6 סיבות כיצד ריצה משותפת תורמת לזוגיות

האם זוגות שרצים ביחד מאושרים יותר? גם אם לפעמים נדמה שריצה עלולה לגרום למתיחת בין בני זוג, יש בה בהחלט יתרונות רבים בכל מה שקשור לעבודה על הזוגיות. הדרך אל הכושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רבים התרעמו על שקשרתי בכתבה שכתבתי כאן בין תחביב הריצה לבין גירושין. בסיום אותה כתבה טענתי כי כמו שהריצה יכולה לשמש כזרז לגירושים, כך גם היא יכולה לשמש כתוסף נפלא המחזק זוגיות טובה ובריאה. כעת הזמן להסביר את טענתי. במחקרים שנערכו על תחביבים משותפים של בני זוג, נמצא כי לפעילות משותפת יש תרומות רבות לקשר הזוגי. חוקרים טוענים כי בקרב זוגות אשר ביצעו פעילות המחייבת אינטראקציה, נצפה שינוי חיובי בהתנהלות הקשר, שבא לידי ביטוי ביותר קבלה ותמיכה של בני הזוג. בנוסף נטען כי פעילות משותפת חיונית להעלאת התקשורת החיובית בין בני הזוג ולשיפור האינטראקציה בחיי היום יום.

הריצה גם יכולה להיות נפלאה לזוגיות | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
ליהנות כמה שיותר מזמן הקסם שאחרי הריצה 
מדוע ההדרגתיות בריצה כל כך חשובה? 
האם הריצה גורמת לנשים להתגרש? 

מחקר אחר הראה כי לעיסוק המשותף יש תרומה לאחר מכן, בחיי היום יום הזוגיים, דבר שתורם לחיזוק הקשר הזוגי. אולם חשוב לציין כי יש מחקרים אשר מצביעים כי ישנה תרומה לזוגיות גם כאשר הפעילות או התחביב נעשה בנפרד ולא בצורה זוגית. בעיניי, יותר מתחביבים אחרים, תחביב הריצה הוא בעל סגולות אשר יכולות לתרום לבני הזוג הרצים, בין אם שניהם רצים, או בין אם רק אחד מבני הזוג עוסק בתחביב הריצה

.
6 סיבות שמסבירות כיצד הריצה יכולה לתרום לזוגיות

1. הריצה יוצרת תחום עניין משותף ועשייה משותפת – בעולם בו בני הזוג עסוקים במשך רוב שעות היום בעבודה הרחק אחד מהשני, הריצה משמשת את בני הזוג כתבנית לזמן איכות זוגי. זמן שבו, אם השכילו להשאיר את הטלפונים הניידים בבית, הם יכולים מחד לשוחח ללא הפרעות, ומאידך לחוות חוויה גופנית ונפשית משותפת.

2. עיסוק משותף בריצה תורם להבנה ולגמישות בין בני הזוג – הריצה מצריכה הבנה מבן הזוג, שכן פעמים רבות יש צורך בהקרבה של פעילויות (כגון יציאה לסרט או מפגש עד שעה מאוחרת עם חברים) על מנת להשכים מוקדם בבוקר, או לחלופין ריצה ארוכה בסוף השבוע שדורשת שהייה יחידנית עם הילדים של בן הזוג שאינו רץ. כאשר בני הזוג חולקים את תחביב הריצה, רמת התמיכה עולה כתוצאה מהבנה טובה יותר אחד של השני. בשל העובדה ששני בני הזוג רצים, הם מבינים את הצורך של כל אחד מהם למצוא זמן לרוץ. הריצה גורמת לבני הזוג לדעת כיצד ומתי לוותר על הרצונות האישיים שלהם, וכך לאפשר לריצה להפוך לעשייה משותפת. באותה מידה, גם אם רק אחד מבני הזוג רץ, העובדה שיש פרגון מן הצד שאינו רץ תורמת משמעותית להבנה בין בני הזוג בכל תחומי החיים, ובאה לידי ביטוי בפרגון של בן הזוג הרץ לתחביב אחר של הצד שאינו רץ.

3. בני הזוג לומדים לתכנן את העיסוק בריצה עם חיי הזוגיות והמשפחה – במידה ורק אחד מבני הזוג רץ, יש בכך בכדי לחייב אותו ללמוד להתחשב בסדר היום הזוגי והמשפחתי. לעתים אף יש "משא ומתן" בין בני הזוג, אשר מכריח את הרץ לעסוק ולהתחשב בסדר יומו של בן הזוג שאינו רץ. דווקא בשל כך, הריצה מלמדת את בני הזוג להתנהל נכון יותר בסדר יומם האישי והזוגי, זהו שיח חיובי אשר יתכן ולא היה מתקיים אילולא העיסוק בריצה.

מקום מפלט להתמודדות עם משברים | צילום: pixabay

4. הריצה מלמדת כיצד לעודד אחד את השני ברגעי קושי ומשבר – תוך כדי הריצה בני הזוג חווים קשיים פיזיים ומנטליים, אשר מחייבים אותם לעודד ולתמוך זה בזה. יתרה מכך, בעזרת הריצה הם מבינים אילו שיטות נכונות לתמיכה בבן הזוג, שיטות תמיכה שיכולות לקבל ביטוי גם ברגעי משבר מחוץ לריצה. הדבר נכון גם כאשר רק אחד מבני הזוג רץ ובן/בת הזוג מעודדים, ואף מלווים, תוך כדי הריצה, על הקשיים והמשברים שמתעוררים בה.

5. הריצה כ"אי של שפיות" ומקום מפלט להתמודדות עם משברים – להבדיל מהסעיף הקודם, הריצה מאפשרת לבני הזוג הרצים לברוח ממציאות של משבר כזה או אחר אשר קיים בבית, אל מציאות של ריצה שם יש מעין פסק זמן מהשגרה. הריצה מאפשרת זמן בו נשכחים מצוקות ומשברים, זמן בו יש מעין תהליך של היטהרות, ולאחריו, כלומר לאחר הריצה, יש כוחות רבים יותר להתמודד עם אותם קשיים ומצוקות.

6. הריצה כפעילות זוגית אינטימית – ריצה, במיוחד למרחקים ארוכים, היא במידה רבה פעילות אינטימית. ישנה חשיפה של הגוף ושל הנפש, תוך כדי הריצה, בפני הרץ לצידך. ריצה משותפת יכולה להגביר את תחושת האינטימיות אצל בני הזוג, כזו שתוכל לשפר את תחושת האינטימיות בפעילויות זוגיות שלא על מסלול הריצה.

לסיכום, כמו הרבה דברים בחיים, גם לריצה פנים רבות והשאלה היא לאן כל אחד בוחר לקחת את הריצה שלו. יהיו כאלה שהריצה תהווה להם זרז לפרידה, ויהיו כאלה שידעו לנתב את תחביב הריצה לטיפוח ושיפור הזוגיות.



ניר אבישי כהן | מורה לחינוך גופני ומאמן ריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג