אליוד קיפצ'וגה הוא לא דניס קימטו. להאמין לשיא העולם ההיסטרי שלו?

חגי אשלגי טוען שקצב של 14:25 לכל חמישה קילומטרים נשמע לו מהיר ועצבני מדי. לא שהוא רוצה לקלקל שמחות, אבל כמה זמן בנאדם יכול לרוץ במהירות כזאת?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היתה לי תחושה לא נוחה. אז הייתי חייב לחזור. בדיוק למקום בו עזבתי בפעם הקודמת. לפני כארבע שנים כתבתי שאני לא מאמין לשיא העולם של דניס קימטו במרתון ברלין (2:02:57 שע'), ועכשיו הגיע אליוד קיפצ'וגה והוריד ממנו 78 שניות. בעצם קיפצ'וגה לא באמת הגיע עכשיו. הוא כאן כבר 15 שנה. רץ נגד כולם. היו לו כמה שנים שקטות וקצת עלומות ונחבאות מאז 2003, אבל אז הוא חזר דרך המרתונים האירופאים.

העקביות שלו דווקא מעוררת אמון. קיפצ'וגה לאחר שבירת השיא בברלין

עוד כתבות מרתון בשוונג
שיא עולם מדהים לאליוד קיפצ'וגה במרתון
"בדרך למרתון גיליתי שיש לי סרטן"
איך אומרים אולטרה מרתון בסינית?

מאז המרתון הראשון שלו בהמבורג, העקביות שלו דווקא מעוררת אמון. הוא יכול, הוא מסוגל והוא מצליח לשבת על 2:03-2:04 שעות למרתון, כבר כמה וכמה פעמים ברציפות. אבל התוצאה האחרונה, חברות וחברים, התוצאה. מה יהיה איתה? שיא עולם של 2:01:39 ש' במרתון. היא מהירה אש. אליוד, מאיפה הכוח?

כן, אני זוכר שהוא רץ מרתון בשעתיים ועוד חופן שניות בפרסומת שצילמו על מסלול מרוצי המכוניות באיטליה בשנה שעברה. כן, אני זוכר שהיו חכמי ספורט שאמרו אז שהתוצאה שלו במונזה תואמת 2:01:40 בברלין בתנאי שלמות. כן, כבר כתבתי שאני יודע שהוא מסתובב סביב 2:03 ו-2:04 כבר שנים.

אז? קצב 14:25 לכל חמישיית קילומטרים, כפול שמונה וחצי פעמים רצוף? זה מריח לכם הגיוני? לא, באמת אני שואל אתכם. תענו כאן למטה בתגובות. זה נשמע לכם הגיוני? הבנאדם לא מתעייף? אין מה להגיד, אליוד הפך במשך הזמן לסוג של אביר ג'דיי. אתלט פילוסוף. הוא כבר מזמן שילם את כל חובותיו, פלוס ריבית, לאלוהי הקילומטראז', וגם מספרים עליו שהוא חי בצניעות, שוטף כלים ושואב מים עם החבר'ה מהקבוצה. הסימפטיה שלי כבר מגויסת. אני מחבב אותו. What's not to like?. אבל עדיין, התוצאה, התוצאה. היא צוחקת עלי.

כמה רחוק לפני שאר העולם יכול בנאדם אחד להיות? קיפצ'וגה ברגע שבירת השיא

אתם קונים את המהירות הזו? את ה-17 ק"מ האחרונים שהוא רץ לבד? קונים שהכל היה חף מרמז לקוקטייל פרמצבטי? אני רוצה להאמין. מת להאמין. אוכל את כל הסטטיסטיקה והקונסיסטיקה, בולע את הסיפור, שותה את המיתוס, אבל לא מצליח. לא מצליח להאמין. התוצאה היא האשמה. היא מסתלבטת עליי. קורצת לי בהתנשאות כמו לפראייר שנעקץ. לא שבא לי לקלקל שמחות, או להיות לא פופולרי, אבל כמה זמן בנאדם יכול לרוץ במהירות כזאת? איך לא מתפרקים אחרי 30 או 35 ק"מ? כמה רחוק לפני שאר העולם יכול בנאדם אחד להיות?

לצערי קיפצו'גה אוכל אצלי את כל הלאקרדה שבלעתי בעצמה מהספורט המודרני, למרות שלא בטוח שזה מגיע לו. כתם הספק שנדבק לא יורד. בזמן שסוכנות הסימום הבינלאומית חוזרת לקבל את בדיקות המעבדות הרוסיות ל("נגד")סימום, כאילו שהן לא עסקו עד לפני שנתיים דווקא בקידום והסתרת סימום, אני תקוע עם ספק בגיבור הספורט של השנה, אולי של העשור.

אז תודה לך אליוד על המאמץ, על השואו, על היכולת, על פריצת גבולות הדמיון. תודה וסליחה. אני אוהב אותך, מכבד אותך, נהנה לראות אותך רץ, ורוצה רוצה רוצה להאמין. פשוט לא מצליח. אולי אני זה שמוגבל. מנסה שוב, לכתוב והפעם להאמין… 2:01:39… במרתון שלם… מתאמץ…

לא תפס. עדיין מהיר מדי בשבילי.

לחצו להרשמה לישראמן 2019




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מוטי הגיב:

    יתכן והרץ הפנומן אוכל ושותה אוכל קנייתי מסורתי המכיל חומרים תקינים אך מאוד תורמים ליכולות המדהימות שלו.
    לי נראה מאוד אמין,
    בטח בהשוואה ללאנס ארמסטרונג הרמאי

  • אורן הגיב:

    גם אני לא האמנתי למראה עיניי כשמייקל ג'ונסון רץ 200 מ' ב-19.32 שניות באטלנטה לפני 22 שנה, ובעשור לאחר מכן השיא הלא נתפס הזה נשבר ע"י יוסאיין בולט, פעמיים (וגם יוהאן בלייק הצליח להביא 19.26).
    נכון להיום לא הורשעו בשימוש בחומרים אסורים.
    לראות ולא להאמין! אבל זה קרה ואני מאמין… עד שיוכח אחרת!
    קיפצ'וגה אצן תותח ובן אדם מקסים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג