5 סיבות לשתיית חלב לאחר אימון

כיצד חלב יכול לסייע לנו להתאושש מהר יותר אחרי אימונים וכיצד לצרוך אותו כך שיהיה הכי יעיל? תזונאית הספורט רקפת אריאלי עונה על כל השאלות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: pixabay

רובנו הגדול עוסקים בספורט כתחביב ולא כמקצוע ולכן כשהיום יום שלנו עמוס במטלות, התזונה אחרי פעילות גופנית הופכת לקשה ומכבידה. חברות רבות הבינו את הפוטנציאל הגלום בשמירה על משאב הזמן היקר ופיתחו משקאות התאוששות יעודיים אותם צורכים לאחר אימון. אך מסתבר שאין צורך ללכת כל כך רחוק ולשלם מאות שקלים על מוצרים כשממש מתחת לאפכם נמצא משקה התאוששות מצוין- חלב. החלב יכול להוות משקה התאוששות אחרי אימונים, יש בו כל מה שספורטאי צריך. רקפת אריאלי, תזונאית קלינית וספורט מהמרכז לרפואת ספורט שערי צדק, מסבירה לנו מדוע כדאי לכם לבחור בחלב כמשקה אחרי האימון:

אכילת או שתיית חלב ומוצריו יכולה להיות פתרון פשוט, קל וזמין עבור ספורטאים | צילום: pixabay

כתבות נוספות בנושא
מה הופך את החלב למשקה ספורט?
שייקים על בסיס חלב לפני ואחרי אימון
חשיבות מוצרי החלב לגופנו

1. חוסר תאבון לאחר אימון
לאחר אימון קיימת תופעה ידועה בה חווים הספורטאים תחושת חוסר תאבון הנובעת מהפרשת הורמונים והתחממות הגוף, כך שהם מוצאים עצמם דוחקים את הארוחה שלאחר האימון, שאמורה לעזור לאושש את גופם, לשעה ואפילו שעתיים לאחר האימון. אכילת או שתיית חלב ומוצריו יכולה להיות פתרון פשוט, קל וזמין עבור ספורטאים. שתיית משקה חלב לדוגמה לא מעמיסה על הגוף כמו אכילה של ארוחה אך מביאה לתוצאות מצוינות.

2. עשיר בחלבון

חלבונים מהווים את אבני הבניין ליצירת רקמות חדשות ולשיקום רקמות שניזוקו בתגובת הגוף למאמץ. כמות החלבון המומלצת לספורטאים נעה בין 1.7-1.2 גרם חלבון לק"ג משקל גוף ליממה. ישנה חשיבות גדולה לפיזור כמות החלבון על פני הארוחות במהלך היום ושמירה על צריכת חלבון איכותי. אריאלי מסבירה שכל אימון עצים, בין אם הוא אירובי או אימון כח, רצוי לצרוך אחריו חלבונים איכותיים שיתרמו לתיקון הנזקים שנוצרו במהלך האימון במסת השריר. בחלב ישנם חלבונים איכותיים מאוד שמסייעים בהתאוששות השרירים לאחר אימון גופני עצים.

אריאלי ממליצה לצרוך "משקאות חלב" דוגמת אלו שיצאו לשוק לאחרונה ומיועדים לקהל הספורטאים | צילום: pixabay

3. עשיר בפחמימות
הפחמימות הנצרכות נאגרות בשרירים ובכבד בצורת גליקוגן. גליקוגן השריר מהווה את מקור האנרגיה העיקרי לפעילות כוח ולפעילות אירובית עצימה. תזונה עשירה בפחמימות, תוך הקפדה על מסגרת קלורית יומית מותאמת לצורכי משקל, תאפשר לספורטאי לבצע מאמצים בעצימות גובהה יותר למשך זמן ארוך יותר. בחלב באופן טבעי קיימות פחמימות, לקטוז. לאחר אימון מטרתנו מלבד לאושש את רקמת השריר, אנו רוצים לחדש את מאגר האנרגיה. ככל שנספק פחמימות בסמוך לסיום האימון, ההתאוששות תהיה טובה יותר ולכן חלב הופך להיות למשקה מצויין שמכיל את כל מה שספורטאי צריך.

4. מרווה
בניגוד לאימון כח בחדר כושר, באימון אירובי מאבדים כמויות גבוהות יותר של נוזלים ומשקאות החלב מספקים נוזלים. מחקרים שנעשו הראו כי שתיית חלב יכולה להיות יעילה יותר בהחזרת נוזלים, בהשוואה למים ומשקאות ספורט מסחריים.

5. אלקטרוליטים
במהלך פעילות גופנית נוצר בגוף מאזן נוזלים שלילי כתוצאה מאיבוד נוזלים בזיעה. החזרת מאזן הנוזלים בגוף למצב תקין לאחר אימון גופני, חשובה גם לספורטאים. מחקרים שבוצעו ב-15 השנה האחרונות, התברר שלתכולת האלקטרוליטים מסוג נתרן ואשלגן במשקאות הספורט, חשיבות מכרעת על תהליך החזרת הנוזלים. החלב, בתוספת פחמימות בריכוז הדומה למשקאות ספורט, מכיל כמות גדולה של אלקטרוליטים. לכן, נבדק האם מתאים לשתייה לאחר אימון לצורך החזרת נוזלים ותיקון מאזן הנוזלים בגוף.

חלב הופך להיות למשקה מצויין שמכיל את כל מה שספורטאי צריך | צילום: pixabay

ספורטאים (בעיקר ספורטאיות מקצועניות) מאופיינים ברזון וצריכת מעט קלוריות ולכן הם פגיעים יותר לתופעה של צפיפות עצם נמוכה לדוגמת שברי מאמץ. אריאלי מציינת בעיקר את רוכבי האופניים והשחיינים כיוון שבענפים אלו אין אימפקט של הגוף עם משטחים קשים "יתרון נוסף של מוצרי החלב הוא שהם מכילים הרבה סידן שבוודאי חשוב לספורטאים ובעיקר כאלו המאופיינים ברזון", מסבירה אריאלי.

כיצד מומלץ לצרוך את מוצרי החלב?
אריאלי ממליצה לצרוך "משקאות חלב" דוגמת אלו שיצאו לשוק לאחרונה ומיועדים לקהל הספורטאים. הם עשירים בחלבון איכותי, סידן, מלחים וריכוז נכון של פחמימות. אפשר להכין שייק ולהוסיף לו יוגורט בשביל החלבון ופירות בשביל השלמת פחמימות או לצרוך את משקאות הבוקר שנמצאים על המדפים בסופר רק לזכור שיש בהם מעט חלבון באופן יחסי למשקאות החלב הייעודיים לספורט.

בשיתוף מועצת החלב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רצון הגיב:

    מעניין מאד. במקרה ממומן על ידי מועצת החלב. למה לא לקרוא לזה פרסומת. נמאס מה"כתבות" האלה

  • אילן הגיב:

    נכון מאד, פרסומת במסווה של כתבה "מקצועית" – מעבר לזה שכל הכתוב בכתבה הזו הוא שטות גמורה – הנזק שבצריכת חלב עולה בהרבה על התועלות שבו.

  • אסף הגיב:

    אתר רציני לא מפרסם יחצנות במסווה של כתבות מקצועיות. חבל ולא הולם. טוב תעשו אם תחדלו מנוהג זה.

  • איתיה הגיב:

    מחזק לחלוטין את גישת הקודמים לי.
    בבקשה , בפעם הבאה לכתוב בראש המאמר שזהו פרסום!
    תודה

  • יניב הגיב:

    איזה בזיון. לנסות לקדם משקה שמכיל כמעט 40% שומן ומעט מדי פחמימות ושמעלה את הסיכון לחלות בסוגי סרטן מסוימים (שד, שחלות וערמונית) כמשקה ספורט. הזוי!!

  • אופיר הגיב:

    מזמן לא קראתי ככ הרבה שטויות בכתבה אחת. חבל מאוד (מאוד) שאתר רציני ומקצועי כמו שלכם לא מצליח להמנע מכתבות פירסומיות )במקרה זה במימון של מועצת החלב) שאולי מכניסות לאתר כמה שקלים אבל לא באמת מדרתות את הלקוחות שלו ולטעמי (ולדעת רבים אחרים)אפילו פוגעת ב

  • אלי אגזדה הגיב:

    מה קורה עם אלה שיש להם אימפקט של משטח קשה עם גוף ?….החלב לא מתאים להם או להפך קורה להם פחות שברי מאמץ ?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג