גי'רו ד'איטליה שלב 15: אסטנה שולטת, אבל ידו של קונטדור על העליונה; ניצחון למיקל לנדה

קבוצת אסטנה נראתה כבמרוץ משלה. רק רוכב אחד יכל לה – אלברטו קונדטור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

מדונה די קמפיליו היא אחת מזירות ההתחרשויות הטעונות בדברי ימי האופניים באיטליה. הג'ירו ביקר בעיירת הסקי לאחרונה בשנת 1999. אז, המנצח בסוף השלב לבש גם את החולצה הוורודה, שני שלבים לסיום הג'ירו במילנו. הניצחון שלו בג'ירו היה ודאי. הוא כבר גרף שנה קודם נצחונות גם בג'ירו וגם בטור דה פראנס. שמו – מרקו פנטאני.

יוטיוב | סיכום שלב 15

אלא שבסוף השלב עבר פנטאני בדיקת דם שגרתית, ודמו נמצא סמיך מדי. רמת ההמטוקריט שלו (מדד לכדוריות דם אדומות) עמד על מעל 51%. הרמה המותרת, "מטעמי בריאות" היא 50%. רשויות הסימום התקשו לתפוס רמאים, והן קבעו רף מקסימלי לאדם "טבעי" – המטוקריט 50%. מי שעובר את הרמה הזאת – יורד מהאופניים בין אם נתפס עם סמים ובין אם לאו. פנטאני, כאמור נתפס עם יותר מ-51% והג'ירו שלו הסתיים.

כמה שנים אחר כך נמצא המטפס האיטלקי הקטן מת בחדר מלון ברימיני. הגרסה הרשמית – התאבדות, אבל לפחות חצי מאיטליה משוכנעת שמדובר ברצח. לטענתם, ההימורים על וודאות הניצחון של פנטאני בג'ירו היו מוחלטים, והמאפיה החליטה להמר נגד המגמה כדי לייצר זכייה אדירה במחיר נמוך. המאפיה, לטענת אותם איטלקים, "סידרה" את בדיקת הדם של פנאטני כדי לגרום לו להפסיד את הג'ירו. מכאן, החיסול הסופי של הקורבן הממורמר, היה רק עניין של זמן.

זה הרקע ההיסטורי לטיפוס של שלב 15 למדונה די קמפיליו. טיפוס שהגיע בסיום שבוע שני קשה ורטוב בג'ירו עתיר התרסקויות ועצבים רופפים.

אלברטו קונטדור זינק לשלב עם יתרון של 2:28 דקות על השני בדירוג – פאביו ארו. נראה שהג'ירו יוכרע בין שניהם. קבוצת אסטנה, של ארו, חייבת לתקוף בעליות אם ברצונה לבחון את קונטדור. הצוות של אסטנה לג'ירו הנוכחי נבנה במיוחד ליום הזה ולשבוע השלישי הקטלני שיגיע אחריו – צוות טיפוס מובחר. הם משכו את הדבוקה במהירות מסחררת ובעלייה האחרונה כבר הפשיטו את כל מובילי הקבוצות האחרות, מעוזריהם. הדבוקה הקטנה שטסה במעלה ההר, היתה מורכבת מכ-15 רוכבים בודדים, ועוד שישה מרוכבי אסטנה.

אחד אחרי השני, כמו במרוץ שליחים, עפו המטפסים של אסטנה במעלה ההר ודיללו את הדבוקה, עד שנותרו שמונה בלבד. התקפה בקטע עם שיפוע של 12% כשלושה ק"מ לסיום, הותירה רק ארבעה – פאביו ארו ומיקל לנדה מאסטנה, אלברטו קונטדור מטינקוף-סקסו ויורי טרופימוב הרוסי מקבוצת קטושה. במקרה או שלא, כולם רוכבים בקבוצות שבסיסן במדינות הגוש הסובייטי לשעבר – רוסיה וקזחסטן.

עד הסיום ניסו ארו, ובעיקר לנדה, לנער את קונטדור, שהגיב בהתקפות נגד משלו. ארו וקונטדור נראו כמי שמשלמים את מחיר השבועיים הסוחטים שעברו. ההאצות וההאטות המשיכו על קילומטר לסיום, ושם יורי טרופימוב הרוסי פרץ קדימה. השלישייה נתנה לו לברוח, עד שלנדה שוחרר על ידי הקבוצה להסתער על ניצחון השלב. הוא זינק קדימה, הותיר מאחור את קונטדור וארו, ועקף בקלות את טרופימוב הנחלש. קונטדור הסחוט נותר עם ארו, וסיים שלישי אחרי לנדה וטרופימוב. אחר כך הודה קונטדור שהוא לא "נתן" ניצחון מתנה לאף אחד, ושלנדה היה פשוט חזק יותר. קונטדור עצמו, השגיח על פאביו ארו.

השנייה בה סיים קונטדור לפני ארו, יחד עם 4 שניות הבונוס עבור המקום השלישי בשלב, ועוד שתי שניות בונוס שהצליח הספרדי לגנוב במאוץ ביניים, הגדילו את יתרונו על פאביו ארו ב-7 שניות נוספות. ליום המנוחה, יוצא קונטדור עם יתרון של 2:35 דקות לפני פאביו ארו.

מתוך שישה שלבים שנותרו בשבוע האחרון, שלושה הם שלבי הרים אימתניים. קבוצת טינקוף-סקסו תצטרך למצוא את הדרכים להימנע מהותרת קונטדור לבדו מול רכבת השדים של אסטנה. בינתיים, היום, הספרדי עשה את זה לבד.

השלב הבא, ביום שלישי, מגיע אחרי יום המנוחה. שלב 16 כולל חמש עליות מדורגות, כולל טיפוס מוקדם ראשון, שוב, למדונה די קמפיליו, המשך דרך פאסו טונלה ואפריקה, וקינוח בעליית המורטירולו האימתנית עם סיום באפריקה. כל משתתפי הג'ירו כבר חלמו על השלב הזה בסיוטים הליליים שלהם. בלילה שלפני השלב, כולם יחלמו עליו בו זמנית. השבוע השלישי של הג'ירו מתחיל ביום שלישי כאמור, והוא יהיה הקשה מכולם.

ג'ירו ד'איטליה

מובילי הטבלה. סיכום כל השלבים עד כה


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג