ג'ירו ד'איטליה שלב 16: המורטירולו הבטיח וקיים – קונטדור מכניע את ארו שפורץ בבכי על האוכף

השלב המלכותי של הג'ירו קיים את כל הציפיות, ויותר. אלברטו קונטדור העמיק את אחיזתו בחולצה הוורודה, ונתן תצוגה מפוארת של קשיחות, קור רוח, ויכולת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

שנים שאנחנו רואים את אלברטו קונטדור עושה את העבודה שלו: מנצח בכל שלושת הגרנד טורים. פעמים רבות אנחנו רואים אותו נלחם על ראשות הדירוג עם טובי הרוכבים בעולם, ויכול להם. הוא התחשל בקרבות פנים קבוצתיים עם לאנס ארמסטרונג ועם מנהל הקבוצה יוהאן ברוניל, ויכל גם להם. אבל לא בכל יום אנחנו רואים אותו חוזר מפיגור ענק, כדי להכניע את יריביו.

יוטיוב | סיכום שלב 16

שלב 16 של הג'ירו, התפרץ ישירות לתוך ההיסטוריה של ענף האופניים. אחרי שלושת העליות הראשונות של השלב – הקאמפו קרלו מאניו, הפאסו טונאלה ואפריקה (Aprica) – נותרו 75 ק"מ לסיום, ושתי עליות אחרונות. הראשונה והאימתנית שבהן – עליית המורטירולו הנוראית. השנייה – הטיפוס השני באותו אחר צהרים לאפריקה. ריידר הייזדל מקבוצת קנונדייל-גרמין השתחרר מחבריו לדבוקת הבריחה והתחיל לעוף בירידה מאפריקה בואך המורטירולו. בינתיים, מאחור, קונטדור חטף תקר בגלגל. בהחלטה של רגע הוא החליף גלגל עם איוואן באסו, והמרדף אחרי הדבוקה המתרחקת התחיל.

לקריאת כל סיכומי הג'ירו ד'איטליה 2015 שהתפרסמו

מקדימה, קבוצת קטושה וקבוצת אסטנה (בה רוכבים המדורגים 2-3 בג'ירו) זנחו את הכלל הג'נטלמני לפיו לא תוקפים יריב שסבל מתקלה טכנית. הן הסתערו כאילו אין מחר. קבוצת טינקוף-סקסו נכנסה למרדף קיומי. קונטדור אמר בסוף השלב, שעד שהוא הגיע למרגלות המורטירולו (בפיגור של 52 שניות על יריביו), הדופק שלו כבר עמד דקות ארוכות על קצב מרדף של 180 פעימות לדקה.

אסטנה, ללא ספק הקבוצה החזקה בג'ירו, המשיכה ללחוץ קדימה ללא רחמים. קונטדור רדף. כשהגיע למורטירולו הוא החל לדלג מדבוקת רוכבים אחת לשנייה כאילו היו שלבים בסולם לראש ההר. "התייחסתי לזה כמו אל רכיבה נגד השעון", אמר. מטר אחרי מטר הוא צמצם על המובילים. כשהגיע, הם נותרו שלושה – פאביו ארו ומיקל לנדה מאסטנה (המדורגים 2-3 בדירוג הכללי) וסטיבן קרויסווייק ההולנדי מקבוצת לוטו-יומבו. כשקונטדור הגיע, ארו כבר התחיל להתנדנד. לא לקח זמן רב עד שהפיסטולרו שלף ותקף. ארו נשר לאחור כמו עלה בשלכת.

מאותו רגע, התחילה עבודת צוות של קרויסווייק וקונטדור, כאשר מיקל לנדה מאסטנה יושב לשניים על הזנב ושומר כוח. השלישייה חצתה ראשונה את המורטירולו וירדה חזרה לסיבוב אפריקה השני. קונטדור השלים את עליית המורטירולו ב-45:07 דקות (שתי דקות לאט יותר משיאו של מרקו פנטאני, וחצי דקה לאט יותר משיאו של איוואן גוטי משנת 1996). סטיבן קרויסווייק עשה עבודה נהדרת, וסחב את השלישייה קדימה דקות ארוכות. פאביו ארו, ניסה לנהל מרדף אמיץ מאחור, אבל תקלה טכנית הרחיקה אותו עוד יותר. הצעיר מסרדיניה פרץ בבכי תמרורים קורע לב על האוכף, אבל המשיך להילחם גם כשכוחותיו כמעט ואפסו. בסיום הודה – "סבלתי 40 ק"מ ויכולתי להפסיד 20 דקות".

כ-4.5 ק"מ לסיום, התחילו קונטדור וקרויסווייק לתמרן ולהתמקד במחשבות על התקפה וניצחון בשלב. בנקודה זו קיבל לנדה הספרדי-באסקי את האור הירוק, ואחרי קילומטרים ארוכים של רכיבה על גלגליהם של השניים כ"טרמפיסט", תקף, למורת רוחו של קונטדור.

לא קונטדור, אחרי היום המפרך שעבר, ולא קרויסווייק, יכלו להתקפה של ה"באסקי המעופף". לנדה, התגלית של הג'ירו הנוכחי, התעופף לניצחון שלב שני ברציפות ודילג מעל חברו לקבוצה – פאביו ארו – למקום השני בדירוג הכללי. לנדה הפך את עצמו בשני שלבים, מדומסטיק עליות מבוקש, למתמודד עתידי על ניצחון בגרנד טור. קונטדור וקרויסווייק סיימו 38 שניות אחריו, כשהספרדי נתן להולנדי לחצות את הקו לפניו. הפרס של קרויסוויק – כיבוש דירוג מלך ההרים. ארו, ברכיבה אמיצה, סיים 2:13 דקות אחרי קונטדור.

קונטדור לא רק שרד והתגבר על תקר באחד הרגעים הגרועים בשלב הכי קשה של הג'ירו, הוא הוסיף והעמיק את האחיזה שלו על החולצה הוורודה. חמישה שלבים לסיום הג'ירו, מהם רק שני שלבים הרריים קשים, קשה לראות מי יוכל לקחת לקונדטור את חולצת המוביל הוורודה.

יחסית לשלב 16, שלב 17 אמור להיות טיול שטוח, נעים וקצר של 134 ק"מ לאורך שפת אגם קומו, עד העיר לוגאנו, בשווייץ האיטלקית.

ג'ירו ד'איטליה

סיכום כל השלבים עד כה


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג