6 טיפים לריצה בחורף שיעזרו לכם להרגיש פחות אומללים

החורף הגיע ולא פשוט לצאת החוצה להתאמן. אספנו לכם 6 טיפים שיעזרו לכם בימים הקרים באמת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רק לפני רגע, מזג האויר היה מושלם לריצה. השמיים כחולים, טמפרטורות נוחות והכל פורח סביב ופתאום הוא הגיע, החורף. השבילים מוצפים בשלוליות ענק, רכבים מתיזים עליכם מים ואתם חוזרים הביתה ספוגים במים ובוץ. ברגעים כאלו, המסילה בחדר הכושר ממש קורצת ונראת אטרקטיבית מתמיד, אז איך בכל זאת עוברים את עונת החורף הגשומה והקרה? אספנו לכם כמה טיפים מעולים:

ריצה בגשם

בחרו גרביים שישמרו על החום אך ינדפו היטב | צילום: thinkstok

כתבות נוספות בנושא
הכינו את גופכם לריצה בחורף
6 רעיונות שיניעו אתכם לעשות פעילות גופנית בימי החורף
מה צריך לדעת על ריצה בחורף?

1. צרו לעצמכם תמריץ
לפעמים קל יותר לצאת החוצה כשאתם יודעים שבסוף ממתין לכם פרס או תמריץ שיעזור לכם לעשות את הצעד הראשון אל הקור. קבעו פגישה עם חברים או אפילו איזה ממתק שאתם אוהבים אותו תקבלו אם תסיימו את האימון. אם אתם מתאמנים בקבוצה, סביר להניח שכולם סביבכם מרגישים דומה בקשר לריצה בקור, אז צרו לעצמכם מנהג, בכל סיום אימון אחד הרצים יביא איתו ארוחת בוקר מפנקת לכולם ותראו איך אף אחד לא מפספס שום אימון.

2. לנעול את הנעליים הנכונות
כדי לשמור על החום, מומלץ בחורף לבחור בנעליים פחות מאווררות או עם רשת. בחרו גרביים מצמר מרינו לדוגמה שישמרו על החום מצד אחד, אך יהיו בעלות נידוף טוב ויעיל של הרטיבות, למקרה שנכנסתם לשלולית או רצתם בגשם.

3. תתלבשו כאילו חם
בחורף הרבה פעמים רצים נוהגים להתלבש חם מדי. לפני שמתחילים לרוץ, תמיד קר הרבה יותר אבל אחרי כמה דקות של ריצה הגוף מתחמם ולפעמים אפילו מתחמם מאוד ואז נשארתם תקועים עם מצבור בגדים למשך השעה הקרובה. לכן, כשאתם מתלבשים לריצה בחורף, שימו על עצמכם משהו קל יותר וזיכרו שתכף תתחילו להתחמם. אפשרות נוספת היא להתלבש בשיטת ה"בצל", כלומר שכבות של בגדים בתנאי שיש לכם איך לסחוב אותם.

ריצה בגשם

חפשו תמריץ שיעזור לכם לצאת לריצה | צילום: thinkstok

4. תדאגו לתאורה
בחורף ישנם ימים בהם השמיים קודרים ויש תחושה חשוכה יותר, לכן, אם אתם יוצאים מוקדם בבוקר או אם אתם רצים על כבישים, חשוב לדאוג לבגדים בולטים ורפלקטיבים כך שנהגים ישימו לב אליכם. בחורף החושך יורד מוקדם, אם אתם נוהגים לבצע את האימון שלכם אחר הצהריים או בשעות הבוקר המוקדמות, תדאגו שיהיה לכם פנס קדמי טוב ועדיף גם נצנץ אחורי.

5. חימום מקדים
לא תמיד זה קל לצאת החוצה לאימון כשקר מאוד ולכן, אתם יכולים לבצע חימום מקדים לחימום שלכם, לא משהו שיגרום לכם להזיע אלא ימריץ את מחזור הדם ויעלה לשלכם קצת את הדופק. כשאתם חמים יותר קל לצאת החוצה אל הקור ולהתחיל לרוץ. אתם יכולים לקפוץ על דלגית בבית, לעלות ולרדת מדרגות, לעשות כמה תרגילי יוגה שימריצו את מחזור הדם.

6. החלפה מהירה אחרי ריצה
כשהטמפרטורות בחוץ קרות, חום הליבה שלנו (CORE) צונח גם הוא במהירות כאשר מפסיקים לרוץ. כדי למנוע היפותרמיה, החליפו מהר בגדים. לנשים מומלץ להחליף גם את החזיה שלהן שספוגה זיעה. שימו על עצמכם בגד חם ויבש ושתו משקה חם או מרק. אתם יכולים להצטייד בתרמוס או לסיים את הריצה בבית קפה ולבצע את ההחלפה שם ואחר כך להנות מקפה חם וארוחה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד הגיב:

    אין על ריצות במזג האויר הזה !!
    עדיף בהרבה מהקיץ הבלתי נסבל

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג