4 סימנים לכך שספורטאים אינם אוכלים מספיק חלבון

מחסור בפחמימות קל לזיהוי, אבל איך תדעו אם יש לכם מחסור בחלבונים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: pixabuy

כשחסרה לנו אנרגיה בגוף, אנחנו חשים זאת מיד ויכולים לחטוף איזו בננה, לנשנש תמר או כריך ולמלא את החוסרים ותחושת העייפות, אבל מה הם הסימנים לכך שחסר לנו חלבון? החלבון חיוני לכל מי שעוסק בספורט, הוא מסייע לגוף לייצר הורמונים, לתקן את נזקי האימון הקודם ולזרז ריפוי, הוא עוזר למערכת החיסונית לעבוד ולכן ספורטאים זקוקים לכמות חלבון גבוה יותר מחבריהם שאינם עוסקים בפעילות גופנית. כמובן שכמות החלבון לה אתם זקוקים, נגזרת מהאימון אותו אתם מבצעים. הנה 4 סימנים לכך שאתם לא צורכים מספיק חלבון בתזונה שלכם:

1. מרגישים יותר רעב

אם אתם חשים רעב זמן קצר אחרי ארוחה, בדקו כמה חלבון אתם אוכלים? | צילום: pixabuy

כתבות נוספות בנושא
מאיפה ספורטאים צמחוניים וטבעוניים משיגים את החלבון שלהם?
20 עובדות על הקשר בין חלבונים לפעילות גופנית
כל מה שרציתם לדעת על חלבון ולא העזתם לשאול

קשה מאוד בתזונה מערבית למצוא מישהו שיש לו מחסור בחלבון כיוון שישנם מקורות רבים לצריכת חלבון הכוללים ביצה, יוגורט, עוף או דגים ואף אבקות חלבון למיניהן. כשאתם אוכלים ארוחה שיש בה מספיק חלבונים ושומן, תרגישו שבעים יותר לאורך זמן ולכן, אם זמן קצר אחרי הארוחה אתם חשים שוב רעב, כדאי שתבדקו כמה חלבון אתם צורכים בארוחה כי זהו אחד מהסימנים לכך שאתם לא צורכים מספיק חלבון.

2. נפילת אנרגיה במהלך היום

צריכת פחמימות מוגברת יכולה לגרום לעייפות | צילום: pixabuy

נכון שלעייפות באמצע היום ישנם גורמים אובייקטיביים כמו השכמה מוקדמת לאימון בוקר, חיי משפחה ועבודה ולכן יהיה קשה מאוד לבודד את מקור העייפות המדויק, אבל צריכה מוגברת של פחמימות על פני חלבון ושומן, יכולה בהחלט להוות גורם משפיע על העייפות שלכם. החלבון מסייע לשמירה על רמות סוכרים בדם וכאשר רמות הסוכר שלנו בדם נמוכות, עלולה לצוץ תחושת רעב שמובילה לאכילת יתר ובכך להשמנה. אם אתם חשים רעב קיצוני כשאתם עייפים, נסו להוסיף עוד חלבון לתזונה שלכם ואולי הדבר יתחיל להתאזן.

3. לא מתאוששים מספיק טוב מאימונים

יאיר קרני ברזל

כנראה אתם לא צורכים מספיק חלבון אחרי אימון | צילום: thinkstock

לכל ספורטאי יש בלוח האימונים שלו ימי מנוחה כדי לסייע לגוף להתאושש ולהיבנות מחדש. לאחר יום התאוששות, הגוף צריך להרגיש רענן יותר. אם ימי ההתאוששות שלכם לא מרגישים ככה, אולי כדי שתוסיפו יותר חלבון לתזונה שלכם. צריכה מספקת של חלבון כשעתיים מתום האימון, מבטיחה התאוששות טובה יותר ומסייעת לגוף לתקן את הנזקים שנגרמו בעקבות האימון.

4. קושי בבניית שריר

ספורטאים טבעוניים וצמחוניים צריך להקפיד על צריכה נאותה של חלבון | צילום: pixabuy

נכון שבניית שריר אינה בעדיפות עליונה אצל רצים, רוכבים או שחיינים. חלבון, הוא מקור לחומצות אמינו, אבן הבניין של השריר המסייעים לגוף בבנייה מחדש של רקמות שנפגעו. ספורטאים צמחוניים או טבעוניים, שמקורות החלבון המלא שלהם אינם גדולים, צריכים להקפיד מאוד על צריכה של מספיק חומצות אמינו חיוניות כדי שהגוף יבנה שרירים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יריב הגיב:

    קצת מוזר מה שאת כותבת, איריס, כי אחרי רכיבה הגוף רעב לפחמימות ולא לחלבון. הגוף מנצל פחמימות (=גלוקוז) ברכיבה, גם קצת שומנים, אבל לא חלבונים, וריבוי חלבונים מאט את העיכול וגורם לכך שהפחמימות יתעכלו לאט יותר ותחושת השובע תתאחר, כמו גם "חלון ההזדמנויות" שמנוצל פחות אם הפחמימות מגיעות מאוחר בזמן שהשרירים "רעבים" לסוכר כדי להחזיר את הגליקוגן שהיה אצור בהם ונוצל לפעילות. בריקוטה (של מחלבות גד) יש 7% חלבון. בלחם מלא יש 10.8% חלבון. ההמלצה שידועה לי, שכתובה בספר האופניים היא לצרוך אחרי רכיבה 4 חלקים פחמימות וחלק אחד חלבון.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג