פורחים באימונים? אביב הגיע, אלרגיה באה

מצד אחד מזג האוויר הרבה יותר נעים באימונים, מצד שני רבים מאיתנו סובלים מאף סתום וזה מקשה. למאמן רן שילון יש דווקא פתרון מצוין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אשה שסובלת מאף סתום

האביב כבר כאן. מזג האוויר הפכפך, הפריחה נפלאה, אבל עבור רבים מאיתנו מהווה האביב גם סימן לאלרגיות ואף סתום. הפעם נעסוק בריפוי טבעי לסממני האלרגיה ולאף הסתום. הריפוי לקוח דווקא מהרפואה ההודית (איורוודה) ולא מהרפואה הסינית, אבל מה זה חשוב? העיקר שזה עובד מצוין. בפסח אנחנו מנקים את כל החדרים של הבית, את הארונות והמטבח וגם את המזגן. וכשהמזגן לא מקרר השאלה הראשונה של טכנאי הקירור היא מתי בפעם האחרונה ניקינו את הפילטרים שנסתמים באבק, חיידקים, חלקיקים ושאר מזיקים. אז מתי בפעם האחרונה ניקיתם את הפילטרים של הנשימה שלכם?

נטי פוט לשטיפת הנחיריים באף

אפשר להשתמש במכשיר כזה, או פשוט בכוס מים. אומרים שזה עובד. נטי פוט | צילום: Kurt Yoder

עוד כתבות בנושא 
כיצד יכול לעזור הדיקור הסיני לספורטאים? 
5 דרכים מסובבות מדע לשיפור היכולת של הרצים למרחקים 
איך ספורטאי סבולת יכולים למנוע בעיות במערכת העיכול? 

האף הוא איבר הנשימה שלנו. האוויר שנכנס דרך הנחיריים עובר ניקוי דרך "הפילטר" של האף. זה מתחיל בשערות העוצרות את החלקיקים הגדולים, וממשיך דרך הליחה שתפקידה "לתפוס" את החיידקים, הבקטריות ושאר המזיקים ולמנוע את כניסתם לגוף. האוויר עובר גם לחלוח ומיזוג במערות האף, כך שהטמפרטורה שלו מתאימה יותר לטמפרטורת הגוף. אנשים רבים הסובלים מאף סתום (לאורך כל השנה) מתרגלים לנשום דרך הפה. נשימה זו מכניסה אוויר יבש ומלוכלך יותר לגוף, ולכן הסיכוי לחלות הוא גבוה יותר בקרב מי שנושם כך.

איך פותחים את הסתימה? 

אפשר לפתוח את הסתימה ולנקות את הפילטרים על ידי נטי פוט (Neti Pot). נטי היא טכניקת שטיפת מערות האף על ידי מי מלח (לפעמים ניתן להוסיף או להחליף את המלח באבקת סודה לשתייה). לאלו מכם שמרימים גבה וחושבים ש"השטות הזו לא עושה כלום", אני מציע לא למהר. קיימים כבר מספיק מחקרים (מערביים כמובן) המראים את היתרונות הגדולים של שימוש בטכניקה זו. אחסוך לכם זמן ובסוף המאמר אצרף לינקים לחומר בעניין.

מהו נטי פוט?

נטי פוט הוא מכשיר הנראה כהכלאה בין קומקום למנורת אלאדין, למרות שאני משתמש בכוס פשוטה. למכשיר מכניסים כחצי ליטר של מים פושרים שעברו הרתחה + כחצי כפית של מלח או סודה לשתייה. הטו את הפוט, הכניסו את ה"צ'ופצ'יק של הקומקום" לנחיר אחד, ושאפו את מי המלח. המים ייכנסו למערות האף ויגיעו עד הגרון – הוציאו את המים דרך הפה. חזרו על התהליך גם בנחיר השני. הקשוחים שביניכם יכולים להשתמש גם בכוס פשוטה – להכניס נחיר אחד, לסתום את השני ולשאוף.

אשה שסובלת מאף סתום

אז אולי באמת אפשר למנוע את זה? | צילום: pixabay

תדירות השימוש

אנשים החיים אורח חיים יוגי, משתמשים בנטי על בסיס שבועי לאורך כל השנה. בתקופת האביב, ובמיוחד אם אתם סובלים מאלרגיות – השתמשו בנטי פוט על בסיס יומי. אם אתם חולים (מנוזלים) או אם האף שלכם סתום, אתם יכולים להשתמש בו גם מספר פעמים ביום. אין כל סכנה ב"שימוש יתר".

אביב הגיע והאלרגיה (לא) באה. נתראה בחוץ.

ביבליוגרפיה ומחקרים:

http://www.webmd.com/allergies/neti-pots#1

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26881301

http://www.yoga.co.il/articles/netipot.asp



רן שילון | רץ הרים, מאמן באנדיור, מטפל שיאצו




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג