4 טעויות של רצים המכורים לרשתות החברתיות

הרצון "להראות לאחרים" באינסטוש או בסנפצ'ט עלול לגרום לנו להתאמן חזק מדי, להתחרות יותר מדי ולחשוב שמה שקורה בפייסבוק זה באמת מה שצריך לקרות. אז זהו, שלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום סלפי בטלפון נייד
צילום סלפי בטלפון נייד

לעידן הרשתות החברתיות יש הרבה יתרונות וחסרונות, ומי שמשתמשים בהן לא מעט לטובה ולרעה הם המתאמנים השונים. בדיוק להם, הקדישו בראנרס וורלד כתבה עם 4 הטעויות שצריחך להימנע מהן ברשתות החברתיות.

צילום סלפי בטלפון נייד

יש בהחלט כמה דברים שצריך להיזהר מהם | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
איך נדע באיזה קצב לרוץ? 
מדוע כולם רצים לקבוצות הריצה והספורט בפייסבוק? 
איך רצים נכון בשטח ובהרים? 

1. לרוץ חזק בכל אימון 

אין ספק שתמונות ריצה באינסטגרם נראות יותר טוב עם קילומטראז' גבוה וקצב מרשים. מצד שני, מי שיחפש "להשוויץ" בנתונים כאלו כל הזמן, ישכח את אחד החלקים החשובים בכל תכנית אימון שהוא התאוששות. הרי רצים חייבים לשלב בתכניות האימון שלהם ריצות קלות, ולהוריד את האימונים העצימים לאחד או שניים בשבוע. שאר הריצות צריכות להיות בקצב דיבור – הבעיה שזה כמובן לא יראה טוב ברשתות החברתיות. הפתרון – להתנתק מהטכנולוגיה בריצות האלו, ולהשאיר את השעון בבית. 

2. להתחרות בכל תחרות 

בארצות הברית יש הרבה בלוגרים פופולאריים בתחום הריצה הפעילים חזק ברשתות החברתיות, ורבים מהם מקבלים הזמנות ממארגני מרוצים במטרה לקדם בעזרתם את האירועים שלהם. הקהל שלהם רואה ברשתות החברתיות שהם נמצאים בכל מקום, ומסיק מכך שזה בסדר להתחרות כמה שיותר. אבל מדובר ב"FAKE NEWS", כh זה רחוק מלהיות נכון בטח בגזרת המרתונים והחצאים. 

ההמלצה עבור המרתוניסטים היא לרוץ מקסימום שני מרתונים בשנה עם תקופת התאוששות ארוכה בין האחד לשני. בכל מה שקשור לחצאי מרתון, לרצים מנוסים ממליצים על ארבעה במקסימום ולרצים פחות מנוסים שלושה בשנה. כמובן שמדובר במקסימום, כי במינימום עדיף לכל רץ לבנות בסיס טוב, להעלות בהדרגה את הקילומטרים בריצת הנפח השבועית ואז להתחיל בתכניות אימון שונות. מה שאפשר לעשות בתדירות גבוהה יותר זה להשתתף במרוצים ל-10 ו-5 קילומטרים, וגם אז צריך לעשות את זה באופן מושכל ולהבין שלא בכל אירוע כזה אפשר להוציא מעצמנו את המקסימום ושיש תחרויות שצריך להתייחס אליהן כאימונים. בשורה התחתונה, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע על כל תחרות שעושים, ולהבין שהשתתפות מוגזמת כפי שרואים אצל הרבה אנשים ברשתות החברתיות היא מתכון לפציעה.

3. לעשות סלפי תוך כדי תחרות 

יש הבדל גדול בין סלפי תוך כדי ריצה קלה לבין סלפי בתחרות. בריצה קלה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעצור ולעשות מה שאנחנו רוצים, אבל בתחרות שבה אנחנו רוצים להוציא מעצמנו את המקסימום כל עצירה פוגעת. ולא רק בתחרות, אלא בכל אימון עצים שיש לו מטרה. גם סלפי בין האינטרוולים מפריע למהלך האימון כי הוא שובר איזשהו רצף אפילו בזמן ההפוגות בין הסטים שבהם צריך להוריד דופק על ידי ריצה בדופק נמוך או הליכה.

רצות מצטלמות במרוץ הנשים

במרוצים הגדולים יש מספיק צלמים בשטח | צילום: צלמי שוונג

צריך לזכור שכולם התמכרו לסלפי, אבל במרוצים הנחשבים יש צלמי סטילס מצויינים שתופסים עמדות טובות ומחכים לכם. רוב הסיכויים שהתמונות שלהם יהיו יותר טובות. סלפי ריצה זה רק לריצות קלות.

4. לספק "דיווחים" מגוונים מהשטח 

המתאמנים המכורים לרשתות החברתיות יודעים שכדי שימשיכו לעקוב אחריהם הם צריכים להיות יצירתיים ומגוונים. לכן במקרים רבים אנחנו רואים אנשים שמדווחים בכל יום על אימון אחר. זה קל יותר כשאתה טריאתלט, אבל רצים מוצאים את עצמם במבוי סתום. אז לצד אימוני הריצה הם מדווחים יום אחד ממכון הכושר, יום אחר מהיוגה, בעוד יום מאימון HIIT אינטנסיבי וכך הם מוצאים את עצמם שוב עם עודף רציני של אימוני איכות מעייפים – גם בתחום הריצה וגם מחוץ לריצה. 

אז צריך לזכור שבתקופה של פגרה בהחלט אפשר לנסות כל מיני סוגים אחרים של פעילויות, אבל כשנמצאים בתוך תכנית אימון אינטנסיבית בריצה, זה לא הכי מומלץ ועלול לגרום לפציעות, אימון יתר ועייפות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג