5 ישראלים, היסטוריה ועוד אגדה – אליפות העולם בטריאתלון

תחרות הגמר של הסבב העולמי יוצאת לדרך כבר ביום חמישי בשיקגו. חאבייר גומז בדרך לתואר חמישי, גוון יורגנסן צפויה לברוח שוב לכולם ומה אמורים לעשות הישראלים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פחות משנה לפני המשחקים האולימפיים, יתקיים אירוע השיא של הטריאתלון בעולם בשיקגו, שתארח את תחרות הגמר של סבב אליפות העולם. חגיגת הטריאתלון הזאת תצא לדרך כבר ביום חמישי עם התחרות לגילאי 23 ותגיע לשיאה ביום שבת (הלילה שבין שבת לראשון לפי שעון ישראל) עם המרוץ המסכם לגברים שיקבע האם חאבייר גומז הספרדי יעשה היסטוריה.

רון דרמון בסוף תחרות בניו פליימות

שנה אחרונה בקטגוריית הגיל עד 23. רון דרמון | צילום: ScottieT

הישראלים באליפות 

חמישה ישראלים יתחרו השנה באליפות העולם בטריאתלון ופרט לבכיר שביניהם, רון דרמון, שמתמודד על כרטיס למשחקים האולימפיים בריו 2016, השאר יצאו לשיקגו במימון עצמי בשאיפה שבשלב מאוחר יותר יקום גוף מסוים שיוכל לעזור להם בעלות. המתחרים הישראלים הנוספים הם שחר שגיב ואיתמר אלסטר (עד 23), גל רובננקו (נערות) ורן שגיב (נוער).

דרמון סוגר נכון להיום את רשימת המשתתפים בדירוג האולימפי הבינלאומי, וזה אומר שנכון להיום הוא בפנים. מאחר והוא יתחרה בקטגוריה הגיל עד 23 (זו השנה האחרונה שלו בקטגוריה הזאת) בשיקגו הוא לא יוכל לצבור שם ניקוד לדירוג האולימפי, ואת זה הוא ישמור לשלוש תחרויות נוספות שמתכוננות לו בהמשך העונה במכסיקו, הונג קונג ודרום קוריאה. בכל מקרה, גם בקטגוריה בה הוא יתחרה הקרב על מקום בצמרת יהיה קשה והרמה תהיה גבוהה. נראה שם את גורדון בנסון הבריטי שזכה השנה במשחקים האירופיים בבאקו ואת בן ארצו מארק אוסטין שזכה במדליית הכסף באליפות העולם בשנה שעברה בקטגוריה הזאת. יהיו שם גם אלופי עולם לנוער לשעבר ובקיצור – כל הצעירים שמתכננים להשתלט על הצמרת העולמית שנשלטת כיום ביד רמה על ידי מספר מצומצם של טריאתלטים מדהימים שנגיע אליהם בהמשך.

קישור לצפייה בשידורים ישירים מאליפות העולם בטריאתלון 

פרט לדרמון יתחרו בקטגוריה הזאת גם שחר שגיב ואיתמר אלסטר, שהמטרה שלהם היא להמשיך ולצבור ניסיון ברמות הגבוהות ביותר כדי לבנות את עצמם לקמפיין האולימפי טוקיו 2020. שגיב כבר השתתף השנה במשחקים האירופיים בבאקו, אלסטר התחרה בתחרויות בינלאומיות אחרות והשניים ינצלו הזדמנות מצוינת לפגוש את הקולגות שלהם מהרמות הגבוהות ביותר בעולם.

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

בונה את עצמו לטוקיו 2020. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

הנציגה הישראלית היחידה באליפות העולם הפעם תהיה גל רובננקו שתתחרה בנערות. היא השיגה את הכרטיס לאליפות העולם אחרי שסיימה במקום ה-16 באליפות אירופה בשוויץ, וגם היא תנסה לצבור ניסיון ברמות הגבוהות ביותר ולהשיג מיקום כמה שיותר גבוה. בנוער יתחרה רן שגיב, אחיו הצעיר של שחר. אגב, לפני שנתיים שחר שגיב סיים במקום ה-15 באליפות העולם לנוער ויהיה מעניין לראות אם רן יוכל להגיע רחוק יותר.

חאבייר גומז בדרך להיסטוריה 

הטריאתלון לגברים ינעל ביום שבת את האליפות בשיקגו, עם סיכוי לא קטן להיסטוריה גדולה. מדובר בעצם בתחרות האחרונה בסבב של 10 תחרויות המרכיבות את אליפות העולם בטריאתלון ואלוף העולם הוא מי שצובר את הניקוד הגבוה ביותר בכל הסבב. חאבייר גומז הספרדי מוביל את הסבב ערב התחרות ביתרון די גדול על בן ארצו מריו מולה. זה אומר שאם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי כמו נפילה, עונש, או פשוט יכולת רעה של גומז – הוא יזכה בתואר אלוף העולם בפעם החמישית. אף טריאתלט לא עשה את זה עד היום, למען האמת גומז השווה בשנה שעברה את זיאו של סימון לסינג עם ארבע זכיות.

עוד כתבות בנושא

איך הפכה משפחת שגיב למשפחה של טריאתלטים? 
רק לפני 4 שנים גוון יורגנסן למדה לרכוב 
רון דרמון מסביר על הניקוד לריו 2016 

ובכל זאת, באופן תאורטי יש שלושה טריאתלטים שיכולים לאיים על האליפות של גומז. מדובר במולה, בצרפתי וינסנט לואיס ובדרום אפריקאי ריצ'ארד מארי. עדיין, קשה להאמין שמישהו יוכל לגבור על הספרדי, שבתור חימום לאליפות הזאת סיים בסוף אוגוסט במקום השלישי באליפות העולם למרחק חצי איש ברזל באוסטריה (תחרות שבה הוא ניצח ב-2014). היריבים הגדולים שלו הם האחים ג'ונתן ואליסטר בראונלי, שלא יכולים להתמודד על תואר אלוף העולם מכיוון שהחמיצו הרבה תחרויות בגלל פציעות. ג'ונתן בכל זאת יתחרה בשיקגו וישאף לחצות ראשון את קו הסיום כי גם זה יוכיח משהו. יהיה סופר מעניין.

חאבייר גומז טריאתלט ספרדי מנצח בגביע העולם בשיקגו

יעשה את זה בפעם החמישית? חאבייר גומז מנצח בשנה שעברה בשיקגו

חגיגה אמריקאית בנשים 

גם בטריאתלון לנשים שיתקיים בין שישי לשבת (לפי שעון ישראל) די ברור שגוון יורגנסן תחגוג בפעם השניה את הזכייה באליפות העולם. האמריקאית הזאת היתה בלתי מנוצחת ב-11 התחרויות האחרונות שבהן השתתפה בסבב אליפות העולם. בכלל, הקהל האמריקאי בשיקגו לא יחגוג רק עם יורגנסן שגדלה בסביבה (מילווקי) אלא גם עם שתי אמריקאיות נוספות: קייטי זאפרס ושרה טרו שמדורגות כרגע במקומות 2 ו-3 בסבב אליפות העולם והן ינסו להשלים שליטה אמריקאיות מוחלטת בטריאתלון לנשים. אז אם רק תרחיש לא הגיוני יעצור את יורגנסן מאליפות עולם נוספת, יהיה מעניין לראות האם שתי האמריקאיות הנוספות יצטרפו אליה בפודיום או שאולי אנדרה יואיט מניו זילנד או ויקי הולנד מבריטניה ינסו "להרוס".

רק לפני 4 שנים הטריאתלטית הטובה בעולם למדה לרכב

בלתי מנוצחת. גוון יורגנסן בראש הפודיום | צילום: frankie fouganthin

אגב, יורגנסן לא הפסידה בסך הכל ב-13 התחרויות האחרונות בהן השתתפה כולל התחרות הקדם אולימפית בריו דה ז'ניירו. למעשה, הפעם האחרונה שבה היא לא חצתה ראשונה את קו הסיום בתחרות אישית היתה באפריל 2014 בקייפטאון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג