איפה טריאתלטים עושים מחנות אימונים בחו"ל?

המאמן תום מרמרלי חושב שכדי לשמור על אורח חיים ספורטיבי צריך שיהיו מטרות ואחת הדרכים טובות היא לקיים מחנה אימונים בחו"ל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קהל היעד של תחרויות טריאתלון ובפרט טריאתלון למרחקים ארוכים, מורכב ממספר סוגים של ספורטאים. חלק מהספורטאים נמצאים כאן בשביל התחרות, חלק כדי להוכיח לעצמם או לחבריהם שהם מסוגלים, חלק נכנסו על מנת להוריד משקל וחלק גדול נמצא בספורט הזה, על מנת לשמור על אורח חיים ספורטיבי תוך איזון עם חיי המשפחה והעבודה השגרתיים והקשים לא פחות. שנת אימונים לתחרות איש ברזל היא בדרך כלל שנה מאתגרת מאוד מבחינה נפשית, תוך שאנו מנסים לשמור על זמן המשפחה ואיכות העבודה ולכן אני פוגש ספורטאים רבים שמעדיפים להתחרות באיש ברזל פעם בשנתיים. חלק מהספורטאים מציבים לעצמם אתגרים ספורטיביים אחרים בשנת "הלא-ברזל", כמו לרוץ מרתון מהיר או אולטרה מרתון, לשפר זמנים במרחקים הקצרים יותר, אך חלק לא קטן מהספורטאים פשוט יורד למחתרת למספר חודשים במקרה הטוב ולשנה וחצי במקרה הפחות טוב.

חשוב להציב מטרה מאתגרת וחווייתית | צילום: טריהארד

אני מאמין שכדי לשמור על אורח חיים ספורטיבי צריך שיהיו מטרות, ביניהן מטרות שתמיד רצינו להשיג בזמן ההכנות לאיש ברזל, אך בגלל האימונים הקשים וההפרעה לתכנית האימונים ירדנו מהן. לטעמי, אחת הדרכים היותר טובות היא להציב מטרה מאתגרת וחווייתית המשלבת את ענפי הספורט שאנחנו אוהבים, האפשרות לשפר יכולות ולקפוץ רמה לשנה הבאה ויחד עם זאת לא משלבת את הלחץ שיש באימונים לתחרות, היא לקיים מחנה אימונים בחו"ל. מצד אחד כדאי וצריך להתכונן למחנה האימונים כדי לספוג ולחוות את כל מה שהוא מציע ומהצד השני זוכים לחוויה באווירה אחרת. הנה שלושה יעדים נחשקים שמאימים לטריאתלטים.

קלאב לה סנטה לנזרוטה (Club La Santa Lanzarote)

קלאב לה סנטה הנמצא בסמוך לחופי מרוקו באי הספרדי לנזרוטה, הוא כנראה המרכז המפורסם והגדול ביותר עבור ספורטאי סבולת וספורטאים בכלל. במרכז אפשר למצוא את כל מתקני האימון שרק אפשר לחשוב עליהם וביניהם שלוש בריכות של 50 מטרים לאימוני האינטרוולים, חוף ים לאימוני שחיית נפח, רכיבות שטח וכביש עם מישורים וטיפוסים בלתי נגמרים, מסלולי כביש ושטח לריצות נפח קלות ומסלול ריצה לאימוני המהירות. במועדון נמצא גם מתחם התאוששות ענק הכולל ספא, בריכות חמות וקרות, וכל מה שספורטאי יכול רק לחלום עליו. ברוב עונות השנה מזג האוויר בלנזרוטה חמים והתקופות המומלצות בו הן מרץ עד מאי וספטמבר עדנובמבר. בין היתר מארח האי את אחת מתחרויות הברזל המאתגרות בסבב בחודש מאי.

טריסוטו טריאתלון (TriSutto triathlon training camps)

ברט סאטון האוסטרלי הוא אחד ממאמני הטריאתלון המוערכים והנחשבים בעולם ובין מתאמניו אפשר למצוא את דניאלה ריף, קריסי וולינגטון, ג'יימס קאנמה ועוד מקצוענים מהשורה הראשונה. תחת המותג "טריסוטו" מקיים סאטון מחנות אימונים המיועדים לטריאתלטים ברחבי העולם. לכל מחנה האג'נדה שלו לרבות המיקום והמאמנים המובילים של המחנה, אך בדרך כלל מדובר על 8-10 ימים הכוללים הרבה שחייה רכיבה וריצה תחת הדרכה מקצועית של מאמני המותג, וביניהם גם סאטון בעצמו. במחנות מהסוג הזה למתאמנים יש גישה למאמנים ברמה הגבוהה בעולם להתייעצויות וקבלת טיפים איכותיים. לטעמי מחנה מהסוג הזה מתאים יותר לשנה בה כן עושים איש ברזל.

ליביניו (Livigno)

האחרון והחביב עליי ביותר, העיר ליביניו (Livigno) באלפים האיטלקיים השוכנת בגובה 1,800 מטרים מעל פני הים והיא מוכרת לכל רוכב אופניים אירופאי ואפילו ללא מעט רוכבים ישראלים. בעיירה נטולת המס, ניתן למצוא מדי קיץ רוכבים מקצוענים כמו פיטר סאגן ועד קבוצת סקאיי כולה המגיעים למחנה גובה. המוטיב החוזר העיקרי ברכיבות באזור ליביניו הוא עליות וביניהן עליות תלולות יותר ותלולות פחות כך שגם רוכבים פחות חזקים יכולים לטפס עד לפסגת הסטלביו בגובה 2,758 מ'.

עליות תלולות. המסלול בליביניו | צילום: טריהארד

לליביניו כדאי להגיע בין חודשי יוני ועד תחילת ספטמבר כדי ליהנות ממזג אוויר נעים, שהרי בשאר עונות השנה המקום מושלג ומשמש כאתר סקי בחורף. האוכל הטוב והנופים המשכרים מייצרים מוקד אימון וחוויה מושלמים ואף אפשר ורצוי לשלב מרק חם בפסגות ההרים או קפה טוב בין העליות. בליביניו ניתן למצוא גם מסלול ריצה איכותי לאורך הנחל החוצה את העיר של כ-13 ק"מ לכל כיוון ואינספור מסלולי שטח. אמנם בליביניו יש אגם נחמד אך טמפרטורת המים לרוב מתחת ל-14 מעלות ולכן כדאי לשחות בבריכה המקומית.

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דנילו הגיב:

    Tania pura,pokhet
    ההמלצה למקום נוסף , זול, שמזג האוויר מצויין כל השנה .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג