5 שבועות לישראמן – בירבורים בשטח

חמישה שבועות לפני תחרות ישראמן נוכח, תומר גמינדר, עד כמה קלוש הקשר בין ריצת שטח אגרסיבית בניווטים לריצות ארוכות 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חמישה שבועות לפני תחרות ישראמן נוכח, תומר גמינדר, עד כמה קלוש הקשר בין ריצת שטח אגרסיבית בניווטים לריצות ארוכות 

מאת:תומר גימנדר


השבוע הזה חלף במהירות, ונעלם כמעט בטרם התחיל. ככל שההזמן חולף, המטרה מתקרבת ומנגד עומסי החיים הולכים וגדלים, התחושה שהשבועות נעלמים להם במהירות מבלי להשאיר זכר. מבחינת הקושי, השבוע הזה, היה מעט קל מקודמיו. אלמלא גיד אכילס, שהחליט להשמיע מעט קולות ולהזכיר שהוא קיים, היה זה שבוע על סף המהנה.

השבוע הסתיים במה שהיה צריך להיות קול תרועה, אבל אכזב מעט ברמה האישית. בימים שישי ושבת נערכה אליפות החורף בניווט, עם ניווטים בפארק אשכול (ליד נחל הבשור) ביום שישי ובגימזו (יער בן-שמן/מצפה מודיעין/או מצמו"ד למורעלים שטרם התבגרו או מסרבים להתבגר) בשבת.

מפה פארק אשכול

הניווט בפארק אשכול התחיל בכיף גדול, ריצה מהירה וללא טעויות. בדיוק כשהתחלתי להרגיש, שאולי הפעם תהיה תוצאה טובה הגיעה טעות איומה בנק' 9. במקום לחזור מהר לנקודה שבה הייתי מזוהה ולתקן בחרתי לנסות ולתקן … טעות גדולה. גדולה מאוד. חלפו להן כמעט 30 דקות עד שאיתרתי את הנקודה וזה היה איבוד זמן שלא ניתן לפצות עליו.

מפת גימזו


הניווט בשבת הלך כבר טוב יותר, ללא טעויות גדולות, אבל עם לא מעט טעויות קטנות שעלו גם הן בבזבוז של דקות מיותרות. שהסתכמו בלא מעט זמן אבוד. שוב נוכחתי כמה קלוש הקשר בין ריצת שטח אגרסיבית כמו בניווטים, לריצות ארוכות ומתוכננות כמו אלו באימוני היומיום. אם יש משהו המאפיין את ריצת הניווט, מעבר לריצה בשטח עצמו ובעומק היער מחוץ לשבילים, הרי זה השינוי הבלתי פוסק בעצימות הריצה. האינסטינקט הבסיסי של רץ למרחקים ארוכים, הדוחף לשלוט במאמץ ולשמר כוח, פעל ומצאתי עצמי מסיים את הניווט בהרגשה שאני מוכן לצאת לדרך בפעם השנייה ללא כל בעיה.

השאיפה הגדולה ביותר שלי היא לחזור פעם אחת מניווט בהרגשה שנתתי את כל כולי. להגיע לקו הסיום עם הלשון בחוץ בשארית כוחותיי, רק שאני ספקן מאוד אם זה יקרה לי בגלגול חיי הנוכחי. למרות הכול, אחד האירועים להם אני מצפה, אחרי הישראמן, הוא הרוגיין (מרתון הרים). אירוע ניווט קבוצתי של 12 שעות (למשוגעים, וכמובן שיש אפשרות גם לפחות) ברגל או ברכיבה.

בניגוד לניווט רגיל, הרוגיין הרבה פחות טכני, הריצה יכולה להתבצע כולה על שבילים. הנ"צ נמצאים בסמוך לשבילים ולא בעומק היער. למעשה הרוגיין מתאים לחובבי ריצה אתגרית לא פחות, ואולי אפילו יותר, מאשר לנווטים. מבחינתי הרוגיין הוא אולי תחרות המרחקים הארוכים הכי מפוספסת בארץ. היא מציגה אתגרים לא פחותים מריצות האולטרא והמרתון השונות וזאת בצירוף הנפלא עם ריצה קבוצתית בטבע. השנה הרוגיין יערך בשפלת יהודה, ומבטיח להיות מאתגר ומהנה.  

בענייני ריצת שטח, בסוף השבוע הקרוב תיערך ריצת שטח שטח במגידו. לאחריה ניתן גם להשתתף בניווט קצר ומהנה במקום. זה עתיד להיות אירוע מהנה לכל המשתתפים ומשפחותיהם. לא ניראה לי שיש דרך טובה מזאת לפתוח את השנה האזרחית החדשה.

סיכום יומי (תכנון מול ביצוע):


מצטבר שבועי (תכנון מול ביצוע):


והגרפיקה הרגילה:

תומר גמינדר תמונת קרדיטתומר גמינדר
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.

קישורים:
איש ברזל , ריצה , מרתון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג