7 תירוצים שבגללם אתם לא מתחילים לרכוב על אופניים

אתם ממש רוצים להתחיל לרכוב על אופניים, אבל ממשיכים לספר לעצמכם כל מיני סיפורים שדוחקים אתכם בכלל מלהתחיל? הכתבה הזו בדיוק בשבילכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: pixabuy

אתם רואים רוכבי אופניים יוצאים לטיול בשבת וזה הופך לכם את הבטן כי גם לכם מתחשק לעלות על זוג אופניים ולצאת אל השטח. אבל בפועל, אתם מוצאים כל כך הרבה סיבות למה שלא לעשות זאת שכבר שכחתם את הסיבה המקורית. אז אספנו לכם את כל הסיבות האפשריות למה סביר להניח שלא תצאו לרכיבת שבת וגם את כל הסיבות הטובות שיעזרו לכם להתגבר על התירוצים.

מהר מאוד, תוך מספר רכיבות בודדות, תוכלו בקלות למצוא את עצמכם מקשקשים עם הרוכבים הראשונים | צילום: pixabuy

כתבות נוספות בנושא
תקלות נפוצות באופני הרים ופתרונן
כיצד חובבים צריכים לכוון את ההילוכים?
7 טיפים לתזונה במרתון

1. אני אהיה אחרון

מכירים את התירוץ הזה? כן, הוא משמש כמעט את כולם בהתחלה, גם אם לא אומרים את המשפט הזה, הוא עובר בראש. נכון, סביר שברכיבה הראשונה שלכם לא תהיו בחוד החנית ולא תובילו את קבוצת הרוכבים, אבל אתם רק מתחילים ולכן אם תתמידו, גרף השיפור שלכם יהיה הניכר ביותר לעין. מהר מאוד, תוך מספר רכיבות בודדות, תוכלו בקלות למצוא את עצמכם מקשקשים עם הרוכבים הראשונים בקבוצה ועוד מספיקים לעצור, להצטלם ולראות פרחים. התמדה היא שם המשחק. ככל שתתמידו ברכיבה, כך תיכנסו מהר יותר לכושר ותוכלו להיות בראש. אז התירוץ שתהיו אחרונים תקף אך ורק לפעמים הראשונות.

2. אין לי מיומנות רכיבה

בניגוד לריצה, ששם צריך רק לנעול נעליים ולצאת החוצה, רכיבה על אופניים דורשת מיומנויות בסיסיות כמו לדעת לשמור על שיווי משקל ולהצליח לדווש. אבל ברגע שעברתם את המכשול הזה ואתם כבר יודעים לדווש, רכישת מיומנויות רכיבה היא משהו שכל רוכב עושה כל הזמן, גם הכי טובים ממשיכים לקחת שיעורים טכניים כדי להשתפר ולחדד עוד ועוד את הביצועים. נכון שישנם רוכבים שהטכניקה תגיע אצלם בקלות יתרה, הם מהר מאוד יכלו להרים גלגל ולטפס על סלע בעוד אחרים נאבקים. אבל כמו בכל תחום, האימון והתירגול יביאו לתוצאות. אפשר כמובן גם לקחת קורס שבילים טכני בו תרכשו את רזי הרכיבה בצורה מודרכת ובמפגשים מובנים.

ככל שתתחזקו כך יהיה לכם קל יותר | צילום: pixabuy

3. יש לי אופניים גרועים

אגלה לכם סוד, כדי להיות רוכב טוב, לא צריך אופניים הכי טובים בעולם, צריך רק את התשוקה לרכיבה והרצון להצליח. נכון שאופניים שאינם מטופלים, משומנים ועם אויר בצמיגים, עלולים להוות מכשול לרוכב, אבל במידה והאופניים שלכם הם לא הקלים והחדשים ביותר בשוק, זה ממש לא נורא, ככל שתתחזקו כך יהיה לכם קל יותר ומשקל האופניים יהפוך לזניח. אם תראו כי ענף האופניים קוסם לכם ואתם מבלים על האוכף שעות רבות, זה יהיה זמן מצויין לחשוב על שדרוג, אבל עד אז, אופניים תקינים יכולים לעשות יופי של עבודה.

4. פחד מפציעות

בניגוד לענפים כמו ריצה ושחייה, באופניים החשש מנפילה בשטח יכול להדיר את רגליהם של רוכבים פוטנציאלים רבים. אז נכון, תמיד קיימת האפשרות שתפלו מהאופניים, גם במהירות מאוד נמוכה, זה קורה וזה חלק מהעניין. עד שתרכשו מיומנות (עליה דיברנו בסעיף 2), עננת הנפילה תרחף אבל אל תתנו לה להשתלט עליכם ולנהל לכם את הרצונות. אם אתם מעוניינים לרכוב, צאו בכל מחיר. אם אתם חוששים מנפילות, אולי כדי שתקדימו את השיעורים הטכניים ותקבלו קצת יותר ביטחון ברכיבה על שבילים לבנים לפני כניסה לסינגלים טכניים. נפילות יכולות לקרות גם לרוכבים מקצוענים כמו לרוכבים מתחילים, נסו לנקוט בכל אמצעי הבטיחות והזהירות כדי למזער נזקים. ביחרו קסדה טובה ואיכותית וזוג כפפות שטח שיגנו על כפות הידיים שלכם.

רכבו באזור מוכר שקרוב לבית | צילום: pixabuy

5. אני בטח אלך לאיבוד

אחת ההנאות הגדולות ברכיבה על אופניים זה הטיול בטבע. הכנה מוקדמת של הורדת מפה לנייד יכולה למנוע תקלות מיותרת של הליכה לאיבוד בשטח לא מוכר. ההמלצה שלנו, עד שתאספו מספיק ידע בניווט ותכירו את השבילים או לפחות תכירו קבוצה שמכירה את השבילים ואליה אפשר להצטרף, רכבו באזור מוכר שקרוב לבית. אפשרות אחרת היא להצטרף לרכיבות טיול דוגמת "רוכבים עם נביעות" וכך גם תזכו לטייל בחברת רוכבים נוספים ולהכיר וגם בהדרכה והובלה על מסלול ללא דאגות מיותרות שתלכו לאיבוד.

6. פחד מתקלות טכניות

זו אחת הנקודות הרגישות והלא מדוברות. רוכבים רבים מעדיפים לוותר על רכיבה כי הם אינם יודעים מה עושים במקרה של תקלה טכנית או אפילו פנצ'ר. כשאתם נכנסים לאוטו ומתחילים לנהוג, אתם יודעים כיצד מחליפים גלגל במקרה של פנצ'ר או לפחות ראיתם איך עושים זאת, אתם מחזיקים גלגל חלופי וגם כבלים להנעה של המצבר במקרה של בעיה חשמלית. אותו הדבר אתם עושים עם האופניים שלכם. קודם כל, הכירו את הכלי עליו אתם רוכבים. תכירו את שמות המערכות וכיצד מטפלים בהם באופן בסיסי. ככל שתכירו את האופניים שלכם יותר, כך תרגישו יותר ביטחון בכל מה שקשור לצד הטכני. תתאמנו בבית על החלפות צמיג, כן, ממש להתאמן. הכירו את השימוש בכפות ובמשאבה או במיכל גז, ששום דבר לא יתפוס אתכם לא מוכנים. הורידו והרכיבו את הגלגל האחורי.

ברשת תוכלו למצוא אינספור סרטונים המדגימים כיצד עושים זאת בצורה קלה ופשוטה. תתאמנו בבית על יבש כדי שההחלפה על רטוב תהיה קלה ומהירה.

ככל שתכירו את האופניים שלכם יותר, כך תרגישו יותר ביטחון | צילום: pixabuy

7. זה יקר מדי

רכיבה על אופניים לא חייבת לעלות כמה אלפי שקלים. אפשר בהחלט להתחיל עם זוג אופניים בסיסיים, יד שנייה, קסדה, כפפות, פנימית רזרבית ומשאבה. כל היתר, נעלי רכיבה, בגדי רכיבה וכדומה, יכולים להמתין, הם לא מוצר הכרחי להתחלה, נכון שתמיד טוב שיש. אם אין לכם כסף לרכוש כרגע אופניים, אפשר תמיד להשאיל, תופתעו לגלות שסביביכם יש שלא מעט חברים עם אופניים שלא בשימוש והם ישמחו להשאיל לכם עד שתחליטו אם זה תחביב בשבילכם או לא.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג