6 מזונות שכדאי לספורטאים להיזהר מהם

אנשים רבים סובלים מרגישויות למזון ולעתים הם כלל לא יודעים זאת, אז הכנו לכם מדריך מקוצר למזונות הכי תמימים אך הכי אלרגניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלרגיות או רגישויות למזון יכולות פעמים רבות להיות גורמים לסימפטומים רבים שעלולים לתקוף אותנו דוגמת כאבי ראש, גזים, נפיחויות, בעיות עור וכדומה. אז מה הם אותם מזונות מהם רצוי להיזהר או לסמנם כחשודים ולבדוק האם גופכם אכן רגיש אליהם? הכנו לכם מדריך מקוצר.

1. חיטה

חיטה ובעיקר גלוטן, חלבון החיטה, הוא אחד מהנושאים החמים היום. אנשים רבים מדווחים כי חיטה ומוצריה גורמים להם לתחושת אי נוחות בבטן. זה לא חייב להתבטא דווקא במחלת הצליאק. אנשים שהפסיקו לצרוך גלוטן מדווחים על שיפור ניכר באנרגיה, נפיחויות שנעלמו, עור שהפסיק להתייבש, שיער שהפסיק לנשור ועוד. הבעיה עם גלוטן שהוא נמצא כמעט בכל מקום, גם במקומות הכי לא צפויים. לכן, אם אתם רוצים לדקדק בעניין, רצוי לקרוא את האותיות הקטנות לפני שמתחילים לאכול, או לשאול במסעדה האם המנה מכילה גלוטן. אגב, תחליפי גלוטן הם חלופה לרוב לא בריאה ומשמינה, נסו להימנע.

אנשים רבים מדווחים כי חיטה ומוצריה גורמים להם לתחושת אי נוחות בבטן | צילום: pixabay

2. ביצה

אלרגיות לביצים זהו דבר נפוץ בקרב ילדים והסימפטומים יכולים להתרחש לאחר מספר דקות או מספר שעות מהחשיפה. הסימפטומים יכולים לכלול פריחה, דלקות אף, בעיות עיכול ועוד. לכן, אם אתם נמנים על אותם אלו הרגישים לביצים, חשוב לחפש את הסימון על גבי האריזות ולוודא שהמוצרים אינם מכילים ביצים.

ביצה צילום: David Benbennick

ביצה צילום: David Benbennick

3. סויה

סויה תוכלו למצוא היום כמעט בכל מוצר, החל ממשקאות ומעדני סויה, טופו, מאפים, קציצות בשר, חטיפים וכמובן פולי הסויה אדממה. הסימפטומים יכולים לכלול נפיחות ואי נוחות במערכת העיכול, גירוד בעור או בחלל הפה.

סויה תוכלו למצוא היום כמעט בכל מוצר | צילום: pixabay

4. תירס

הוא נמצא כמעט בכל מקום ובכל מאכל, החל מגרגרים, ממשיך בצורתו כקמח תירס ומסתיים בסירופ המופק מתירס שהוא השכיח והמזיק מכולם. לכן, אנשים שסובלים מרגישות לתירס יתקשו לגלות אותה, אלא רק באמצעות דיאטת אלימינציה מוקפדת מאוד, אך מהרגע שיסירו תירס מהתפריט יחשו הטבה משמעותית בבריאותם.

אנשים שסובלים מרגישות לתירס יתקשו לגלות אותה | צילום: pixabay

5. ירקות סולניים
משפחה גדולה שתוכלו למצוא בה לדוגמה את תפוח האדמה, העגבנייה והפלפל. חלקם מכילים אלקלואידים כגון סולנין העשויים להפוך לרעילים עבור בני אדם ובעלי חיים ועלולים לגרום לתגובת גירוי.

תפוח האדמה ממשפחת הסולניים | צילום: pixabay

6. סולפטים

הסולפטים קיימים בטבע ומשמשים את תעשיית לשימור מזון ושימור צבעו. אחד המזונות העיקרים המכילים סולפטים הוא יין, בירה ופירות יבשים. ישנם אנשים שחשיפה לסולפטים עלולה לגרום להם לכאבי ראש, בעיות נשימה כמו אסתמה ועוד.

אחד המזונות העקרים המכילים סולפטים הוא יין, בירה ופירות יבשים | צילום: pixabay

* הכתוב כאן אינו בגדר המלצה ואינו בא להחליף בדיקה ו/או טיפול מקצועי או רפואי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורית ש הגיב:

    אלו מזונות בעייתיים לכל אדם. לא רק לספורטאים. יחד עם זאת, ביצה היא החלבון הכי טוב שיכול לקבל גוף האדם. חשוב לציין.

    1. סאבר עבאס הגיב:

      מצטרף למה שכתבה אורית

    2. ביבי הגיב:

      התכוונת אולי החלבון הכי מזוהם.

      מקורות לחלבון יש בשפע. ביצים הן אחד המקורות הכי גרועים שיש בגלל כל מה שהן גוררות איתן: שומן רווי, כולסטרול, פוטנציאל למחלות שהולך וגדל כל שנה, הורמונים לא רצויים ועוד ועוד.
      טוב, לפחות אין בהן כספית ופלסטיק כמו בדגים…

  • שושנה הגיב:

    כתבה מטופשת של מישהי שהדבר היחידי שהיא כן אוכלת זה כנראה זרעונים של ציפורים.זה לא וזה לא וזה לא… תעברי לתזונת פראנה ותאכלי אוויר…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג