6 שנות השעיה לרוכבת שהסתירה מנוע באופניים באליפות העולם

הסיפור הלא ייאמן על הרוכבת הבלגית שהסתירה מנוע באופניים שלה במסגרת אליפות העולם בסייקלוקרוס הגיע לסיומו עם עונש השעיה, קנס כספי משמעותי ופסילת התארים עד כה - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניתן להכתיר אותה כבר כשערוריית השנה באופניים בכלל ובסייקלוקרוס בפרט, לאחר שבחודש ינואר במהלך אליפות העולם בסייקלוקרוס שהתקיימה בבלגיה בקטגורית U23 נשים, התגלה באופניה של הרוכבת הבלגית פמקה ואן דן דרייסכה (Femke van den driessche) בת ה-19, מנוע מוסתר בתוך השלדה – כך זה עובד. חשוב לציין כי הרוכבת הבלגית היתה אחת המועמדות לניצחון בתחרות ולאחר שנתפסה בתרמית טענה להגנתה בשידור בטלוויזיה הבלגית כי אלו אינם האופניים שלה וכי קיבלה אותם ברגע האחרון מחבר לקבוצה.

יוטיוב | המנוע, הטכנולוגיה והתרמית

עוד כתבות אופניים
כך עובד מנוע המוסתר באופניים
רוכבת הסתירה מנוע בשלדת האופניים באליפות העולם
המדריך המקיף לכל חלקי האופניים

כעת, לאחר כשלושה חודשים מאז שנתפסה, קיבלה ואן דן דרייסכה עונש של 6 שנות השעיה מתחרויות ובעקבות כך הודיעה שתפרוש מרכיבה תחרותית. זוהי למעשה הפעם הראשונה שאיגוד האופניים הבינלאומי (ICU) מפעיל ענישה שכזו כנגד תרמית בעלת אופי טכנולוגי. "זהו ניצחון גדול", אומר בריאן קוקסון נשיא האיגוד, "על מנת לעזור לשמור על הספורט שלנו נקי מרמאויות". חוקרי האיגוד שפעלו ובחנו את המנוע, חשפו כי המנוע הוסתר יחד עם הסוללה בשלדה בסמוך לאוכף. המנוע הופעל באמצעות מתג בלוטות' שהותקן בכידון.

ההשעיה כאמור תפוג באוקטובר 2021 והקנס שאותו יהיה עליה לשלם עומד על 20 אלף פרנקים שוויצריים שהם 77,400 שקל. יחד עם זאת פסל האיגוד מואן דן דרייסכה את התארים בהם זכתה בקטגורית U23 נשים. ואן דן דרייסכה העדיפה מבחינתה לא להגיעה לדיון ולשימוע המשמעתי שלה ופשוט להודיע על פרישה ממרוצים. "לכל האנשים שמתכננים לרמות", אמר קוקסון בהצהרה חד משעית כשנחשפה התרמית, "התחרות הזו שלחה מסר ברור, אנחנו נתפוס אתכם ונעניש אתכם".

קנס ועונש של 6 שנות השעיה מתחרויות. ואן דן דרייסכה | צילום: Flowizm



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג