המזונות שיסייעו לכם להתאושש לאחר אימון

התחלתם לרוץ ונכנסתם לעולם הספורטיבי עם המון מוטיבציה, אתם באמת מתכוונים הפעם להתמיד ואפילו נרשמתם לאירוע ספורט, כל הכבוד! אך האם אתם מקפידים על התזונה שלכם לא רק במהלך היום, אלא גם אחרי האימונים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ספורטאים רבים בתחילת דרכם חושבים שאם ידלגו על הארוחה אחרי האימון הם ירדו במשקל מהר יותר, אולם לא כך הדבר ולפעמים מניעת אוכל ורכיבי תזונה חיוניים וחשובים מהגוף, עלולה להוביל לנזק, פציעה והשבתה לזמן ממושך מפעילות גופנית. במהלך אימון, הגוף נכנס למצב של לחץ (סטרס) ומצב זה כשלעצמו דורש מהגוף שימוש במשאבים רבים. לכן, אחרי אימון אין צורך לפתוח שולחן מלא כל טוב, אך חשוב מאוד לאכול מזונות שייסיעו לשרירים להתאושש מהר יותר ולהיות מוכנים לאימון הבא בצורה המרבית. ישנם מספר מזונות שהוספתם לתפריט היומי יכולה לסייע מאוד בהתאוששות מהירה והכנת הגוף לאימון הבא. אחד הדגשים החשובים בתזונה לאחר אימון הינו צריכת כמות מספקת של חלבון. חלבון חשוב לא רק לעוסקים בפיתוח גוף או ספורט תחרותי, אלא לכל מי שעוסק בפעילות גופנית. כמו ריצה, רכיבה על אופניים, אימון TRX או קרוספיט.

ביצה צילום: David Benbennick

בביצה תמצאו ויטמינים רבים ומינרלים שחשובים להתאוששות מהירה של השרירים | צילום: David Benbennick

אחד המאכלים הכי נפוצים שניתן למצוא כמעט בכל בית הוא היוגורט. כן, כן, היוגורט שנמכר בכל סופר, מכיל חלבון איכותי ומי גבינה המסייעים להתאוששות השרירים אחרי פעילות. גם משקאות היוגורט שקל לשתות אותם, לשאת אותם אתכם לאימון והם מרווים וקרירים יכולים לשמש לאותה המטרה בדיוק, ובשילוב עם פירות העונה שמכילים, ויטמינים ומינרלים, זו יכולה להיות ארוחה קלילה, טעימה ומזינה המשלבת גם מעט פחמימות וגם חלבון. היוגורט נוצר מתסיסה של חיידקים טובים שוודאי מוכרים לכם כחיידקים פרוביוטיים. החיידקים הללו הם שיוצרים את מרקמו החלק של היוגורט. בנוסף הם מסייעים גם לעיכול תקין.

מאכל נוסף שמסייע להתאוששות מהירה אחרי אימון וקל מאוד להכנה, הוא ביצה. בין אם זו חביתה, עין, מקושקשת או קשה, לביצה חלבון מלא ואיכותי ולכן נחשבת כמזינה וטובה לאחר פעילות גופנית. האיגוד הקרדיולוגי בישראל יחד עם עמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, הוציאו בשנת 2011 מסמך עמדה בנושא תזונה ובו כתבו כי צריכה של עד חמש ביצים בשבוע בטוחה לאוכלוסייה הבריאה ועד שלוש ביצים בשבוע לסובלים מסכרת, מחלות לב כליליות או יתר לחץ דם. לא נמצא קשר בין צריכת ביצים למחלות לב וכלי דם, אך עדיין, אין צורך להפריז באכילת ביצים. בביצה תמצאו ויטמינים רבים ומינרלים שחשובים להתאוששות מהירה של השרירים.

כתבות נוספות בנושא
תזונה || כל מה שרצית לדעת על החלבון ולא העזת לשאול
10 המזונות שיעזרו לכם להתאושש מהר מאימונים
תזונה טעימה ומומלצת לפני או אחרי אימון

בשנים האחרונות, עלתה המודעות לצריכת מזונות בצורתם הטבעית שכן כל הויטמינים והמינרלים מצויים בפרי או בירק השלם ודרושים מאוד להתאוששות טובה ומהירה לאחר אימון. לכן, שייק ירוק שמורכב מירקות עלים כמו פטרוזיליה, תרד, חסה, עשב חיטה, עלי בייבי, סלרי ואצות ים, יכול להיות שייק התאוששות טוב. הוא מכיל לא רק את כל מה שהזכרנו, אלא גם שפע של כלורופיל המסייע לצמחים בתהליך הפוטוסינתזה ואילו לנו, בני האדם, מסייע בכך שהוא דומה במבנהו להמוגלובין שנמצא בדמנו ואחראי להובלת החמצן וחומרי ההזנה השונים אל הרקמות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג