4 מיתוסים על נעלי ריצה

סביב עולם הריצה קיימים המון מיתוסים וחצאי אמיתות שנרקמו להן עם השנים ובעידודן של חברות מסחריות ויועצי שיווק ופירסום. אספנו עבורכם כמה מיתוסים מובילים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סביב עולם הנעליים נרקמו כל כך הרבה מיתוסים וחצאי אמיתות שעוברות מרצים לרצים בלי ביסוס והיסוס, אז אספנו את את ארבעת המיתוסים הנפוצים ביותר שכל מי שרץ וגם אלו שהתחילו לרוץ צריכים להכיר.

ריצת מרתון, נעליים, ריצה, רצים צילום: Josiah Mackenzi

המושג "הנעל הכי טובה" לא ממש יכול להתקיים | צילום: Josiah Mackenzi

1. "נעל הריצה הכי טובה". יש דבר כזה בכלל?

מוכרים בחנויות ספורט בטוח מכירים את השאלה "מה נעל הריצה הכי טובה?" לצערנו התשובה לשאלה הזו היא לא כל כך פשוטה, כי נעלי ריצה עוצבו עבור מגוון רחב של אנשים, מגוון רחב של כפות רגליים וכמובן סגנונות ריצה והעדפות אישיות. נעלי הריצה שיתאימו מעולה לאדם אחד, אבל לאו דווקא יתאימו לאחר. הרבה פעמים קורה מצב בו רץ אחד ממליץ לאחר על נעלי ריצה שעבורו הן הכי טובות בעולם, אבל דווקא מה שמתאים לרץ הממליץ, הוא הדבר הכי לא נוח עבור הרץ השני. לכן, המושג "הנעל הכי טובה" לא ממש יכול להתקיים בעולם בו מגוון ההיצע הוא אדיר אך גם מגוון הרצים, הסגנונות וההעדפות האישיות כל כך שונה מאחד לשני. לכן, השאלה היחידה שיכולה להתאים במקרה הזה היא "האם נעל הריצה הזו יכולה להתאים לרץ כמוני?".

עוד כתבות בנושא
איך בוחרים נעלי ריצה
ד"ר שמי שגיב: סרטון קצר שיסביר לכם כיצד בוחרים נעלי ריצה
מילון מושגי הנעליים: מה זה דרופ, מינימליסטיות, מתקנות ומייצבות?

2. "הנעליים שלהם הכי טובות"

כמה פעמים יצא לכם לנהל שיחה על נעלי ריצה? המון נכון? תמיד עפים לאוויר שמות המותגים המובילים בצירוף המשפט, "מה דעתך על הנעליים של…?" אבל שם המותג מרמז לנו מעט מאוד על סוג וסגנון הנעליים כיוון שלכל חברה יש קשת רחבה מאוד של מוצרים החל מנעלי ריצה קלות ותחרויות, ועד נעלי ריצת שטח מסיביות. מה שנכון הוא שלכל חברה יש את הטכניקה והמבנה הייחודי לה, כמו גם בחירת חומרים וכדומה. תתפלאו, אבל חברות גם נוהגות להקשיב לרחשי השוק ולשנות מדי שנה את הדגם, כך שמה שלא אהבתם בנעליים של העונה שעברה, לאו דווקא יהיה אקטואלי לנעליים שיצאו בעונה שבעקבותיה. נאמנות למותג מסוים היא נהדרת ומעידה בהחלט על היושרה שלכם, אך נאמנות עיוורת והבעת חוסר אמון בחברות אחרות אינה מועילה ואפילו יכולה לגרום לכם להתרחק מדגמים וחברות שהיו יכולים להתאים לכם הרבה יותר. כמעט לכל חברה יש מגוון רחב של נעליים, כך שאולי כן תוכלו למצוא את הנעל המתאימה לכם דווקא בחברה שעדיין לא ניסיתם.

רגליים של רצים

נאמנות עיוורת והבעת חוסר אמון בחברות אחרות אינה מומלצת | צילום: Ed Yourdon

3. "אני נאמנה לנעליים האלו לעולמים"

נאמנות לחברים, משפחה ועבודה הם ערך, אבל במקרה של נעליים, נאמנות לחברה אחת ויחידה או דגם ספציפי יכול דווקא לפגוע בכם. רצים רבים נוהגים להתנסות במספר דגמים עד שהם מוצאים נעליים אליהן הם מתחברים ולבצע חתונה קתולית לכל החיים. אבל דווקא גיוון בנעלי הריצה יכול לחזק אתכם ולהפחית מקרי פציעות. לכן, מומלץ כן לרוץ עם דגמי נעליים שונים ולחלק את הנעליים לדוגמה לנעלי ריצה לריצות מהירות, לריצות ארוכות, לריצות הרים וכל פעם להחליף בין הנעליים בהתאם לאימונים.

4. "נעליים יכולות לגרום לכם לרוץ מהר יותר"

אחד המיתוסים הכי עתיקים ושיווקים בעולם נעלי הריצה, כי בינינו, מי לא רוצה לנעול "מטוסים" על כפות הרגליים ולנחות ישר אל ראש הפודיום? אבל מיתוסים לחוד ומציאות לחוד, מי שיגרום לכם לרוץ מהר יותר אלו השרירים שלכם, תכנית האימונים שתרוצו על פיה וכמובן סבולת לב ריאה וכישרון שתמיד טוב. בקיצור, הדבר היחיד שיכול להיות מהיר בנעליים, הוא השריכה שלהם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אץ ורץ הגיב:

    לגבי מיתוס מספר 4- אז זהו שהוא לא. יש בהחלט נעליים מהירות יותר, בעיקר פונקציה של משקל והפולימר של הסוליה.

  • משה מזרחי הגיב:

    הכתבה הזו לא הופיעה כבר? אני די בטוח שקראתי אותה

  • hezi הגיב:

    חומר למחשבה.
    אנשים מחפשים את הנעל הקלה ביותר כדי להשיג תוצאה טובה יותר .ההבדלים בן משקלי הנעליים נע בגרמים לפה או לפה . במקום להתמקד במשקל הנעל צריך להתמקד בהתאמת הנעל לכף הרגל כמו סוליה עמידה ובריאה שתשמור לנו על כף הרגל בזמן הריצה ורוחב הנעל שלא נקבל שפשופים בזמן הריצה. ואת המשקל שרוצים להוריד עושים דיאטה קטנה זה רק עניין של כמה גרמים

  • ציקו הגיב:

    ובישראל קיים עוד מיתוס – שנעל ריצה צריכה לעלות הרבה כסף, אחרת היא "לא טובה"

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג