מדוע ליאור זך-מאור חושב שצריך ליצור קטגוריה חדשה של "חובב-מקצוען"?

המאמן ליאור זך-מאור עם טור דעה על יישום קטגוריית "עילית" בתחרויות איש ברזל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל הטורים של המאמן ליאור זך-מאור

בתחילת הדרך כל הספורטאים זינקו ביחד בזינוק המוני ולא היתה קטגוריה למקצוענים. אחר כך נוסדה קטגוריית המקצוענים. מתישהו מארגני מרבית התחרויות הארוכות החליטו שהזינוק ההמוני הוא לא הפורמט הכי בטיחותי והכילו את הזינוק המתגלגל או לפי קבוצות גיל. כך שהמקצוענים מזנקים "זינוק המוני" משל עצמם. כל שאר הספורטאים מזנקים זינוק מתגלגל או לפי קבוצת הגיל שלהם.

חושב שהגיעה העת להנהיג קטגוריית חובב-מקצוען | צילום: שוונג

במקביל הרבה ספורטאים "חובבים" התמקצעו מאוד. באופן לא פורמלי נוצרה קטגוריה חדשה של ספורטאים: "חובב-מקצוען". ספורטאים וספורטאיות בגילאי 18-50 שהתמקצעו מאוד בתחביב שלהם והחלו לקבוע תוצאות מרשימות למדי. הם עובדים לפרנסתם ולא מתפרנסים מעיסוקם בטריאתלון. נופלים בין הכיסאות. מצד אחד הם חזקים מאוד בקבוצת הגיל שלהם, ומצד שני הם לא מספיק חזקים, וגם אין להם סיבה, להתחרות כמקצוענים.

באופניים למשל נהוג לחלק את המירוצים לרמות: רמה 1, רמה 2, רמה 3, וכדומה; או לקטגוריות: פרו-עילית, מאסטרס פרו, מאסטרס וכדומה.

אני חושב שהגיעה העת להנהיג משהו דומה גם בטריאתלון מרחקים ארוכים. קטגוריית ביניים בין קטגוריית "פרו" לבין קטגוריית "חובבים". השם פחות חשוב אבל אפשר לקרוא לאותה קטגוריה: "עילית". אני לא חושב שצריך לחייב ספורטאים לעבור אליה. אבל אני כן חושב שלמשל בתחרויות של איירונמן רק מי שיתחרה באותה קטגוריה יוכל לזכות בסלוט לאליפות העולם בהוואי. ברמה הפרקטית אני מציע למסד זינוק המוני חדש של הקטגוריה הזאת.

למעשה שני זינוקים:
1. זינוק "עילית" גברים 18-50
2. זינוק "עילית" נשים 18-50

גברים ונשים בגילאי 50 ומעלה יזנקו בקבוצת הגיל שלהם כרגיל.

אם ניקח את זה לישראמן למשל, הרי שספורטאי כמוני למשל רוצה לזנק עם הספורטאים החזקים ולא בהכרח בקבוצת הגיל שלו. מצד שני לשים את עצמי בגיל 45 מול מקצוען אירופאי בן 30 ולסיים שעה אחריו זה לא רציני. הפער בינינו גדול מדי. מגחיך את התחרות ומגחיך את עצמי. מה עשויה להיות המוטיבציה של מישהו לזנק בעילית? באיירונמן זה כמובן סלוט להוואי ו/או פודיום ובישראמן זה אתגר אישי. כמובן שאפשר להעניק פרסים כספיים והטבות שקשורות בהרשמה וכדומה. במידה רבה יתכן והקטגוריה הזאת תייצר את הכי הרבה עניין בתחרות.

לאתר ישראמן 2019




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • SAV הגיב:

    שמע זה רעיון מעניין וההקבלה לאופניים היא מתאימה.
    ועדיין עם כל הכבוד יש ספורט מקצועני ויש ספורט חובבני, אתה יכול לרכב בגראן פונדו עם כריס פרום אבל אין מצב שתזנק איתו בתחרות רשמית . ובין כריס פרום ולכל רוכב חובב הפער הוא אסטרונומי ולא משנה אם זה אתה , או בחור ששוקל 600 קילו ועלה פעם ראשונה על האופניים.
    יש את קבוצות הגיל , ושם אתה יכול לנצח מתחרים בגיל הדומה לשלך. זה שאין לך מוטביציה כי יש מישהו טוב ממך זו לא בעיה ארגונית , זו בעיה שלך. גם לטיל שראם כבר לא היתה מוטיבציה שהוא הוביל בעשרים דקות על כולם ולא היה פייט אז מה הוא יתלונן על זה? צריך לתת לאחרים פור כדי שיהיה לו מעניין?

    לדעתי – גם קבוצות הגיל הן מיותרות , אבל על זה בדיוק אתה מדבר.
    ולשנות את החלוקה של הסלוטים, מי שלא רוצה סלוט שלא יקח למה הוא צריך מקצה משלו?
    כולם מזנקים יחד , אתה עושה דרפטינג על שחיינים חזקים ממך הם עושים עליך דרפטינג ברכיבה, או בורחים לך בעליה ואתה תופס אותם במישור

    נגיד בצ'לנג' רות' יש משהו דומה למה שאתה מדבר עליו, אחרי הזינוק המקצועני יש זינוק שקוראים לו סאב 9 , למי שכבר עשה איש ברזל והתוצאות שלו הן בשפיץ הקדמי של התוצאות זה מאפשר לו לזנק עם חזקים ולייצר דינמיקה של מירוץ . אבל מדובר על תחרות עם 2500 משתתפים שאי אפשר להכניס את כולם לתוך תעלה יחד ואחד ממסלולי הרכיבה הצפופים בעולם.

    בתחרות כמו ישראמן זה פשוט מיותר יש רק כמה מאות אנשים על ים שלם למה צריך עוד זינוק?
    בקיצור עזוב את המקצוענים הם בליגה משלהם , אנחנו כולנו בני האדם הרגילים מעדיפים סתם זינוק

    1. אחון הגיב:

      אהבתי

  • אמיר בכר הגיב:

    לדעתי יש מקום לכזה דבר והייתי מוסיף ואומר שצריך לייצר עשרה גביעים ולהעמיד את העשרה הראשונים בקטגורייה החדשה בטקס מכובד , כמובן בתנאי שנירשמים לפחות 30 ספורטאים ויש בארץ מספיק.
    שוב המטרה לשפר , אם מישהו מנצח בקלות בגיל שלו ובא רק כי יקבל בסוף גביע מה הטעם?

    עדיף שיאתגר את עצמו וכך ישתפר .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג