3 מזונות על שכדאי לספורטאים להכיר

בואו להכיר שלושה מזונות על מובילים בתחום שמתאימים בדיוק לספורטאים חובבים ומקצוענים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גוג'י ברי מזון על
גוג'י ברי מזון על thinkstock

מזונות העל, הם הרבה מעבר למזון. הם מרכזים מכלול רכיבים טבעיים שפועלים בסינרגיה ומעצימים פעילות אחד של השני ולכן, הם סופר בריאים, טבעיים וחשובים. יגנו עלינו מפני נזקים ומחלות, יתרמו רבות לאנרגטיות ויעזרו לנו לשפר ביצועים ספורטיביים.

1. טף

קמח טף

דגן נטול גלוטן ומכיל בתוכו את שמונה חומצות האמינו החיוניות | צילום: thinkstockphotos

הטף הוא דגן נטול גלוטן ומכיל בתוכו את שמונה חומצות האמינו החיוניות (חלבון מלא). הוא עשיר בשפע מינרלים חיוניים כמו ברזל, אבץ ומגנזיום וטעמו נקי ולא דומיננטי. הגלוטן הוא האויב המסוכן ביותר לחולי צליאק, אך לא רק להם. מי מאיתנו שהפחית צריכת גלוטן בתפריט היומי מעיד על העלמת תסמינים מעיקים כמו התנפחות הבטן, גזים ושינויים ביציאות, ליחה מעיקה, אלרגיות והצטננויות תכופות ושיפור משמעותי בריכוז ובאנרגטיות.

כתבות נוספות בנושא
10 מזונות העל לספורטאים מתחילים ומתקדמים
10 המזונות שיעזרו לכם להתאושש מהר מאימונים
8 המזונות שכל ספורטאי מתחיל ומתקדם חייב בבית

מכלול 8 חומצות האמינו הופכות אותו לחיוני במיוחד בקרב צמחונים וטבעוניים ומגוון המינרלים שבו יסיעו לשפר ביצועים ספורטיביים והתאוששות יעילה מאימונים. הטף הגיע אלינו לישראל מאתיופיה בזכות האוכלוסייה שעלתה והביאה עימה את סודות המסורת. כיום, ניתן למצוא אותו כמעט בכל הסופרים ובחנויות הטבע, הוא מגיע בצורת קמח וניתן להוסיף אותו למרקים (לסמיכות) ופשטידות, להכנת דייסות, לחמים, עוגיות ומאפים.

2. ספירולינה

ספירולינה

ספירולינה, תכונתה המרשימה ביותר היא איכות וכמות החלבון שעולה בכמה רמות מעל לביצה

הספירולינה היא אצת מים מתוקים שהתגלתה באירופה ותכונתה המרשימה ביותר שלה היא איכות וכמות החלבון שעולה בכמה רמות מעל לביצה (שנחשבת כיום לחלבון העל). היא בעלת השפעה מפחיתת כולסטרול ומגינה מפני מחלות לב וכלי דם, מאזנת לחץ דם גבוה, נמוך ונטייה לשינויים חדים ומווסתת פעילות מערכת החיסון. היא יעילה לטיפול במצבים כמו דלקת מפרקים, אלרגיות והצטננויות תכופות. ניתן למצוא אותה בעיקר בחנויות טבע והיא מגיעה בצורת אבקה או כאצה טרייה. ניתן להוסיף לשייק או לערבב כף גדושה בכוס מים.

3. גוג'י ברי

גוג'י ברי

גוג'י ברי עשיר מאוד בברזל, בוויטמין C ובסיבים תזונתיים

הגוג'י ברי הוא פרי שהגיע אלינו מהמזרח הרחוק וגדל בסין. צבעו כתום אדום וטעמו משלב בתוכו אוכמניות, צימוקים ותותים. הוא עשיר מאוד בברזל, בוויטמין C ובסיבים תזונתיים. ולכן, הוא מחזק מאוד את מערכת החיסון. בעל השפעה מגינה על הכבד ויש הנותנים לו סגולות ויכולות לשפר את התפקוד המיני והפוריות. הוא ממתן תיאבון יתר ותורם משמעותית לאנרגטיות. בסין מייחסים לו השפעה מאתנת (Tonic) ומחזקת את אנרגיית החיים.

משרד הבריאות ממליץ על 2-4 מנות פרי ביום. וכדאי לשלב אותו באחת המנות לפחות. מנה אחת שווה כ-3 כפות ותמיד בשילוב עם מרכיב שומני (כשקדים ואגוזים) או חלבוני להורדת האינדקס הגליקמי. ניתן להוסיף אותו לגרנולה או לדייסת שיבולת השועל (בשילוב שקדים ואגוזים), לסלטים ותבשילים (אורז לדוגמה) או להוסיף אותו לשייק או לתה.

לסיכום
תזונה בריאה ומאוזנת תספק לגוף שלכם את מרכיבי התזונה לו הוא זקוק ולכם מאכלים אהובים במידה ובאיזון. זכרו, מה שאנו אוכלים מתפרק בגופנו ומשפיע ישירות על בריאותנו ועל מה שאנו מרגישים. כבדו את החיים והגוף שלכם. שילוב בין פעילות גופנית, מחשבות חיוביות ותזונה בריאה ומאוזנת יעניק לנו חיים בריאים ומאושרים יותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג