC נהנתה מיתרון מספרי עם שני רוכבים בבריחה. בתרגיל התקפה מדורג, ישר מתוך ספרי הלימוד של האופניים, שיחררה ההתקפה הלא מוצלחת של אמאל מוינאר, את חברו פיליפ ז'ילבר להתקפה שנייה קטלנית. ז'ילבר הוא רוכב התקפי אדיר, אלוף עולם לשעבר, שגם ניצח פעמיים בקלאסיקה השנתית שמתרחשת על תוואי שטח דומה בקרבת מקום – הג'ירו דה לומברדיה. כשז'ילבר התפוצץ קדימה, יתר רוכבי חבורת הבריחה גמגמו. מכאן הבלגי-וואלוני כבר עשה את דרכו לבד עד לניצחון עתיר החיוכים בוורבניה על שפת אגם מג'ורה – השני שלו בג'ירו השנה.

שש דקות אחרי ז'ילבר, חצו הייזדל וקונדטור את קו הסיום. דבוקת המדורגים המרכזית הגיעה 1:13 דקה אחריהם. התמורה – הגדלת היתרון של קונטדור ל-5:15 דקות על לנדה ו-6 דקות על ארו, והקפצת הייזדל מקום אחד בדירוג הכללי מעשירי לתשיעי.

ג'ירו ד'איטליה

שני השלבים הבאים הם שלבי פאר בג'ירו. שלב 19 הוא השני באורכו בג'ירו (236 ק"מ), וכולל 4 עליות מדורגות. מהן שלוש האחרונות (שלושתן מדורגות קטגוריה 1) בתוך 80 הק"מ האחרונים, עם סיום למרגלות הר המאטרהורן, בצ'רוויניה (אל תפספסו). שלב 20, יכלול את עליית הפינסטרה המיתולוגית, ש-8 הק"מ האחרונים שלה הן דרך עפר, ומסתיים בססטרייר. האם קונטדור יתקוף שוב כדי לסיים את הג'ירו עם ניצחון שלב שעדיין חסר לו, או שנראה את הספרדי מגונן על החולצה ומנסה לשמור כוחות לכבישי צרפת ביולי? האם אסטנה תצליח לשלוף שפן מהכובע?

ג'ירו ד'איטליה

פרופיל שלב 19

ג'ירו ד'איטליה

פרופיל שלב 20


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג